اولین نتایج نظرسنجی در مورد لینکهای توهین‌آمیز به ادیان

برای دیدن نتایج نظرسنجی اینجا را کلیک کنید

استقبال کاربران و خوانندگان از نظرسنجی در مورد لینکهای مذهبی بی‌سابقه بود و نزدیک به ۱۲۰۰ از ۴۶۶۹ نفر شرکت کننده در آخر نظرسنجی نظرات و پیشنهادهای خود را نوشتند. این حجم استقبال نشان‌ دهنده حساسیت موضوع آزادی بیان و همچنین مشخص شدن مرزهای آن توسط کاربران و خوانندگان بالاترین است.

از آنجا که در مورد نظرسنجی آنلاین همیشه احتمال تقلب وجود دارد، ما از انتشار سریع نتایج خودداری کردیم تا تستهای آماری لازم را انجام دهیم. بعد از انجام تستهای آماری مربوطه به این نتیجه رسیدیم که احتمال تقلب در این نظرسنجی بیش از ۳٪ نیوده است.

امروز تنها آمار خام در اختیار شما قرار داده شده است. در طول هفته آینده محاسبات آماری دیگری روی این نظرسنجی انجام می دهیم و از طریق وبلاگ بالاترین در اختیار شما قرار خواهیم داد.

از تمام کاربران و خوانندگان بالاترین به خاطر پیشنهادهای مفیدشان تشکر می‌کنیم. تیم بالاترین همچون
همیشه سعی خواهد کرد ابزارهای تصمیم‌گیری در مورد لینکها به کاربران منتقل شود. اما همواره طراحی روش‌های اتوماتیک سخت‌تر از سیستمهای سردبیری است. بخشی از این سختی به سواستفاده برخی کاربران از امکانات مربوط می‌شود. مثلا بالاترین رای منفی توهین‌آمیز را تعبیه کرده است و چندین سال چنین امکانی وجود داشته است. اما در عمل بعضی لینکها به دلایل تفاوت نظر سیاسی توسط اکثریت بالاترین، با رای منفی توهین‌آمیز حذف شده‌اند. همینطور رای منفی در مورد نظرات برای مخفی کردن نظرات نامناسب و بی‌منطق تعبیه شده است اما در عمل از آن استفاده عقیدتی میشود.

در مورد اخیر، تیم بالاترین با توجه به پیشنهادها و نامه‌های کاربران و خوانندگان و همچنین محدودیتها تکنیکی، راه حل مناسب را در پیش خواهد گرفت همچنین در زمان مقتضی تیم بالاترین در مورد اکثر پیشنهادهای رسیده بازخورد لازم را ارایه خواهد کرد.

یک دیدگاه

  1. شهرام

    اگر از پان فارسها و نژادپرستان حمایت کنید و تا زمانی که به توهین به ترکها ادامه دهید تأثیر مخرب آن در بالاترین همیشه پابرجا خواهد بود!

    • rohollah

      موافقم با ايشان
      برخي از اعضاي بالاترين كارشون شده توهين به اديان
      يه وبلاگ براي خودشون زدن و فقط به تمسخر دين(نه نقد دين) ميپردازند
      مثلا «گور پدر حضرت زهرا» كه در مورد قبر يا مزار ايشون بكار برده شده بود،‌چه بار مثبتي ميتونه داشته باشه؟!

    • عاشق ایران

      فکر کنم شما رو بشناسم 😉
      موافقم… توهین در هیج جای دنیا پسندیده نیست ولی بعضیا خیلی اسرار دارن انگار.

  2. Ali

    اون نظر اول دست پیش گرفتنه که بی تفاوتی تو راجع به توهین به ایرانیا رو بپوشونین؟
    لطفا با کسانی که فحاشی و توهین نژادی می کنن با شدت برخورد کنید

  3. هوتن

    ایمان به ادیان الهی مخصوصا ابراهیمی, بدترین نوع توهین شخص انسان به خود است

  4. حسین

    برای اینکه از این فضای بسته فکری عبور کنیم هیچ چاره ایی نداریم مگر اینکه اول تابوهای دینی را در هم بریزیم. اینجوری خودمان هم ازاد می شویم و بخاطر دفاع از تقدس های کاذب با این و آن جنگ نخواهیم کرد. منهم مسلمانم اما اسلام در قلبم است بخاطر همین هم نه از توهین به اسلام ناراحت می شوم و نه بخاطر اسلامی که در بیرون از قلب من وجود دارد و ساخته من نیست با کسی جنگ خواهم کرد.

    • rohollah

      تقدس كاذب رو خيليا قبول ندارن
      اما برخي ها بصورت هدف‌دار و فقط در تمسخر دين مطلب مينويسن و ارسال ميكنن، در انتهاي مطلبشون هم مينويسن «بالا مسلمين بدونن در مقابل هر منفي كه ميدن، يه لينك جديد ارسال ميكنم»
      بنظر شما اينكار ها سازنده است؟!

  5. ناشناس

    شهرام جان مگر در ایران ترک هم داریم؟
    منظور شما آذریهای ترک زبان هستند؟
    تا حالا پان فارس نشنیده بودم
    انسانهای نادان و بی ادب در همه اقوام فارس و آذری و کرد و لر و بلوچ و … وجود دارند
    مشکل شما اینست که به آنها اهمیت می دهید
    در ضمن همه ایرانی هستیم و می توانیم پان ایرانی باشیم
    شما با تکرار این مطالب که پر از اشتباه هم هست, دارید به خودتون ظلم می کنید

  6. mohsen

    هر توهینی ناراحت کننده است چه نژادی چه مذهبی اما وقتی تعصبات وباورهای مذهبی یا نژادی به راحتی آب خوردن فرصتهای مساوی را تبدیل به فرصتهای خاص وانحصاری برای عده ای میکند واز آن بدتر بهانه قتل ناجوانمردانه(لینچ) دیگران برای کسانی میشود که این باورها وتعصبات را نه با منطق بلکه به زور اسلحه و به قیمت مرگ دیگران بردیگران تحمیل میکنند نباید با یک ادای دمکراتیک ببه سخره گرفتن باورها و تعصبات ابل……..نه را مانع شد این یعنی توهین به بزرگان ادب و اندیشه پارسی که از این روش در جائی که لازم بوده بهره برده اند…

  7. محسن

    من از همان بی دینها هستم و مخالف اقدام اخیر بالاترین، نه برای اینکه توهین خوب است، بلکه مسایل دیگری که خود اکنون بهتر میدانید. عضو بالاترین هم نیستم. تنها میخواستم سپاس خودم را بخاطر تغییر روش در نظر خواهی و عدم کلی گویی و رفع ابهام بیشتر به عرض شما برسانم. گرچه موضوع هنوز هم مسایلی دارد و راه حل اساسی که بدرد فهم مردم ما از آزادی بیان بخورد نیست ولی در همین حد نیز بالاترین کار بزرگی کرده است و جای سپاس دارد. هیچکدام از ما بی خطا نیستیم و باید از هم یاد بگیریم.

  8. reza

    لیندا جان اول بگو ببینم چطوره که اسم شما رقیه و ام البنین و ام کلثوم نشد و لیندا شده؟ یارو توی ناف غرب هم که مسلمون میشه یهو از کت استیونس میشه یوسف اسلام یا او یکی میشه محمد علی کلی. بگذریم، مادامیکه شما مذهبیون یاد نگرفتین از بقیه توقع متفاوت بودن نداشته باشین آش همین آشه و کاسه همان. میگه با دینت مثل عضو تناسیلت رفتار کن : در ملاء عام درش نیار و بازیش نده،و سعی هم نکن به حلقوم مردم فروش کنی. سابقه تبعیض و قتل معطوف به دین به فدمت خود ادیان است. حالا حالا ها باید زحمت بکشید تا باورما مردمان مار گزیده شود که شما مذهبیون دیگر گاز نمیگیرید و چنگ نمیکشید و حلقوم نمیبرید.

    • ویزیت

      همون طور که اسم تو رضا شد! اسم اون هم لیندا شده

      در ضمن بالاترین داره توهین رو علنی میکنه
      این نظر سنجی هم برای توجیه کارشون باشه
      ولی ایراد نداره کاربر های مذهبی که عملا تو جامعه ایران اکثریت هستن اینجا اقلیت هم نیستن بیرون انداختن و حذف عقیده مخالف سیاسی که بگذریم
      خوشبختانه مدیران بالاترین همیشه نشون دادن بی طرف نیستن
      این هم به هم منوال

  9. احمد

    رضا جان اولا كه اكه خوددركيري داري برو دكتر خودتو نشون بده………درثاني شما ميخواي بي دين باشي اصلا ضددين باشي ،خب باش به اونجام……….لكن اكه ميبيني مردم از يه حكومت ديوانه فاسد خونخوار و دين فروش و فاشيستي جونشون به لب رسيده وحالا تو فكر كردي كه خودشون ميندازن تو بغل فاشيستها و ديوانه هايي مثل حضرتعالي ، خب برادر عزيز از حماقتته…………باشو بيا ايران يه قدمي تو خيابونا قاطي همين مردم بزن تا بفهمي اوضاع از جه قراره……….انقدر هم مردم مردم نكن ، اون مردمي كه تو ازشون دم ميزني فقط ممكنه تو بالاترىن و فيسبوك عددي باشه…………..ضمنا هر وقت دين آدم مثل آلت تناسلي شد ،جشم تو روي شما درش نمياريم ،تو حلقت هم نميكنيم………………ولي تا اون موقع شما هم ياد بكير تو انظار همين جوري شلوارتو نكشي بايين و شروع نكني به ريدن و بعد روش شاشيدن،………..بده عيبه به خدا واسه خودت

    • reza

      احمد آقا بسیار ممنون. به بهترین شکلی نشان داادی متدینین چه قشر افرادی هستند.منظور من هم دقیقأ همین خود شما بود. در ضمن من فیسبوک را به حوزه های علمیه جنابعالی ترجیح میدهم چون در اهالی فیسبوک هر چه باشند با ماتحت یکدیگر کاری ندارند. شما بفرما با دین و پیغمبرت شاد باش، ملتفتی که چه میگویم جان برادر.

    • ناشناس

      من هم باهات موافقم رضا
      اینها در چنان حبابی زندگی میکنند که فقط خودشون رو میبینند
      اگر بگویند که همه جهان هم نظر اونها رو دارند, من تعجب نمیکنم
      دنیای اینگونه افراد توی حوزه علمیه نیست, اینها همان انجمن اسلامی ها رو تشکیل میدهند, که ما آنتن صداشون میزنیم, توی هر دانشگاه و اداره به تعداد انگشتان دست هستند و خیلی هاشون تا دیروز وظیفه نابود کردن زندگی دیگران رو داشتند و حالا که منافعشون رو از دست دادن و بعضی هاشون توی چاهی که قبلا برای دیگران می کندند , افتادند, شدند قهرمان ملی و به سرکردگی موسوی و خاتمی میخواهند به دوران طلایی قبلیشون برگردند

  10. طاهری

    توهین به هیچ شخص وهیچ دین و باوری قابل قبول نیست اصلا چرا توهین کنیم قبول نداریم نداریم توهین هم نکنیم . ازادی بیان این نست که کسی به هر چه که قبول ندارد توهین کند

    من مذهبی نیستم و مذهب را هم اساساٌ قبول ندارم ولی با توهین و فحاشی مخالفم و معتقدم که هر کس میتوتند از هر چیزی انتقاد کند و به چالش بکشد ولی توهین شرط ادب نیست

  11. محسن دیندار

    توهین و همچنین نقد بیطرفانه یا علمی ادیان حق بلامنازع بیدینان است. ما هرگز این حق خودرا رها نخواهیم کرد. متدینین بدون هیچ گونه حقی حتی احکام متعدد اعدام و قتل ما را تصویب و اجرا کرده و میکنند چرا ما چند فحش ناقابل نثار خود و مقدساتشان نکنیم ؟

    • rohollah

      اگه كاري از پيش ميره بكن!
      كساني كه احكام متعدد اعدام! تو رو تصويب كردن، مسلمانان نيستن،‌اونها خودشون هم خيلي زياد قرباني دادن.. مشكلي كه با حكومت داري رو با مشكلت با دينداران قاطي نكن

    • Linda

      میخوام بدونم شما که با دولت مشکل داری آخه درسته به دین توهین کنی باور کن این راهش نیست

  12. حامد

    بالایارهای عزیز شکستتون رو تسلیت می گم.
    شما می خواستید یه جورایی از بازدیدکنندگان غیر عضو تاییده ی این کار اشتباهتون رو بگیرید اما موفق نشدید.
    خیلی ضد حاله. می دونم.

  13. گامبالو

    من هم چند تا پیشنهاد دارم:

    – محدودیت ارسال لینک در روز باعث دقت بیشتر افراد در انتخاب لینک می شود.می توان ارسال لینک بیشتر در روز را فروخت یا به سرویس های مشابه ارجاع داد.
    -جدا کردن لینک از وب لاگ ها و فضا هایی مثل تویتر و فرند فیدز و قرار دادن آنها در صفحه ای جدا گانه یا نواری مجزا که افراد بتوانند این نوار را بسته یا باز کنند. این کر از بسته بودن فعلی تویتر وفرند قیدز نرم تر است.
    -اجازه دادن به حضور وبلاگ ها در صفحه اول برای یک روز خاص در هفته. یا حضور لینک های برتر هفته وبلاگستان در صفحه اول.
    – زیاد کردن موارد مربوط به طبقه بندی لینک ها.(البته این یک پیشنهاد کلی بود و ربطی به مسایل این روز ها نداشت.)

  14. محقق

    در مورد گزارش کامنتها این مورد را اضافه کنید: «این کامنت با منفیهای بی مورد پنهان شده است»

  15. کامران

    این کارها نیاز به نظر سنجی نداره خودت عقل داری غیرانسانی بودن توهین به 2 طفل بی گناه به بهانه ی آزادی بیان
    حتی شیطان پرستان یکی از قوانینش این هست به کوچکتر از خودت ظلم نکن.
    اما بالاترین جایی برای عقده درآوردن یک مشت بچه که در نوانخانه بزرگ شده اند شده.
    دل خودتون را خوش کنید بابالاترین و رای + که به موافقان نظر خودتون می دید و رای – که به مخالفین خود می دهید
    ولی یک روز واقع گرا باشید جهان را فقط بالاترین نبینید.
    تو دنیا واقعی هیچ کس شما هارا آدم حساب نمی کنه

  16. Naiem

    مذهبیها بماند. یه فکری به حال جذب زنها به بالاترین بکنید!! زیر 15 درصد حتی کمتر از مذهبی ها!!!!
    ضمن اینکه 17 درصد مدرک دکتری نشون میده یا بافت بالاترین خیلی از جامعه ایران متفاوته یا جامعه ایرانی خیلی کارش درسته!
    20 درصد جامعه ایران سواد خواندن و نوشتن ندارند در حالیکه در بالاترین تقریبا این میزان دکتری دارند!!

  17. f6e6r6y

    من عضو بالاترین نیستم چند وقتی‌ هم دنبال دعوتنامه بودم پیدا نشد بی‌خیال شدم.ولی‌ باید بگم در جائی که حرف از آزادی بیان میاد همه باید آزاد باشن تا اندیشه‌های خودشون رو بیان کنن حتا اگر ۹۹% مخالف اون اندیشه باشن .اینجوری هستش که اون جامعه می‌تونه پیشرفت کنه .مثل هندوستان.این هند برای ما باید الگو قرار بگیره

  18. پناهنده

    از پیگیریتون بابت این مسئله حساس تشکر میکنم.
    کاری بود که باید انجام میشد.
    ممنون که توجه کردید.

  19. مریم

    ضمن تشکر از مدیریت بلاترین، امیدوارم که برداشتی صحیح و سازنده از آرا و نظریات ایفاد بشه. من خودم غیر مذهبی هستم و سرسختانه با لزوم بحثها و لینکهای انتقادی ، روشنگرانه و افشاگرانه در هر موردی منجمله مذهب در این سایت موافقم. ولی در عینحال صمیمانه و مجدانه از تمامی گردانندگان، کاربران و خوانندگان بالاترین درخواست میکنم که از ارسال لینکها و نوشتن و درج مطالب وکلمات مستهجن، کثیف و پورن حتی در مورد مذهب در این سایت خودداری کنند. چون اینگونه کلمات و مطالب نتنها شخصیت، منطق وعقلانیت نویسنده آن را زیر سوال میبرد بلکه این سایت را هم به ابتذال میکشاند وفضای آن را آلوده و برای همه ما، اعم از مذهبی و غیر مذهبی، غیرقابل تحمل میکند و این به ضرر همه ما و جنبش آزادیخواهانه و عدالت طلبانه ماست. سلامت و سبز باشید!

    • هوتن

      واژه هایی که شما استفاده میکنید و نوع نگاهتون به مسایل به نظر من غیر واقعیه
      مستهجن ,کثیف, پورن, ابتذال, آلوده, عدالت طلبانه
      خیلی عجیبه که شما پورن و کثیف رو در کنار هم قرار میدهید
      اینکه واقعیت های زندگی, هر چند بد و ناپسند, برای شما «غیرقابل تحمل» است, این مشکل شماست, ما در دنیایی زندگی میکنیم که اگر بخواهیم انسانها رو به هر دلیل, مثل بی ادب بودن, از فضای اطرافمون طرد کنیم, از جای دیگر سر بیرون میاورند و مشکلات بیشتری رو بوجود میاورند, باید زمینه این رو فراهم کنیم که بیان خودشون رو با بیان من و شمای مثلا با ادب! مقایسه کنند.

  20. Mohmmad

    آقاميشه يكي صداي ماروبشنوه؟يه دعوت نامه هم به مابدين،ثواب داره!راه دوري نميره!

  21. صادق ج

    با سلام. کار بسیار مهم و جالبی بود (و میشه حدس زد که چقدر کار و زحمت کشیده شده بابت این نظرخواهی). بنظر من خود این نظرخواهی و نشان دادن نتایج آن به دیگران، یکی از مهمترین و نادرترین کارهایی هست که در خدمت آزادی بیان در بین ایرانیان انجام شده و به همین خاطر واقعاً باید به دست اندرکاران آن تبریک و خسته نباشید گفت.
    هرچند حدود پنج هزار نفری که در این نظرخواهی شرکت کرده اند در مقایسه با جمعیت بالای هفتاد ملیونی ایران چندان زیاد بنظر نمیرسد، ولی بنظر من این آمار شکل گیری هسته اصلی نسلی نو از روشنفکر معاصر ایرانی را نشان میدهد و در عین حال نوید بخش آینده ایرانی آزاد هست.
    مجدداً ممنون بخاطر امکان ایجاد تمرین دمکراسی و آزادی بیان.

  22. سیندخت

    به نظر من هم ماهیت دین خود توهین به شعور انسان است. من که به خدای مختص خودم ایمان دارم، میدانم اگر خدایی باشد هرگز مخلوقی را بر مخلوق دیگرش برتری نمیبخشد و به یکی اجازه گرفتن جان دیگری را نمیدهد. دین هم مثل هر عقیده ی دیگر انسانی باید قابل نقد باشد وگرنه هیچگاه به دمکراسی نمیرسیم حتی اگر حکومت سکولار باشد. اگر کسی به عقیده ای ایمان دارد باید دلایل کافی برای دفاع از آن ارایه دهد بدون اینکه انتظار داشته باشد همه مثل او فکر کنند.

  23. mehrdad

    من بدون اینکه کامنتها رو خونده باشم فقط نظرم رو درمورد لینک میگم:
    نتایج این نظرسنجی از این نظر خیلی جالبه که اولآ معلوم شد برخلاف ادعاهای دروغ اسلامگراها، افراد بی دین و حتی ضددین فقط در بالاترین نیستن چون اکثر رای دهنده ها عضو بالاترین نبودن. دومآ نتایج این نظرسنجی درحالی به نفع سکولارها و آزاداندیشان تموم شد که سوالات این نظرسنجی(مثل نظرسنجی قبل)، بطرز زیرکانه ای غلط انداز و مبهم و به نفع اسلامگراها طرح شده بودن! مثلآ درمورد اصلی ترین سوال، یکی از گزینه ها کاملآ عامدانه غلط طرح شده بود!:
    سوال- «آيا با وجود قانونی در بالاترين مبنی بر ممنوعيت لينک شدن مطالب توهين آميز نسبت به مذاهب موافقيد؟»
    گزینهء گمراه کننده!- «مخالفم ٬ چون «توهين کردن» طبق اصول آزادی بيان بايد آزاد باشد حتی اگر برای اکثريت ناخوشايند باشد.»
    هرکس که از عرف و قوانین جوامع آزاد کمترین اطلاعی داشته باشه میدونه که توهین و تمسخر «عقاید و مذاهب» کاملآ آزاده. ولی توهین به «اشخاص» آزاد نیست! این گزینه طوری طراحی شده که توهین به عقاید و «اشخاص» از هم تفکیک نشده! یعنی توهین به عقاید رو با توهین به اشخاص جمع کرده! بنابراین خیلی ها به این گزینه رای نمیدن! درواقع مخالفان قانون جدید بالاترین، به هیچوجه موافق آزادی «توهین به اشخاص حقیقی و حقوقی» نیستن بلکه موافق آزادی تمسخر همهء عقاید (اعم از عقاید مذهبی یا غیر مذهبی) هستن. من به این دلیل میگم این گزینه «عامدانه» طرح شده که حتی بالاترین رسمآ اعلام کرده بود: «در یک جامعه آزاد، حق توهین به هر «عقیده و نظری» از جمله ادیان جز مهم آزادی بیان است». بنابراین نحوهء مطرح کردن این گزینه نمیتونه ناشی از ناآگاهی و اشتباه غیر عمدی بوده باشه، بخصوص که درنظر سنجی قبل هم همین ایرادها مطرح شده بود و بالاترین نمیتونست از این ایرادات مطلع نشده باشه!

    • mehrdad

      یه نکتهء دیگه یادم رفت بگم:
      نتایج این نظرسنجی درحالی به نفع سکولارها و آزاداندیشان تموم شد که افراد داخل ایران هم بدون اینکه عضو بالاترین باشن میتونستن در نظرسنجی شرکت کنن. این به معنی اینه که «بسیجی ها و اطلاعاتی ها» که تمام کارهاشون سیستماتیکه و با امکانات فراوون میتونن از کامپیوترها و آی پی های مختلف، چندین رای بدن هم تونستن به نفع اسلامیستها رای بدن! برای اثبات این حرفم همین بس که هروقت شبکه های ماهواره ای (مثل بی بی سی و «وی. او. ای» و…) از داخل ایران تلفن میگیرن، بلافاصله طرفداران رژیم تمام خطوط رو اشغال میکنن و به نفع رژیم اظهارنظر میکنن!

  24. رئوف

    من نه موافق گسترش انزجار و برخورد میان پیروان ادیان مختلف هستم و نه قائل به هیچ نوع مقدسات و تقدس گرایی هایی که همگی نسبی بوده و غالبا توهمی بیش نیستند و دست مایه ی تبعیض و تشدید تعصب.
    بر پایه ی واقعیت های علمی جهان هیچ چیز مقدسی وجود ندارد، البته با دیدگاههای همه خداپندارانه ای همچون انیشتین همه چیز در کائنات، می توانند با هم مقدس باشند.
    در هر صورت پیشنهاد من برای معیار بررسی عقاید و مذاهب (نه شخصیت حقیقی افراد) دیدگاهی علمی است.
    مثلا فرض کنید کسی بگوید «گوگرد بوگندو و کثافت و … است» اهمیتی ندارد (چه این واقعیت داشته باشد یا نه). در مورد اعتقادات هم بایستی تا این حد ظرفیت ما گسترش یابد که اگر کسی اعتقادات ما را زیر سوال برد، از نظر ما کاملا عادی باشد.
    البته بهتر می دانم بجای توهین مستقیم عقاید همدیگر، به تبلیغ مزایا و ویژگی های مثبت عقاید خود بپردازیم تا دیگران را جذب کنیم. با اینکار خود پیروان مذاهب گوناگون در دراز مدت اعتقادات خویش را زیر سوال می برند.
    توصیه ی بنده تدوین قوانین مبتنی بر اصول زیر برای لینک های مذهبی است.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Unitarian_Universalism

  25. شایان

    پر رویی هم حدی داره
    مسلمان ها در هر لحظه از زندگیشون درحال دار زدن یا تایید آن, سنگسار یا تایید آن و دست و پا قطع کردن و یا تایید آن و … هستند و آرزوی مرگ انسانهای بی دین رو دارند, چطوره که بالفرض ما انسانها به مسلمانها یه توهینی هم کردیم, یه دفعه میشن باکلاس, بهشون بر می خوره

  26. Mehrda

    تیم بالاترین بهتره به فکر منفی‌‌های گله‌ای پانترک‌ها و حزب‌اللهی بالاترین رسیدگی کنه تا تنش توی بالاترین کمتر بشه. دیگه شورش رو درآوردن. هر لینکی‌ نقد از اسلام میدی میبینی‌ ۳۰تا منفی‌ زیر لینکه. اکثر این لینک‌ها احادیث و نقل قول‌ها از خود قرآن هست و کاربر بالاترین تنها تحلیل و نتیجه گیری میکنند . ولی‌ وقتی‌ شما با منفیهای غیر قانونی‌ از طرف حزب‌اللهی‌ها برخورد نمیکنید طبیعتا افرادی که قانون رو هم رعایت میکنند از عدم رسیدگی شما به منفی‌‌های غیر قانونی‌ حزب‌اللهی‌ها دلسرد میشن و دیگه دلیلی‌ نمی‌بینن که قانون رو خودشون زیر پا نظرات.

    درضمن در کشور‌های دموکراتیک و آزاد توهین به عقاید هم مجازه. ۱۰۰بر من اینو گفتم تا حالا، حتی توهین به اشخاص هم در صورتی‌ که شخص مورد نظر در قید حیات نباشه آزاده. من بارها تو برنامه‌های تلویزیونی اروپایی‌ دیدم که در مورد عیسی جوک میسازند.

  27. شایان

    آهای بالاترین چرا نظر من رو بررسی کرده و حذف میکنی؟ کلی تایپ کردم, دوباره میفرستم:
    پر رویی هم حدی داره
    مسلمان ها در هر لحظه از زندگیشون درحال دار زدن یا تایید آن, سنگسار یا تایید آن و دست و پا قطع کردن و یا تایید آن و … هستند و آرزوی مرگ انسانهای بی دین رو دارند, چطوره که بالفرض ما انسانها به مسلمانها یه توهینی هم کردیم, یه دفعه میشن باکلاس, بهشون بر می خوره

  28. کامران

    چرا نظر قبلیم را تائید نکردی ولی بعد از من را تائید کردی؟
    دوباره می نویسم:
    این کارها نیاز به نظر سنجی نداره خودت عقل داری غیرانسانی بودن توهین به 2 طفل بی گناه به بهانه ی آزادی بیان
    حتی شیطان پرستان یکی از قوانینش این هست به کوچکتر از خودت ظلم نکن.
    اما بالاترین جایی برای عقده درآوردن یک مشت بچه که در نوانخانه بزرگ شده اند شده.
    دل خودتون را خوش کنید بابالاترین و رای + که به موافقان نظر خودتون می دید و رای – که به مخالفین خود می دهید
    ولی یک روز واقع گرا باشید جهان را فقط بالاترین نبینید.
    تو دنیا واقعی هیچ کس شما هارا آدم حساب نمی کنه

    • mehrdad

      اگه به «دنیای واقعی» باشه که شما مسلمین باید آرزو کنین، اون روز رو نبینین! امثال شما مسلمین بیاین همین حرفها رو در ایران و در یک جمع ایرانی بزنین تا ببینین در «دنیای واقعی» مردم ایران چجوری شماها رو به فلانشون هم حساب نمیکنن! شانس بیارین بعد از سرنگونی این حکومت، شما مسلمین بخاطر جنایاتی که در حق مردم کردین یا جنایت بقیهء مسلمین رو تایید کردین، توسط همین مردم به سزای اعمالتون نرسین! شانس بیارین ما سکولارها در اون زمان بتونیم جلوی کشته شدن مسلمین توسط مردم به جان آمده رو بگیریم! فقط آرزو کنین «دنیای واقعی» رو نبینین تا لااقل در دنیای مجازی مثل بالاترین بتونین کمی خودنمایی کنین! مسلمونها در ایران کارشون به جایی رسیده که از ترس تمسخر مردم، یواشکی میرن نماز میخونن! و سعی میکنن در جمع طوری وانمود کنن که مذهبی به نظر نیان.

    • کامران

      این ها جواب های ما نبود هر آدم عاقلی و فطرت دار و خانواده دار می دونه که شما چقدر عقده ای و نفهم هستید که حتی در توهین کردند به طفلان بی گناه هم دریغ نمی کنید.
      شیطان پرستان یکی از قوانینش اینه به کوچکتر از خودت ظلم نکن
      حالا خودتون را شناختید یک تار موی شیطان پرست میارزه به شما خودفروخته های عقده ای که حتی به طفلان بی گناه هم توهین می کنید.
      اما
      مردم ما را بکشند یا شماها را بکشند؟!!
      شما ها ما را هی ربط می دید به رژیم این هم نشانه ای از چشم بستگی شما هاست.فقط شیعه را تو رژیم می بینید الان در تمامی جهان شیعیان هستید.
      شما به بهانه ی مبارزه با رژیم به عقاید تمام شیعیان توهین می کنید.

      1400 سال گنده تر از شماها مثل یزید و عمر و … نتونستند ما شیعه ها را ریشه کن کنند با این همه نسل کشی که شد اما بازهم شیعیان زنده اند حالا شما 4 تا جوجه فکر کردید با این فحش هاتون می تونید کاری انجام بدید
      دل خودتون را خوش کنید با بالاترین تو دنیای واقعی ما از بمب و اسلحه نمی ترسیم از عمر و ابوبکر نترسیدیدم عمر ی که شما به اصطلاح سکولار ها خودتون باهاش متحد شدید تا ساسانیان را از بین ببرید
      اما فیروز نهاوندی که عمر را کشت شیعه بود.
      خلاصه تو دنیای واقعی شما هیچ جایی ندارید قدرتتون به بالاترین و فضای یک طرفه تون هست اگر بالاترین را نداشتید چی داشتید بگید آخه؟

    • ناشناس

      فیروز نهاوندی خودش بهت گفت شیعه بوده؟
      آخه آدم توهمی, دین شیعه تو دوازده امامیه, شماها هشت امامی ها رو هم منحرف می دونید
      چهارصد سال هم نیست که دینتون اختراع شده,
      خودتون به همه شاخه های دین اسلام توهین میکنید ولی برای رسیدن به مقاصد پلیدانتون از اونها مایه میگذارید
      چقدر شماها شگفت انگیزید
      توی کتابی که خدا ی شما برای شما نازل کرده, از ابوبکر و عایشه بخوبی یاد کرده ولی حتی یه بار اسم علی رو هم نیاورده
      تو دنیا ادیان زیادی هستند ولی تکلیفشون با خودشون روشنه
      شما شیعه ها بهتره که به یک روانپزشک مراجعه کنید

  29. کاوه

    سبک مغزانی که دنیا رو فقط در شکم و زیر شکم میدونن دین اسلام رو توهین به خود میدانند و واقعا از اونها خواستن که آدم شن بزرگترین توهینه

  30. الف. میتو سپهر ( آبنوس)

    گرچه بنده با توهین به باورهای دینی کاملا مخالفم ولی نگرانی من این است که نکند در تداوم این محصور نمایی ها به اصل آزادی اندیشه وبیان لطمه وارد آید……… بهرصورت با نقد موافقم و معتقدم هیچ اندیشه وباوری نباید از نگاه نقد پنهان مانده و محصور گردد……اصولا توهین کردن نشان کم جنبگی و نداشتن قدرت تحمل دیگران است…… بهرصورت چنین اقداماتی باید بادقت وظرافت انجام گیرد………. تا به قول معروف نه سیخ بسوزد ونه کباب……..

  31. ضحاک

    سبک مغزانی که دنیا رو فقط در شکم و زیر شکم میدونن به دین اسلام روی میارند, تا بتونن برای کارهای زشت خود توجیه اللهی داشته باشند و واقعا از اونها خواستن که آدم شن بزرگترین توهینه

  32. ضحاک

    ضمن تشکر از مدیریت بلاترین (پاچه خواری)، امیدوارم که هر روز از این تستها بگذارید که خیلی حال میده و هیجان انگیزه

  33. الف. میتو سپهر ( آبنوس)

    بادرودی گرم……….. مسئولین محترم بالاترین توجه فرمائبد مخفی کردن تهمت وتوهین وترور شخصیت از طرف برخی از کاربران کافی نیست واین متخلفین باید بنوعی جریمه شوند تا بدانند تخلف کردن بها دارد………. چند کاربر چماقدار فرقه تروریستی رجوی مزدور صدام دوسال است به من نویسنده مستقل توهین سازمان یافته می نمایند ( مستندات جملگی درپای لینک های من موجود است وشما باین چند نفر علیرغم ده ها گزارش من برخوردی جدی نمی کنید…….. اینها قانون شکن وضد اجتماع هستند وصلاحیت کار دریک جامعه مجازی راندارند…… برای تنبیه این قانون شکنان و مخربین جامعه ها برخوردی کاملا جدی وقانونی کنید…. یکی دوبار هشدار وبعد مسدود نمودن کاربری برای یک ماه حداقل کاری است که باید برای این چند نفر ضد اجتماع انجام داد…….. لطفا دراین مورد هم تلاشی بکنید واین چنذ چماقدار را سرجایشان بنشانید…. من مدت هاست درمقابل این چماق کشان فقط سکوت کرده ام ورسیدگی را بعهده شما واگذار نموده ام………. لطفا اقدامی نمائید……. با سپاس قبلی از رسبدگی واقدام شما…………. الف .مینو سپهر….. نویسنده وپزوهشگر وتلاشگر حقوق بشر وزنان…………..

  34. کامران

    این پیام را اجازه درج بده
    مسلمان عزیز لطفا بالاترین را کاملا تحریم کنید
    این ترفند های شعار گونه که هیچ واکنشی به توهینات در بالاترین ندیدیم فقط برای نگه داشتن بالاترین بود اگر این ها مخالف این توهین ها بودند مدت ها پیش بایستی این کار را می کردند البته الانم کاری نکردند و فقط شعار می دهند.
    مسلمانان عزیز با تحریم ما بالاترین بازدیدش نهایتا به 100 نفر می رسد.
    تحریم همگانی بالاترین پوز تمامی این سبک مغزان را برخاک می مالاند.

  35. اسفندیار

    بالاترینی که آزادی بیان رو محدود کنه به هیچ دردی نمیخوره و به زودی خالی از کاربر میشه

  36. مریم

    در پاسخ به پاسخ هوتن به نوشته قبلی من (چون امکان پاسخگویی مجدد در ذیل آن نوشته نبود): دوست عزیز، اگر به دیکشنری مراجعه کنید میبینید که کلمه پورن و پورنوگرافی را «نوشته یا تصویر قبیح و خارج از اخلاق در باره مسائل جنسی» هم معنی کرده است. من مخالف نوشته ها و تصاویرعلمی و منطقی و یا طنزدر مورد مسائل جنسی نیستم. ولی فکر میکنم که درج کلمات، مطالب و تصاویر رکیک و کثیف در شان یک سایت سیاسی ،اجتماعی و فرهنگی مثل بالاترین نیست و کسی هم که اینگونه مطالب رامینویسد هدفش از آمدن به این سایت بقول شما «یادگیری ادب از با ادبان» نیست و عمدتا برای تخریب و به ابتذال کشیدن آن می آید.

  37. مریم

    ضمنا من نفهمیدم اشکال شما (هوتن) به کاربرد کلمه «عدالت طلبانه» در نوشته من چه بود؟؟!!

    • هوتن

      از توضیحی که درباره واژه پورنو دادید ممنون, چون واقعا یه عمر فکر میکردم همون سکسی است
      بهرحال منظور من این بود که خیلی بده که چنین موضوعاتی برای شما «غیر قابل تحمل» اه, چون اصلا نیازی نیست که شما به آنها توجه کنید, چون باعث میشه که مهم بشوند
      «عدالت طلبانه» به نظر من واژه شاعرانه و موهومی است که هیچ دو نفری تعریف دقیق و یکسانی از آن ندارند ولی ابزار همه نوع جهانبینی است و بیشتر تعریف هایی که من تابحال شنیده ام, ساده لوحانه و یا خنده دار بوده اند
      در ضمن انسانهای بی تربیت هم مانند انسانهای با تربیت میتوانند آزادیخواه باشند ولی با درخواستی که شما کردید مجبورند یه جنبش جدید با نام «جنبش آزادیخواه بی تربیتها» تشکیل بدهند
      برداشت من از متن نخست شما این بود که شما نگاه رادیکال به مسئله دارید,
      بهتره که من و شمای نوعی کار خوب و زیبا و انسانی و اخلاقی خودمون رو انجام بدیم, بجای اینکه شمشیر بکشیم و بریم به جنگ بدی ها و یا اینکه جای قضاوت بنشینیم و بگوییم چه خوب است چه بد. چه باید باشد و چه نباید باشد. به کی اجازه بدهیم و به کی ندهیم
      حالا بفرض, قصد و نیت بدی دارند, شاید به مرور زمان به حکم انسان بودنشون از شما آموختند و تغییر کردند
      شما منظور من رو از گفته قبلیم متوجه نشدید
      من میگویم واقعیت چیز دیگری است
      آن دسته از اشخاص, برای تخریب و به ابتذال کشیدن سایت نمی آیند
      همه افراد برحسب سطح اجتماعی و خانوادگی و سطح فهم و شعور و نوع بیان و جهانبینی خودشون از ابزاری مانند بالاترین استفاده میکنند
      اگر شخصی قراره با طرح مسائل غیر اخلاقی و ناپسند (به تعریف ما) از دو روز زندگی خودش لذت ببره, مادامی که به من نوعی, آسیب «واقعی» (واژه ای و توهمی نه) نمیزنه , بنده براش آرزوی موفقیت دارم
      می دونی چرا؟
      چون زندگی باارزشتر از اونه که صرف درد و قصه از لذت بردن دیگری بشه

  38. مریم

    مفهوم عدالت از دیدگاه من تأمین و رعایت حقوق انسانی ،منافع و مصالح اکثریت مردم یک جامعه است که فکر میکنم این مفهوم با تعریف دموکراسی هم همخوانی داشته باشد. هرچند که ممکن است این تعریف ازعدالت هم از نظر شما خنده دار باشد! در مورد شیوه مواجهه با خوبیها و بدیها هم من شخصا معتقدم که تا کسی با بدیها وکژیها بد ومخالف نباشد و مبارزه نکند نمیتواند فی الواقع و بطور موثر و اساسی مدافع و مروج خوبیها باشد. البته از این نقطه نظر که نباید افراد بقول شما «بی تربیت» را دفع کرد با شما کاملا هم عقیده هستم. چون متاسفانه فضای فرهنگی اجتماعی که سالهاست بر میهن ما حاکم است بسیاری از ارزشها منجمله ادب، غیرت، حیا، متانت، صداقت و امثالهم را در سطح جامعه ما تا حد زیادی از بین برده و ضد ارزشهایی مثل وقاحت، نامردی، ریا و غیره را جایگزین آنها کرده است که اثرات ویرانگر آن هم متاسفانه در جامعه ما کاملا فاحش و بارز است. زدودن این ضد ارزشها هم از جامعه ما کار ساده ای نیست و بنظر من مسئولیتی است که به عهده همه ماست و میبایست به شکلی سازنده و با ملایمت و شکیبایی به آن بپردازیم، اگر چنانچه به داشتن فضایی سالم و انسانی برای زیستن در مملکت خودمان در آینده علاقمند هستیم . به همین دلیل است که با دادن میدانی نامحدود برای درج مطالب به افرادی که عامدانه به طرح و ترویج برخی از اینگونه مسائل منفی میپردازند مخالفم و آن را برخوردی لاقیدانه و بیتفاوت و حتی موافقت آمیز با آنها میدانم. ضمن آنکه قبول دارم که لازم است حساب اینگونه افراد را از افرادی که به عنوان یک سرگرمی و لذت طلبی شخصی به طرح مسائلی مانند سکس و مسائل جنسی تمایل دارند جدا کنیم و نباید با این گروه اخیر دگم و سختگیرانه برخورد کنیم. فکر نمیکنم تشخیص مطالب و لینکهای این دو تیپ از اشخاص از همدیگر کار چندان سختی باشد. مریم

    • هوتن

      بله, دقیقا این تعریف شما از عدالت هم برای من خنده داره
      تامین و رعایت کدام حقوق انسانی, منافع و مصالح اکثریت مردم چیست؟
      آقای موسوی و کروبی و همراهانشون هم بدنبال عدالت طلبی بودند و ما منافع و مصالح اکثریت رو در دوران طلایی امام راحل ایشان دیدیم و منجلابی که اکنون در آن قوطه وریم, نتیجه همان عدالت طلبی است.
      آنها هم با بدیها و کژی ها مخالف بودند و نتیجه مبارزه آنها, انقلاب فرهنگی بود
      اینکه شما می گویید, اینگونه نمی توان بطور موثر و اساسی مدافع و مروج خوبیها بود, نظر شخص شماست.
      وقتی زبان و ادبیات آنگونه افراد برای من نوعی, نا مفهوم و یا ابلهانه است, چه نیازی است به با اهمیت جلوه دادن آنها و یا مبارزه با آنها
      اگر من انسان باایمان و خداپرست و با اخلاقی هستم و دیگری «توانایی» فهم باور های من رو نداره, حال اگر من با او بجنگم, «توانایی» پیدا میکنه؟
      یا اگر من انسان مدرن و علم گرا هستم و مذهبیون رو ناآگاه و باعث تخریب حتی اخلاق, به بدترین شکل ممکن می دونم, آیا باید با تمام قوا , تقاضای حذف لینکهای مذهبی رو از مدیریت بالاترین داشته باشم؟
      شما از همخوانی عدالت و دموکراسی صحبت میکنید
      آدمها همیشه دنبال عدالتند
      در جامعه دموکراتیک فرانسه, یک دختر الجزایری, طبق باورهای خودش, می خواهد در داخل یک گونی سیاه رنگ و ترسناک به مدرسه برود; پس عدالت حکم میکنه که پسری از جزیره گولاگولا هم به باور خودش, برهنه باشه و بخش جنسی خودش رو داخل قیف زردرنگ بزاره و با نخ به گردنش وصل کنه و سر کلاس درس بشینه. آیا این حق انسان گولاگولایی نمینونه باشه؟
      درحالیکه اولی باعث ترس و اضطراب من و دومی باعث خنده من میشه

      فضای سالم و انسانی برای زیستن با افزایش آگاهی بدست میاد نه با حذف و سانسور ضد ارزشها و یا محدود کردن انسانها, مگر برای کودکان.
      سالهاست که در ایران, سایتهای مستهجن سانسور میشوند و این باعث شده که ما ایرانیان بسیار متمدن و با اخلاق, رکورد جستجوی قبیح ترین واژه ها رو زدیم, حتی فکر میکنم بسیاری از اشخاص مذهبی هم دانش فراوانی در زمینه ضد ارزش ترین و بیمارگونه ترین مسائل کسب کرده اند
      دوست خوب من, اگر اشخاص مروج مسائل منفی بسیارند, بدا به حال ما;
      شما برخورد من رو لاقیدانه و بیتفاوت و حتی موافق با آنها میدانید, در صورتیکه اینطور نیست
      من میگویم با تمام نیرو, آنقدر باید مسایل خوب و انسانی و اخلاقی و … بر پایه ادب و منطق گفت که دیگر, مسائل منفی نیروی مخرب خودشون رو از دست بدهند و حتما هم میدهند

      شما میگویید ارزشهایی منجمله ادب، غیرت، حیا و … تا حد زیادی از بین رفته و ضد ارزشهایی مثل وقاحت، نامردی و … جایگزین شده; درحالیکه من میگویم مسائل پیچیده تر از این حرفهاست. هنوز هم ارزشها هستند, موضوع اینست که در جامعه کنونی, کاربردی نیستند
      من به شما قول میدهم که اگر همین الان نظام سالمی در ایران حکمفرما بشود, بطرز شگفت آوری بسیاری از ضدارزشها جای خود را به ارزشها میدهند

      حرف برای گفتن زیاده ولی توان تایپ کردن محدود!

  39. مریم

    بنابراین بنظر میرسد که هرگونه تعریفی از عدالت از نظرشما مضحک و خنده دار است!! از دو حال خارج نیست یا شما به نفس و موجودیت عدالت بعنوان یک ارزش بالقوه که میتواند به فعل تبدیل شود اعتقاد ندارید که در اینصورت من نمیدانم منظور شما از نظام سالم که صحبتش را کرده اید و بنظر میاید آرزوی تحقق آن را دارید چه جور نظامیست وبدون وجود عدالت اجتماعی چه نوع سیستم اقتصادی – اجتماعی در آن نظام حاکم خواهد بود. حالت دوم این است که شما هم برای خودتان تعریف خاص و متفاوتی از کلمه عدالت دارید که اگر اینطور است بسیار مشتاق هستم که این تعریف را بدانم. نکته دیگر اینست که نمیدانم شما چرا تعریف من از عدالت و اعتقادم به آن را با نظر و شعارهای پوچ و بی اساس «امام راحل» مقایسه کرده و معادل گرفته اید. درحلیکه «امام راحل» و افرادی مانند او از «عدالت اسلامی» دم میزنند که من غیر مذهبی نتنها اعتقادی به آن ندارم بلکه حتی آن را کاملا واهی و ناعادلانه میدانم . خلاصه اینکه دوست عزیز بقول شاعر «میان ماه من تا ماه گردون تفاوت از زمین تا آسمان است». تعریف من از عدالت احقاق و رعایت حقوق اکثریت افراد یک جامعه بود و شما از رفتار استثنایی افرادی قلیلی مثل آن دخترالجزائری و یا آن پسر گولاگولایی در کشوری بیگانه وبا فرهنگی متفاوت با فرهنگ کشور خودشان صحبت میکنید. هرچند که من معتقدم همین افراد هم نتنها در کشور و فرهنگ غالب جامعه خودشان آزادند که چنین رفتارهایی داشته باشند بلکه در کشورهای دیگر هم اگر رفتارشان از نظرعرف اجتماعی و قوانین حقوقی آن کشورها یک ناهنجاری و خلاف غیر قابل گذشت محسوب نشود و مغایرت اساسی با فرهنگ آن کشورها نداشته باشد نباید مانع این رفتار آنها شد. گفته اید که سانسور سایت های مستهجن و فشارهایی که جمهوری اسلامی طی این سالیان متمادی بر جامعه ما اعمال کرده باعث ترویج گسترده فساد و رفتارهایی غیر اخلاقی مثل زدن رکورد جستجوی قبیح ترین واژه ها و غیره شده است . در این مورد با شما کاملا موافقم ولی توصیه میکنم تاثیر و بدآموزی فاجعه آمیز کانالهای رنگ و وارنگ کثیف و مافوق کثیف ماهواره ای را هم که به برکت همین سانسورها و فشارهای ضد انسانی در مملکت ما طی همین سالیان تقریبا همه گیر شده اند را هم فراموش نکنید. اینست که درخواست کرده ام که حداقل حریم سایتی مثل بالاترین را تا حد امکان از نفوذ لینکها، مطالب و تصاویر «کثیف و رکیک» حفظ کنیم. شما از ضرورت آگاهی و کار آگاهگرانه و رفتار مثبت و تاثیرگذار برای ترویج ارزشها و خصوصیات مثبت اخلاقی و زدودن انحرافات اخلاقی و شخصیتی رایج در جامعه صحبت کرده اید و من دقیقا همین مفهوم را در قالب «رفتار سازنده توام با ملایمت و شکیبایی» مطرح کرده ام ولی به دلیل همان محدودیت تایپ وارد جزییات آن نشده ام و توضیح بیشتری نداده ام چون فکر میکردم که توضیح واضحات خواهد بود. بله من هم مثل شما عمیقا معتقدم که ارزش های انسانی که طی این سالیان حکومت ظلم و اختناق در جامعه ما تا حدودی محو شده اند فی نفسه وبالقوه در وجود اکثریت مردم خوب ما زنده مانده وهمواره قابلیت بازگشت عملی به عرصه روابط اجتماعی ما را دارا هستند و همین حالا هم حضورو ظهور آنها به اشکال بسیار زیبا و خارق العاده در جنبش سبز مردم ما کاملا مشهود و قابل ستایش است.

    • هوتن.

      نه تنها عدالت بلکه هر گونه تعریف شعار گونه و نامشخص و آرمانگرایانه از هر واژه ای برای من خنده داره
      اینکه شما به من بگویید که بدنبال حقوق انسانی (اعلامیه حقوق بشر) و یا توزیع امکانات برابر و … برای تمامی اقشار اجتماعید, (که با توضیح آخر شما برایم بیشتر مشخص شد) می پذیرم, اما اینکه در این صورت عدالت برای حتی اکثریت, به فعل تبدیل خواهد شد, خیر
      البته آنقدر هم اهمیت نداره که بخواهیم در موردش بحث کنیم, چون به نظر من, واژه هایی مانند عدالت, سعادت و … به درد بازی های فلسفی می خوره و در مواقعی هم ابزار کلامی برای پوپولیستها
      در مورد مثال الجزایری و گولاگولایی هم می خواستم بگویم که عدالت خواهی چه تعاریفی برای انسانهای متفاوت میتونه داشته باشه
      بهرحال مقصود من از خنده دار بودن تمسخر نیست, بلکه مشکل شخص بنده با بعضی واژه هاست
      در ضمن منظور من مقایسه نگرش شخص شما با «امام خیلی راحل» و یارانشان نبود, بلکه به خاطر برداشتی که از نوشته شما داشتم و اکنون ندارم, می خواستم بگویم که نتیجه اهداف آرمانگرایانه نامشخص (آرمانهای پدران و مادران خیلی از ما), نظامی نامشخص با افکار وحشتناکی مانند آنها خواهد بود

      انتقاد من از شما بخاطر بکارگیری واژگان اغراق آمیز مثل «غیر قابل تحمل» (به نظر من نباید اینطور باشه) و یا کانالهای مافوق کثیف ماهواره ای (کدوم کانال؟) بود و هست

      برای رهایی از آزار میکروبها نیاز نیست انرژی و توان خود رو صرف اخراج آنها از محیط بکنیم که نشدنی هم هست, شدنی هم باشد, محیط دیگری آلوده خواهد شد. بلکه می توانیم از واکسن استفاده کنیم, امیدوارم منظورم را رسانده باشم
      در آخر امید بهترینها رو براتون دارم

  40. هوتن

    نه تنها عدالت بلکه هر گونه تعریف شعار گونه و نامشخص و آرمانگرایانه از هر واژه ای برای من خنده داره
    اینکه شما به من بگویید که بدنبال حقوق انسانی (اعلامیه حقوق بشر) و یا توزیع امکانات برابر و … برای تمامی اقشار اجتماعید, (که با توضیح آخر شما برایم بیشتر مشخص شد) می پذیرم, اما اینکه در این صورت عدالت برای حتی اکثریت, به فعل تبدیل خواهد شد, خیر
    البته آنقدر هم اهمیت نداره که بخواهیم در موردش بحث کنیم, چون به نظر من, واژه هایی مانند عدالت, سعادت و … به درد بازی های فلسفی می خوره و در مواقعی هم ابزار کلامی برای پوپولیستها
    در مورد مثال الجزایری و گولاگولایی هم می خواستم بگویم که عدالت خواهی چه تعاریفی برای انسانهای متفاوت میتونه داشته باشه
    بهرحال مقصود من از خنده دار بودن تمسخر نیست, بلکه مشکل شخص بنده با بعضی واژه هاست
    در ضمن منظور من مقایسه نگرش شخص شما با «امام خیلی راحل» و یارانشان نبود, بلکه به خاطر برداشتی که از نوشته شما داشتم و اکنون ندارم, می خواستم بگویم که نتیجه اهداف آرمانگرایانه نامشخص (آرمانهای پدران و مادران خیلی از ما), نظامی نامشخص با افکار وحشتناکی مانند آنها خواهد بود

    انتقاد من از شما بخاطر بکارگیری واژگان اغراق آمیز مثل «غیر قابل تحمل» (به نظر من نباید اینطور باشه) و یا کانالهای مافوق کثیف ماهواره ای (کدوم کانال؟) بود و هست

    برای رهایی از آزار میکروبها نیاز نیست انرژی و توان خود رو صرف اخراج آنها از محیط بکنیم که نشدنی هم هست, شدنی هم باشد, محیط دیگری آلوده خواهد شد. بلکه می توانیم از واکسن استفاده کنیم, امیدوارم منظورم را رسانده باشم
    در آخر امید بهترینها رو براتون دارم

  41. سام

    عجيبه! شبانه روز داد و فرياد آزادي خواهي و دموکراسي طلبي و غيره شون گوش فلک رو کر کرده اما همه ي بيش از يک ميليارد نفر آدم روي زمين رو احمق ميدونن و به راحتي به هموشون توهين ميکنن و … . والا اگه دموکراسي شون اينه که صد رحمت به همون اسلام خشن و آدم کش و غير منطقي. واقعاً توي بالاترين به وضوح ميشه نمايش قدرت رژيم رو ديد. سپاهيا فکر کنم به همين ميگن پدافند غير عامل. به نظرم پروژه ي وزارت اطلاعات در از هم پاشيدن اتحاد گروههاي مخالف حکومت کاملاً پيروزمندانه به پيش ميره و حدس ميزنم اين ماموران با ديدن اين لينکها خوشحالترين آدمهايند. متاسفم بابت اين حماقت تاريخي. متاسفم براي خونهائي که داديم، متاسفم …

    • نشناس

      آقای خرگوش, اون یه میلیلارد نفری که ازشون سوء استفاده میکنی, فقط 2% شیعه دوازده امامیند و مابقی چشم دیدن تو رو ندارند.
      در ضمن اون 2 % به اجبار شامل من و خانواده من و دوستان من و آشناهای من و میلیونها نفر دیگه هم میشوند که اسلام رو دین ترور و قتل و جنایت (قصاص و قطع دست و پا) و زنا (صیغه) و وحشیگری حیوانی (سنگسار و اعدام) میدانند, امر به معروف و نهی از منکر (سادیسم) و نماز و روزه و قمه و سینه زنی (مازوخیسم) و خمس و زکات (باج دادن) و صدها کثافتکاری دیگه میدونند.
      و وقتی کنار امثال تو هستند مجبورند سکوت کنند.

    • ضحاک

      عجیبه! استدلال سام منو کشته
      چون یه عده مسلمانها رو احمق می دانند, پس صد رحمت به همون اسلام خشن و آدم کش و غير منطقي
      امثال نوری زاد ها, هم یه روزی مثل تو فکر میکردند, و رحمت اون اسلام شامل حال خودشون هم شد, امیدوارم نصیب تو نشه

    • ناشناس

      آقای خرگوش, اون یه میلیلارد نفری که ازشون سوء استفاده میکنی, فقط 2% شیعه دوازده امامیند و مابقی چشم دیدن تو رو ندارند.
      در ضمن اون 2 % به اجبار شامل من و خانواده من و دوستان من و آشناهای من و میلیونها نفر دیگه هم میشوند که اسلام رو دین ترور و قتل و جنایت (قصاص و قطع دست و پا) و زنا (صیغه) و وحشیگری حیوانی (سنگسار و اعدام) میدانند, امر به معروف و نهی از منکر (سادیسم) و نماز و روزه و قمه و سینه زنی (مازوخیسم) و خمس و زکات (باج دادن) و صدها کثافتکاری دیگه میدونند.
      و وقتی کنار امثال تو هستند مجبورند سکوت کنند.

  42. kam pirooz

    بابا این ادیان و اخوند که فلان ملت را برای 1400 سال …. کردند. کجاشان مقدس است. خداییش من از شما میپرسم ایا شما اگر شب با یک روحانی در یک اتاق تنها باشی بیشتر میترسی یا یک ادم بی دین. احتمال اینکه ان روحانی به تو تجاوز کند حالا هر نوعی از خود برتر بینی و موعظه گری برای تغییر تو گرفته تا تجاوز واقعی. دین وسیله ای برای ارضا ی خود برتر بینی اخوند و کشیش است. داقعن اینها خیرشان چیه. جز خالی کردن جیب مردم و گفتن مشتی چرندیات و عقب نگه داشتن مردم و وادار کردن انها به احترام به خود.

  43. sima

    Emrooz eeno khonadm dar mored een bahs ke baram jaleb boud

    http://www.opendemocracy.net/nasrin-alavi/iran-double-edged-world

    in Balatarin the writer finds «the schism between dogmatisms» and «the familiar absolutist rhetoric of the Iranian state alongside the bigoted prejudices of marginal western neo-fascists against Islamic cultures. This cavernous polarity, this mind-crushing rhetoric, is so at odds with the lively blogosphere I was once familiar with.»

  44. NarimaN

    سلام و خسته نباشید.خواستم بدونم جریان این لینکهای تبلیغاتی رسمی که میفرستین توی هر صفحه چیه؟ خوبه یک اطلاع رسانی بکنید راجع به اینا…شاید دیگران هم خواستند استفاده کنند….مثلا این لینک http://balatarin.com/permlink/2010/12/7/2283152

  45. fara

    بيش از 1400سال توهين وشكنجه و تجاوز ونيرنگ دليل خوبي براي مبارزه با دين نيست؟