تغییرات جزیی و شاید نه‌ چندان جزیی

تیم بالاترین جهت کاهش درگیری‌های ناخواسته و ایجاد جو آرامش و احترام متقابل، کلیه شکایتهای روزمره کاربران از یکدیگر را که منجر به ایجاد کدورت و دلخوری بین‌کاربری در شش ماه گذشته بود بررسی کرده و بر اساس آن چندین تغییر جدید در سیستم ارسال لینک و رای‌ها داده است.
نتیجه مشاهدات ما این بود که آغازگر بسیاری از کدورتهای بین کاربران، رای منفی بوده است و انواع مختلف رای منفی معمولا تنها بهانه‌ای است برای آن که کاربران مخالفت خود را با محتوای لینک ابراز کنند. در هر صورت کاربران خواهان ابراز مخالفت با محتوای لینک هستند و معمولا در جهت مخالفت با محتوای لینک دلیلی برای ابراز این مخالفت در بین انواع منفی پیدا می‌کنند. از سوی دیگر این ابراز مخالفت نباید منجر به حذف لینک و عصبانیت لینک‌گذار شود. لذا تغییر جدیدی در سیستم بالاترین داده شد. از این پس رای منفی به معنی این خواهد بود که شما با محتوای لینک مخالفید یا به زبان خودمانی با «لینک حال نکردین». در مرامنامه بالاترین نوشته بودیم اگر با لینکی مخالفید رای منفی ندهید و تنها رای منفی را برای اجرای قانون بالاترین استفاده کنید. اما در عمل همانطور که همه مستحضرید این‌گونه نبود و رای منفی موجب بسیاری از مشکلات بین کاربران شد. از این پس کسی جلوی شما را نمی‌گیرد. اگر از چیزی خوشتان نمی آید رای منفی بدهید چون در امتیاز لینک تاثیر نخواهد داشت. به بیان دیگر رای مثبت یک امتیاز و رای منفی صفر امتیاز خواهد داشت.
برای اجرای قانون در مورد لینک‌های خلاف مقررات، از فهرست گزارش تخلفات در زیر لینک‌ها استفاده کنید.

تغییر دوم اضافه کردن گزینه «لینک مربوط به بالاترین» است. از این پس هنگام ارسال لینک در مورد بالاترین می‌توانید این گزینه را که در صفحه ارسال لینک وجود دارد انتخاب کنید. این لینک‌ها در پشت فیلتر بافی خواهند ماند و تنها افرادی که فیلتر را خاموش کرده باشنید این لینکها را مشاهده خواهند کرد. این کار برای جلوگیری از ایجاد وقفه در هدف اصلی بالاترین یعنی اطلاع‌رسانی و گردش اطلاعات بوده است.

جهت شفاف شدن بحثهای اخیر پیرامون قانونی بودن یا نبودن ارسال لینک در مورد بالاترین لازم است به این موارد دقت کنید:
۱- لینک‌های مربوط به مشکلات تکنیکی وب‌سایت را به بخش پشتیبانی بفرستید و نه خود بالاترین
۲- لینکهای توهین‌ به تیم بالاترین یا هر یک از افراد تیم بالاترین حذف خواهند شد. تشخیص توهین‌آمیز بودن این لینک‌ها بر عهده بالاترین خواهد بود.
۳- لینکهای اعتراض به مسدود شدن حسابهای کاربری یا لینک‌ها یا سایت‌ها یا تصمیمات جزیی دیگر از این فبیل حذف خواهند شد. اعتراضات مربوطه باید توسط خود کاربر و از طریق ایمیل به بالاترین پیگیری شود.
۴- هر نوع پیشنهاد یا انتقاد به مدیریت بالاترین یا جامعه بالاترین مجاز و مقبول خواهد بود.
امیدواریم از تغییرات جدید لذت ببرید.

یک دیدگاه

  1. america

    عبداللطیف عبادی هستم با آی دی آمریکا

    اصلاحات بسیار بسیار درست و معقول و واقع بینانه و آزادی خواهانه ای را که در این دو روزه انجام دادید می توانستید از همان چهارسال پیش انجام دهید . کسی بخاطر منفی گرفتن ناراحت نبود . همهء کینه ها و نفرت ها و عقده ها و درگیری هایی که در این چهار سال بوجود آمدند و ضرباتی کاری به بالاترین زدند و دست کم نود درصد از ذهن و انرژی کاربران و مدیران بالاترین را صرف خود کردند موضوع «حذف لینک به علت منفی های زیاد» بود . یعنی اینکه خشم و ترس و نگرانی از «عاقبت منفی ها» بود که باعث درگیری می شد و نه خود منفی ها . برای مثال ، برای بنده هیچ اهمیتی ندارد اگر ششصد منفی به لینکم – و در واقع به نوشته و عقیده ام – داده شود . ناراحتی من از این جهت بود که جماعتی از کابران بالاترین اصولا» برای «حذف عقیده و یا عقایدی خاص» و ناپدید کردن نظرات مخالف گروه یا تشکیلات و یا محفل «خارج از بالاترین شان» وارد بالاترین میشدند و رای می دادند . اینها حتی در فرند فید گروهی درست کرده بودند بنام «منفی در بالاترین» و مثل آتش زدن پر سیمرغ همدیگر را از آن طریق و نیز از طریق فیس بوک و یاهو مسنجرخبر می کردند و بسیج می شدند و به شکل گله ای به یک لینک حمله می کردند و ظرف نیم ساعت حذف و محوش می کردند تا مبادا کسی آن را ببیند و بخواند و تحت تاثیر قرار بگیرد . ماهیت چنین کارهایی واقعا» چیزی جز » حذف ها و تصفیه های مافیایی» نبود .
    مورد دیگری که همه در جریانش هستیم و نیازی به شرح جزئیاتش نیست حضور و فعالیت آن جماعتی بود که عکس یک آلت تناسلی را مردانه را می گذاشتند و زیرش می نوشتند که این فلان پیغمبر است . یا اینکه در بخش کامنت های یک لینک ابتدا لینک گذار و کاربر منتقد و شریفی را زیر رگباری از دشنام می گرفتند و سپس ظرف نیم ساعت لینکش را حذف می کردند. اینها بودند که هر انسان شریف و خردمندی را واقعا» دل آزرده می کرد .
    مسئولین بالاترین ابتدا سعی کردند با این کاربران متخلفاز در مماشات و بردباری و مدارا وارد شوند . بعد شروع به نصیحت و نظر سنجی کردند اما اینها بی فایده بود . با هر امتیازی که به آنها داده می شد ، آن جماعت قانون شکن و متخلف روز بروز گستاخ تر می شدند . آنها با تکیه بر با حجم عظیمی از آی دی هایی که در اختیار داشتند ( و بالغ بر سیصد آی دی میشدند) توانسته بودند در بالاترین فضای جو و رعب و وحشت ایجاد کنند به گونه ای که عموم کاربران به شدت احتیاط می کردند تا پا روی دم آنها نگذارند وگرنه اسمشان در لیست سیاه آن جماعت وارد میشد و دیگر حسابشان با کرام الکاتبین یمشد . تعارفی که نداریم ، مدیران سایت بالاترین هم واقعا» از برخوردی جدی و قاطعانه با آن متخالفین پرهیز می کردند . حالا اینکه علتش ترس بود یا احتیاط و یا مصلحت ، من نمی دانم .
    بهرحال با این عملیات قدرتمندانه ای که اجرا کردید و دست به پاکسازی گستردهء فضای بالاترین زدید ، کاری کردید کارستان! . برچیدن «حذف لینک ها» نیز آنچنان کار بزرگی هست که ارزش واقعی اش را شاید سالها بعد متوجه شوید . اکنون هر کاربری می تواند بدون ترس و نگرانی و وحشت از احتمال حذف شدن لینکش ، با خیال راحت مطلب بگذارد و نظر بدهد بی آنکه از عواقبش بترسد . بالاترین از این پس فضای امنی خواهد شد که در آن جایی برای گردن کشان و باج گیران و قانون شکنان و فحاشان وجود نخواهد داشت . من شکی ندارم که اگر این اصلاحات خردمندانه به همین شیوه ادامه پیدا کند و محفل های مافیایی موجود در بالاترین به همین شیوه تار و مار شوند ، دوران طلایی سایت بالاترین همراه با اعتبار نخستینش به آن باز خواهد گشت و چه بسا روزهایی بسیار درخشان تر از چهار سال پیشش در انتظارش باشد . من بار دیگر اقدامات شجاعانهء تیم مهدی یحی نژاد را می ستایم و به شرف تک تک کسانی که در این راه او را یاری کرده اند درود می فرستم . من بزودی به جمع کاربران بالاترین باز می گردم و زیر لینک هایش نظر خواهم داد. زنده باد آزادی ، زتده باد ایران

    • tahlil.gar

      آمریکاری عزیز
      شما با تملق بی وقفه ت، یه جوری خودبالاترین رو هم می بری زیر سوال.

      حمایت از بالاترین خیلی خوبه، ولی شما با این نوع حمایتت که به شدت هم بوی تملق و … میده، زحمات مدیریت بالاترین رو هم می بری زیر سوال

      من مطالب و لینکایی که این مدت دادی رو پیگیری کردم و با اینکه خودم هم از طرفداران جلوگیری ازتوهین به مقدسات هستم و به شدت هم به بالاترین تعصب دارم و تیم مدیریتیش رو هم دوستدارم، با همه اینها، لینک های شمارو بسیار متملقانه می بینیم.
      بهتره که یه مقدار آزاد منش تر باشیم. خیلی راه ها واسه حمایت از بالاترین هست، شما بدترین راهش رو انتخاب کرد
      به نظر میاد که بیش از اینکه هدفت حمایت از بالاترین باشه، دنبال سوزوندن و حال گیری از بچه های قدیمی بالاترین هستی.
      ولی دوست گرامی ، این رو بدون که بالاترین و کاربرهاش، مثل یه خانواده ان . اعضای یه خانواده ممکنه باهم مشکل پیدا کنن، قهر کنن، حتی دعوا کنن، ولی مطمئن باش که دیر یا زود این مشکلات حل میشه و همه دوباره در کنار هم خواهند بود.
      پس بهتره که دنبال ماهی گرفتن از آب گل آلود نباشیم دوست گرامی . چون خیلی زود این مشکلات حل میشه و بالاترین بچه های بی گناه حذف شده رو به آغوش خانواده بر میگردونه و اون وقت شما می مونی و …
      بازم توصیه می کنم که تو نوع حمایتت تجدید نظر کنی، تملق و چاپلوسی تحت هیچ شرایطی قابل قبول نیست

  2. دانــا

    تغییرات ایجاد کردید؟ خب خسته نباشید، اما تکلیف کاربرانی که بی هیچ دلیلی مسدود شدند چه میشود؟ من نمی دانم برخوردهایی که در بالاترین انجام گرفت برمبنای تصمیم فرد بودهاند یا اینکه بر سر آنها اجماع وجود داشته، اما تکلیف لینکهایی که بی هیچ دلیلی حذف شدند چه میشود؟ تکلیف سرخوردگی آن دسته از کاربران که اغلبشان قانونمند بودهاند و سابقهی فعالیتشان به خوبی این را نشان میدهد چه میشود؟ تکلیف کاربران قانونمداری که همیشه نسبت به تخلفات کاربران به آنها با ملایمت تذکر میدادهاند و سعی در تلطیف محیط داشتهاند ولی الان شناسه های خودشان به خاطر دلایل غیر قانونی مسدود شدهاند چه میشود؟ آیا در مقابل دیگران مضحکه روشهای پیشین خودشان برای جاری شدن روح قوانین نمیشوند؟ آیا نباید احساس سرخوردگی و سرشکستگی کنند؟ آنهم کاربرانی که هیچگاه فعالیتشان با هیچ حاشیهای همراه نبوده و یک مسیر مستقیم داشتهاند که متشکل بوده از فعالیت منطبق بر مبنای قوانین. برای مثال لینک های اینجانب که شامل هیچ تخلفی، از هیچ جنبهای مخالف قوانین نبودند حذف گردیدند و متعاقب آن ایمیل اخطار تخلف دریافت کردم و حسابم نیز مسدود گردید(سه روز). باورش سخت است اما نمونههای اینگونه نحوه عمل، برای قضاوت منصفانه در اینجا قابل مشاهده است:
    http://wisemanviews2.blogspot.com/2010/12/blog-post_22.html
    چه توجیه و پاسخی برای این نحوه عمل وجود دارد؟ آیا پاسخ جبران است؟ سکوت است؟ دفاع است؟ چیست؟

  3. RazehKavi

    جناب بالاترین !

    حساب منو بدون هیچ دلیلی‌ مسدود کردید ، به ‌ای میل هم جواب نمیدید ، پس چرا بیهوده دم از چیزی که نیستید میزنید ؟

    بنده هیچ تخطی از قوانین بالاترین نکردم ، لینکی‌ هم در زمینهٔ انتقاد و(یا) توهین نگذاشته‌ام ، ۲ روز است که منتظر جوابی‌ از جانب شما هستم .

    لینک حساب کاربریم رو اینجا می‌گذارم دوستان خودشون قضاوت کنن :

    http://balatarin.com/users/RazehKavi

  4. Dr.Petros

    سلام
    ضمن تشکر از فعالیت اخیر سایت !
    مشاهده می کنیم ، نه کسی به کسی توهین می کنه ، نه کسی مسلمان عقده ایی خونده می شه ، نه کسی کافر دیوانه خونده می شه و…. !
    سایت هم چشمشون کور شد و دیدن از رونق نیوفتاده !
    در ضمن به بحث ها هم برید ، می بینید برگشتیم به هم بحث های مفید گذشته !
    اسپمر ها هم اخراج شدند !

  5. الف. میتو سپهر ( آبنوس)

    بادرود وتشکر از مسئولین بالاترین
    درمورد رای منفی کاری است بسیار ستودنی ودرمورد فیلترهم افدامی بجاست.. سیستم گزارش هم که از پیش بکارگرفته شده خیلی خوب است به شرطی که به گزارشات رسیدگی گردد بنده مدت 26 ماه است عضو بالاترین هستم وطی این مدت بنابه گزارشات مستندی که فرستاده ام درمورد توهین وترور و فحش وناسرای چند کاربر طرفدار گروه رجوی شکایت وگزارش ارسال کرده ام ولی متاسفانه به گزارشات من رسیدگی نشده وفقط درچند مورد هتاکی این عوامل ضدقانون پنهان شده است……. آیا این کافی است ؟ اگراین توهین به کاربران تنها جریمه اش این باشد بنده با شصت وچند سال سن وتجربه کلکسیونی از فحش وناسزا وتهمت دراختیار دارم _ آیا درست است منهم مقابله به مثل کنم؟ که البته من هیچ گاه خود را همسان چند پادوی فرقه رجوی که بی سواد وبی ادب ووهستند نخواهم کرد پس دراینجا بوبت شماست که با دقت به بیش ازصد گزارش تخالف مستند من رسیدگی نمائید.. من هنوز معتقدم شما بعنوان ناظر بی طرف به این گزارشات نگاه می کنید ولی چنانچه این گزارشات من همچنان بی پاسخ بمانند ونادیده گرفته شوند واین پادوها هم به تخلف خوددادمه دهند آنوقت باید حق بدهید که به بی طرفی شما شک کنم….. امیدوارم درموزد این کاربرا ن ضداجتماع قانون بالاترین رابکار گیرید: توهین به کاربران ممنوع است……. موفق باشید

  6. ای بابا

    به نظرم بالاترین از خستگی و کمبود نیرو، راه آسان کم کردن شنوایی از حرف کاربران رو برگزید. فکر می کنم روش انتخابی سایت ویکیپدیا بسی مناسبتر بود برای بالاترین تا روش کنونی.
    تمرین رفتار مردمسالار سخت است…

  7. امير علي

    با تشكر از زحمات مديران بالاترين
    با حذف اثر راي منفي روي لينكها فقط در يك جمله ميتونم بگم كه:
    شور و نشاط و هيجان در بالاترين كشته شده
    كاربر وقتي احساس كنه كه هيچ وقت لينكش با راي منفي كه باعث از دور خارج شدن لينك ارساليش بشه روبرو نخواهد شد (در صورت داشتن اشكال)خود به خود انگيزه اش را در انتخاب خبر بهتر يا حتي تيتر بهتر از دست ميده

    شما ميتونيد براي اينكه راي منفي باعث كدورت نشه نام كاربرهايي كه به يك لينك راي منفي ميدهند زير لينك نشون نديد ولي زير لينك عنوان كنيد كه مثلا: چهار كاربر به اين لينك راي منفي داده اند و در عين حال اثر راي منفي حفظ كنيد حال اگر اين لينك واقعا مشكل نداشته باشه كابرهايي هستند كه با راي مثبت خود لينك و از حذف شدن نجات دهند
    موفق باشيد

  8. ج

    سلام
    می دونم که امکاناتتون محدود هست. اعصابتون هم فولادی نیست. ولی آخه اینجوری که منفی ها رو کردید به نظرم کل ترکیب سایت به هم می خوره. این مدل امتیازدهی، که منفی ها -1 حساب می شدند خودش خاص بالاترین بود و یکی از چیزهایی بود که بالاترین رو از بقیه متمایز می کرد. (اگه سایتهای اینجوری دیگه ای هم هستند من خبر ندارم. چون وقتش رو ندارم والا).من مطمئن هستم که باز مشکلاتی در همین شکل جدید هم پیش میاد و در هر صورت نمیشه جلوی دلخوری یک دسته رو گرفت.

    پیشنهادی هر چند چرت دارم، اونم اینکه یک گزینه دیگه به منفی ها اضافه کنید به اسم «منفی عقیدتی»، یا همون که خودتون گفتید «با لینکت حال نکردم». و فقط این منفی امتیاز صفر داشته باشه. بقیه منفی ها مربوط به نقض قوانین باشند و همونطور مثل قدیم بمونند و امتیاز -1 داشته باشند.
    گزارش تخلف هم که جزییات بیشتری توی گزینه هاش داره، برای موقعی استفاده بشه که خود کاربرها به توافق نرسیدند و مجبور هستند مزاحم شما بشن.
    اما برای گزارش تخلف، یک گزینه هم اضافه کنید برای «منفی اشتباهی». که اگه کسی منفی الکی داده به لینک، بشه گزارشش کرد. و نه فقط لینک گذار بتونه گزارش کنه. بلکه شاید بقیه کاربرها هم فکر کنند که منفی داده شده توسط یک کاربر الکی بوده. همه با هم گزارش بدهند که بشه بررسی کنید.

  9. Stewie

    در مورد عدم حذف لینک ها با منفی به نظر من تبعات منفی این تصمیم برای بالاترین خیلی خیلی بیشتر خواهد بود، فرض کنید یک نفر در یک حرکت انتحاری یا حتی از روی بی اطلاعی 5 تا لینک پورن ارسال کرد، اگر کاربران نتونن این لینک رو با منفی حذف کنن تعداد گزارش ها به بالایار ها خیلی زیاد خواهد بود و فرض کنیم تا دو ساعت هیچ بالایاری نبود که این لینک رو حذف کنه در این صورت کیفیت و آبروی بالاترین در خطره با 5 تا لینک پورن در لینکهای تازه و پربحث ترین مطالب روز . یا در مورد لینکهای نقض کپی رایت، دانلود آف.ی.س 2010 با ک.ر.ک . فرض کنید این حذف نشه و با جستجوی گوگل برای warez گوگل به بالاترین لینک کنه … به نظر من بهتره تعداد منفی ها برای حذف لینک رو افرایش بدید مثلا 40-30 تا منفی به جای 12-10 تا برای حذف لینک

  10. صادق ج

    با سلام. جالبه که روند کلی «بالاترین» به شکلی تداعی کننده اتفاقاتی هست که در کشورمان افتاده. یک وبسایت مهم و مدرن شروع به فعالیت میکند و با همکاری همه کاربران (و البته زحمات موسس آن) جایگاه بسیار مهمی را برای خود کسب میکند؛ با آینده ای بسیار روشن و حتی تعیین کننده در یکسری مسائل مهم (درست مثل زمان قبل از انقلاب 57 کشورمان).
    بعد یکسری افراد مذهبی شروع میکنند (به احتمال زیاد با نقشه از پیش طراحی شده) به اعلام نارضایتی و (تظاهرات و غیره!) و انقلاب 57 اتفاق میفتد (حذف کلی از کاربران مهم که شاید هسته اصلی «کیفیت» این سایت را تشکیل میدادند). و اکنون در آرامش مرگباری که کیفیت سایت را کاملاً پایین آورده و کشور ایران در زمان جمهوری اسلامی را بیاد میآورد؛ عده ای خوشحال هستند که سایت به زمان سابق برگشته! و غیره… در دنیایی که همه چیز با معیار «تکامل» و «رشد» و «کیفیت» و غیره محک میخورد، بازگشت یا سقوط بالاترین به یک سایت معمولی عمیقاً متاثر کننده است. بالاترین یکی از بهترین و مهمترین اتفاقاتی بود که در این چند سال اخیر افتاده و همانند بسیاری از دوستان و هموطنان آزادیخواه دیگرم از ته دل امیدوارم بالاترین از این مشکلی که خود برای خود ساخته بیرون آمده و مجدداً جایگاه مهمی را که داشت و اکنون بیشتر و بیشتر از دست میدهد؛ بدست آورد. مراجعه به یک سایت «تک صدایی» و «تحت کنترل» و «معمولی» و غیره هیچ لطفی ندارد…

  11. Ghalbir

    هردو مورد اصلاحات بجا و درست هستند. هم نوع امتیاز منفی دادن و هم این فیلتر برای لینکهای بالاترین.
    پیشنهاد می کنم «لینکهای عتقادی و عقیدتی درابره دین و … هم که خیلی طرفدار دارد» را جز همین لینکها با قابلیت فیلتر قرار دهید. تا دوستانی که مایلند درباره اسلام و … هم بحث کنند بتوانند

  12. Ghalbir

    بالاترین موقع ارسال لینک ارور زیر را برای نشانی لینک میده:

    یک خطا جلوی ذخیره این لینک را گرفت

    موارد زیر مشکل داشت:

    {{attribute}} {{message}}
    لینک را وارد کنید

    چرا؟

  13. divaneh

    با عرض سلام و خسته نباشید

    حساب من را بدلیل فرستادن لینک تکراری مسدود کرده اید. من تا آنموقع نمی دانستم که این کار یک جرم غیر قابل بخشش به حساب می آید و شما می توانید بدون دادن تذکر حساب کاربر خاطی را برای همیشه ببندید. دو بار به شما ایمیل زدم و توضیح دادم که حق با شماست و من ازین به بعد قول می دهم که قوانین بالاترین را بطور دقیق مطالعه کرده و از آن تخطی نکنم. به شما نوشتم که: (در ابتدا فکر می کردم حساب مرا بدلیل فرستادن لینک توهین آمیز مسدود کرده اید ولی بعدا با ایمیلی که بالاترین برای من ارسال کرد متوجه شدم که ایراد فرستادن لینک تکراری داشته و نه توهین آمیز).اکنون و بعد از بی جواب ماندن درخواست من از شما و اصرار شما بر بستن دائمی حساب من و امثال من به این نتیجه رسیده ام که شما به ما کاربران اخراجی بالاترین حقیقت را نگفته اید و هدف شما در اصل اخراج کردن کاربرانی بوده که به نقد دین و مذهب پرداخته بودند. صراحت مرا ببخشد ولی هیچ دلیل دیگری نمی تواند این لجاجت و یکدندگی شما را توجیه کند.

    جناب آقای یحیی نژاد

    زشتی ها را باید با زبان زشتیها توضیح داد. کسانی که چهره زشت خود را پشت نقابی زشت تر به نام دین و مذهب پنهان کرده اند هم اکنون و در دلشان دارند به ما و شما می خندند. اینها همان کسانیند که در زمان قدیم با چاپیدن جیب اجداد من و شما مدعی شفای دردهای آنها با دادن دعا و بستن تعویذ می شدند و هم اکنون و در عصر اینترنت دم از روشنفکری و آزادی بیان می زنند. نمی دانم آخرین لینک ارسالی من که دلیل بر اخراجم شد را خوانده اید یا نه؟
    http://www.partpala.blogfa.com/post-72.aspx

    من در این پست با ذکر منبع و ماخذ و استناد به قرآن و حدیث پوچی افکار دین باوران را به آنها ثابت کردم. به زبان ساده تر با زبان خودشان با آنها سخن گفتم و جوابی که دریافت کردم اخراج از بالاترین بود. من از نیش و کنایه های آنها باکی ندارم چون راهم را انتخاب کرده ام. گلایه ام از شماست که روزگاری در کنار ما بودید و حالا تبدیل به تیر آور معرکه به نفع مذهبیون شده اید.

    باکم از ترکان تیر انداز نیست … طعنه تیر آورانم می کشد

    دوست گرامی تا دیر نشده فرمان عفو عمومی صادر کنید و با متعادل کردن فضای بالاترین یکبار دیگر شادی و نشاط را به دوستان خود هدیه دهید.

    موفق باشید
    divaneh
    didarehashena@yahoo.com

  14. هلو

    به نظر من هم اصلا تغییر خوبی نیست ، من خودم به شخصه هیچوقت تا الان به کسی از روی لج بازی منفی ندادم و اگر منفی دادم به خاطر نقض یکی از قوانین بوده ، به نظرم این قانون نوعی توهین به شعور کاربران بالاترین هست ، این حرف یعنی چی که کاربران دنیال یه دلیل میگشتن که به لینک منفی بدند ؟ شاید یه عده اینجوری باشند اما خیلی ها نیستند … یعنی دیگه الان هیچ لینکی حذف اتوماتیک نمیشه و باید بشینیم منتظر که توسط گزارش مثلا حذف بشه ؟؟ مگه شما نمیگید امکاناتتون محدوده و از نظر نیروی انسانی هم وقت ندارید همه لینک ها رو کنترل کنید ؟
    خیــــــــــــــــــــلی قانون بدیه ، مثلا الان اگه پان ترک ها لینک های مزخرفشون رو بدند و خودشون هم بهشون رای بدند هر چی بقیه منفی بدند بی تاثیره و ببخشید یعنی پشم ؟؟؟
    تر خدا از این تصمیم های خود سرانه و بدون مشورت واسه یه سایت اجتماعی نگیرید .

  15. majidmajid

    متشکرم بابت تغییرات جدید. اگر چه این تغییرات پتانسیل این رو دارند که مورد سوء استفاده واقع بشن، ولی فکر میکنم یک راه حل درست برای کاهش اختلافها و جلوگیری از تک صدایی در بالاترین راه حلی باشه شبیه همین خنثی کردن تأثیر رأی های منفی، و شاید در عوض به نوعی گره زدن اعتبار کاربران نه فقط به میزان فعالیت اونها، بلکه به میزان قانونگراییشون…

  16. assassins

    الان یک لینک با عنوان «بازدید محمدخاتمی از پشت صحنه سریال قهوه تلخ (عکس) » http://balatarin.com/permlink/2010/12/23/2301774
    امده صفحه اول و معلوم شده که این خبر کذب هستش اما از اونجایی که منفی روی امتیاز اثر نمی کنه همون جا مونده
    و کسایی هستند که اصلا به بخش نظر ها نگاه نمی کنند و همینجوری مثبت می دهند
    به نظر من این سیستم مغایر با بنیاد اصلی بالاترین هستش

    • majidmajid

      در مورد کامنت شما دو مطلب رو بگم:
      یکی اینکه ظاهراً بالاترین در حال طرح تمهیداتی هست که به گزارشهای تخلف به طور اتوماتیک و با در نظر گرفتن سابقه کاربر گزارش دهنده در ارسال گزارش رسیدگی کنه.
      دوم اینکه با روال قبلی هم (اگر خاطرتون باشه) پیش اومد که کاربران موضوع داغی در مورد مرگ یک مقام حکومتی با بیش از سی لینک ساختند که بعداً خبر جعلی از آب در اومد و با منفی ها هم حذف نشد و از قضا دست کم یک روز کامل هم کاربران و بازدیدکنندگان رو سرگرم کرد. پس سیستم قبلی هم جوابگوی خیلی از ایرادها نبود.
      ضمن اینکه من پیشنهاد میکنم به چند لینکی سر بزنین که این یکی دو روز از گرایش اقلیت کاربران بالاترین به صفحه اول اومده و تعدادی از کامنتها رو بخونین تا ببینین استفاده نادرست از رأی منفی که برای اعمال قانون بوده اینقدر به بیراهه رفته که بسیاری از کاربران فراموش کرده اند رأی منفی به معنی مخالفت با محتوای لینک نبوده و الان که قادر به حذف لینکها با ابزار منفی دادن نیستند اعتراض دارند و تعداد رأی های مثبت و منفی رو مقایسه میکنن و بالا اومدن لینکهای زیاد منفی خورده رو مغایر آزادی بیان و دموکراسی میدونن. این شوخی نیست، به این لینکها سری بزنین و ببینین که منفی کارایی و فانکشن اصلی خودش رو نداشت و از اون سوء استفاده میشد. کاربران امکانی رو داشتند و از اون درست استفاده نکردند و به خاطر همین حالا دیگه اون امکان رو ندارند، ولی ظاهراً همچنان بالاترین طرحهایی برای اعمال قانون توسط خود کاربران در نظر داره.

  17. Alireza

    من از اولین روزهای بالاترین از خوانندگان این سایت بوده ام و به هیچ وجه هم فردی مذهبی نیستم ( این توضیح رو دادم تا دوستان گمان نکنند به علت مذهبی بودن این مطالب رو مینویسم ) اقدامات چند وقت اخیر بالاترین رو می توان به ۲ قسمت تقسیم کرد :
    ۱. اقداماتی در جلوگیری از بکار بردن الفاظ رکیک و توهین آمیز بر ضد اقوام، اشخاص و همچنین اعتقادات دیگران. بستن حساب کاربرانی که اصرار به فحاشی و نقض قوانین بالاترین داشتند. این عملکرد بالاترین به نظر من عملکردی صحیح و کاملا درست و بجا بود زیرا چنین اقدامات سخیف و کم ارزشی تنها منجر به کاهش اعتبار سایت میگردید.
    ۲. بستن حساب کاربری برخی بدون توجیه و دلیل قاطع درحالیکه نقض قوانین از سوی این افراد صورت نگرفته بود، به نظر من این اقدام را می توان یک اشتباه مدیریتی تصور کرد که صد البته از طریق باز کردن حساب این افراد و اجازه فعالیت مجدد به آنان قبل جبران است.

    • Alireza

      در ادامه اینکه اقدام بالاترین در بی اثر کردن رای منفی را نیز می توان به فال نیک گرفت و اقدامی مثبت قلمداد کرد، من تعجب می کنم که برخی دوستان وقتی مطالب خودشان حذف می شود، فریاد راه می اندازند که «اعدام در بالاترین» اتفاق افتاد، اما وقتی نمی توانند لینک سایرین رو حذف کنند، از این اقدام جدید بالاترین انتقاد میکنن.

  18. پناهنده

    خواستم در جریان باشید که بعضی موقعها از خوندن بعضی لینکها در این چندروز که به شدت مشخص است از بیت رهبری هدایت میشوند حالت انزجار به سایت شما پیدا میکنم.
    از بعضی کامنتها….
    از لینکهایی که با وجود منفیهای فراوان حذف نمیشوند و جز پربحث ترین ها میشوند.
    قبل تر ساعتها وقتم را برای خواندن نظرات میگذاشتم و شادمان از اینکه چیزی عایدم میشود.

    افسوس که دیگر آن کاربران نیستند تا منطقا چیزی یاد بگیرم.
    ناراحتم از اینکه به دلیل فشار یا نابخردی بالاترین به این روز افتاد.

    بدرود @};-

  19. فضولباشي

    صلاح مملكت خويش خسروان دانند ولي بنظر ميرسه تغييرات جديد بجاي درست كردن ابرو، چشم رو هم كور كرد. قطعا بسياري از منفي ها غيرقانوني و صرفا مخالفت با محتواي لينك بودند. ولي بنظرم بهتر بود يك نوع منفي بنام مخالفت با محتوا اضافه ميكرديد كه در محاسبات به حساب نميامد و در مورد نوع ديگر منفي، امكان گزارش تخلف ميگذاشتيد تا افرادي كه منفي غيرقانوني ميدهند تنبيه شوند. حالا با برداشتن منفي علاوه بر اينكه لينكهايي جعلي براحتي صعود ميكنند، كار ديگري كه اتفاق ميفتند اينست كه طرف لينك خود را در بخش سرگرمي يا هنر يا ورزش ميگذارد كه تعداد راي كمي براي داغ شدن لازم دارد و يك لينك بدرد نخور براحتي به صفحه لينكهاي داغ راه ميابد.

    بنظر ميرسد در صورت عدم رسيدگي به وضعيت فعلي بالاترين، اعتباري كه ذره ذره بدست امده يكدفعه از بين برود. اكنون نيز بخشي از اين اعتبار از دست رفته است…

  20. مدیر وبلاگ مملکته داریم؟

    با سلام و احترام

    مدیر وبلاگ مملکته داریم؟ هستم
    به دلیل ارائه بهتر و رسمی مطالب وبلاگ خواهشمندم با اختصاص یک حساب کاربری رسمی دربالاترین به مملکته داریم؟ موافقت و همکاری بفرمایید.
    یک حساب کاربری مثل
    mamlekate

    با تشکر قلبی و قبلی

  21. مسعود

    حذف منفی مضخرف ترین کار ممکن بود…از الان دیگه هر خبر راست و دروغی داغ می شه…گندش را را در اوردین به خدا…معلوم نیست به جای عقل تو کله یه عده چی هست

  22. مسعود

    طرف تو هر بخشی بخواد لینک می ده ..به هر زبونی خواست..خیالش هم راحته که منفی در کار نیست…

  23. tahlil.gar

    سلام به دوستان خوب مدیریت بالاترین
    با وجود اینکه خیلی ازتون دلگیرم، ولی بازم دوستتون دارم و از تصمیماتتون در قبال حذف لینک های ضد مذهبی و توهین آمیز که به شدت برای من و اکثریت مطلق مردم ایران آزار دهنده و شکنجه کننده بود، حمایت می کنم.آزادی بیان هرگز و هرگز مجوزی برای توهین به مقدسات نبوده و نیست .
    از تنبیه کاربرهای ضد دین و کاربرهای تجزیه طلب ضد وطن هم به شدت استقبال می کنم، هرچند معتقدم تحت هیچ شرایطی نباید هیچ کاربری رو به طور کامل بست.
    پیشنهاد من برای تنبیه اینه : بار اول یک ماه، بار دوم سه ماه، بار سوم نه ماه و همینطور به صورت تصاعدی،زمان این محرومیت ها با هر جرم غیر قابل بخشش،بیشتر و بیشتر. همین محرومیت های طولانی مدت باعث خواهد شد که در رفتار اشتباه تجدید نظر بشه. اما حذف و اعدام به هیچ عنوان در اصلاح رفتار های غلط موثر نخواهد بود. البته کاربرای های ضد دینی و کاربرهای تجزیه طلب ثابت کردن که تحت هیچ شرایطی اصلاح شدنی نیستن، ولی بازم از بسته شدن حساب کاربریشون به صورت دائمی خوشحال نیستم، چون هیچ وقت مرگ هیچ انسانی من و خوشحال نمی کنه و این هم در واقع نوعی مرگه.
    در مورد خودم که فقط و فقط به جرم یک « عرب ملخ خور»، اونم توی کامنتا گفتن ، بسته شدم ، اینجا هیچ حرفی نمی زنم، فقط ازتون میخوام که وقتی میگید« از طریق ایمیل پیگیری کنید»، لااقل ایمیل ها رو جواب بدید، الان چند ماهه که ایمیل می زنم و ایمیل می زنم و هیچ جوابی ازتون دریافت نمی کنم که نمی کنم. این جواب ندادن ها واقعا من و دلگیر کرده . این یه توهین خیلی خیلی بزرگ به دل و به احساس کسیه که صادقانه باهاتون ارتباط برقرار کرده . حداقل از میترا خانم با این اخلاق خوبی که تو کامنتای اخیر ازش دیدم، این نامهربونی ها بعیده .
    امیدوارم که به ایمیل تموم بچه ها جواب داده بشه . البته باید حق داد که این روزا سر تیم مدیریتی شلوغه ، ولی خب ایمیل چند ماهه پیش دیگه فکر میکنم نوبت جواب داده شدنش رسیده باشه.
    به هر حال اینجا قصد ندارم درباره خودم حرف بزنم. راستش دیدم یوزر دوتا از دوستای خیلی خیلی خوبم که به هیچ عنوان هم هرگز به مقدسات کوچکترین توهینی نکردن و خیلی هم با اخلاق بودن به اسم های سیخونک و نقطه هم بسته شده. این کامنت رو گذاشتم که از مدیریت خوب بالاترین ، بخصوص میترا خانم مهربون خواهش کنم که یوزر این دو دوست خوبم رو باز کنن. من شاهد تلاش های شبانه روزی این بچه ها برای بالاترین بودم، میدونم که اگه مخالفتی کردن، پای رفاقت بوده و از معرفتشون، لطف کنید و یوزر این دوستان و هر کدوم دیگه از بچه ها که نه ضد دینن و نه تجزیه طلب رو باز کنید. یوزر خودم و تا شیش ماه دیگه هم باز نکردین، بازم دوستون دارم و هیچ جای دیگه هم فعالیت نمی کنم تا دوباره باز کنید یوزرم و دوباره با « شهروند-تحلیلگر» حرف اول ورزشی های بالاترین و بزنم ، ولی جان من آی دی این بچه ها رو همین حالا باز کنید، اینا هر روز که میگذره ، دارن شکنجه میشن که نیستن.
    خدارو شکر که بهنام و امید فردا و میرزا علی و همای نازنین هنوز هستن، از همینجا به همشون سلام می کنم و میگم خیلی دلم براتون تنگ شده.
    در مورد رای منفی و سیستم عملکرش هم یه نظر خوب دارم که هم مدیریت بالاترین رو راضی کنه، همه بچه های معترض رو.
    چون دسترسیم به بخش پشتیبانی قطعه، فردا همینجا کامنت میذارم طرح پیشنهادیم رو.

    با مهربونی و گذشت همه چیز درست میشه.
    بالاترین خونه ی همه ی ماست؛ بیاین خونه و همخونه هامون رو دوست داشته باشیم

    تحلیلگر ِ بالاترینی

  24. Mohammad

    بالاترين فقط ادعاميكنه وپرشده ازآدمهاي مدعي!مابايدنازاينو اونو بخريم شايدلطف كنن ودعوت نامه بدن بهمون درصورتي كه روزبه روزبه جمعيت سانديس خوراداره اضافه ميشه واثراتشم كاملامشهوده!ديگه كاملاقانع شديم كه اين سيستم عضويت فقط براي بچه هاي جنبش درداخله!خيلي جالبه كه دراين جامعه ي پرمدعاي مجازي فقط سبزهاي داخل بايدپشت خط بمونن!

  25. foad2429

    درود بر شما
    دور از انصاف است که تلاش های شما و همه ی همکارنتان را در سایت بالاترین در ایام گذشته را به دست فراموشی سپرد.قدردانی و قدرشناسی از زحمات همه ی انسان ها برای کارهایی که برایمان انجام داده اند سنت خوشایندی است که نباید در لابلای هوای مه گرفته عصبانیت از همدیگر به دست فراموشی سپرده شود.بنابراین قبل از آغاز سخن بابت آنچه که تاکنون در حوزه خبررسانی در مورد کشورمان انجام داده اید سپاسگزارم.
    اما بعد:

    بعد از کلی تلاش دوستی برای من دعوتنامه بالاترین را فرستاد.
    ثبت نام کردم با نام کاربری فواد 2429
    بعد از یکماه اعتبار 619 گرفتم .
    اما از هفته گذشته حساب کاربری مرا مسدود کرده اید.
    به قوانین شما احترام می گذارم اما یک سوال دارم:

    اگر کسی شما را به خاطر اشتباهی به مجازات مرگ محکوم می کرد چه احساسی به شما دست می داد.
    آیا سزاورا است که کاربران را بدون دادن فرصت پاسخگویی به آنچه که انجام داده اند به تیغ بستن حساب کاربری مجازات نمود؟
    جناب آقای یحیی نژاد ،دوست عزیزم شما تا زمانی از آن خود بودید که سایت بالاترین را به راه نینداخته بودید.از همان دقایق آغازین که کاربری عضو شد شما دیگر از مقمام یک شخصیت حقیقی به جایگاه شخصیتی حقوقی تغییر مکان دادید.گمان دارم شخصیتی حقوقی دیگر مجاز نیست در عرصه ی مجاز و حقیقت بدون دادن مجال دفاع به کاربرش او را از حقی که خود او را به آن امتثال کرده است محروم نماید.بدون شک با من هم رایی هستید که محکوم کردن انسانی بدون اجازه ی دفاع از خودش رخدادی تلخ،گزنده و دردناک است.به خاطرآورید حسین درخشان به هر گناهی که متهم شد همه زبان به اعتراض برآوردیم که لااقل بگذارید در دادگاهی منصف حرفهایش را بزند.
    امروز برای اولین بار در زندگی احساس کردم کشته شدم.
    آیا نمی توان با اندکی اغماض از گناهی چشم پوشی کرد و در صورت اصرار و تکرار آنگاه او را به مسلخ برد؟
    علی رغم اینکه می دانم امکانات شما محدود است و همکارانتان محدودتر اما تا زمانی که به من پاسخی منطقی ندهید از پای نمی نشینم و در کمال ادب و احترام تا زمان دریافت جوابی قانع کنده و انسانی به ارسال نظر و ایمیل به شما عزیزان ادامه خواهم داد.
    از زحمات شما سپاسگزارم
    دلخوری من از شما مانع تشکر از زحمات بی دریغ شما نخواهد بود
    پاینده چون ایران، سربلند چون سرو و استوار چون زاگرس بمانید

    با احترام مجدد
    فواد2429

    • بالاترین

      حساب شما باز شده. در هر موردی که حسابی اشتباه بسته شده باشد ما تجدید نظر میکنیم. منتها این تجدید نظر ممکن است بدلیل حجم ایمیلهای رسیده به بالاترین طول بکشد.

  26. سبز رها

    این لینکو واسه نمونه می زارم تا ببینید چطور یک لینک بی ارزش با روش جدید می تونه بالا بیاد (لینکو خودم ارسال کردم) ….http://balatarin.com/permlink/2010/12/25/2303890

    اگه بالاترین و دوست دارید برگردید به بالاترین ازاد دو ماه قبل..الان شما عملا بالاترین و دادید به بسیجیها…دوستتون دارم که اینو می گم…کجا هستند اون کاربرهای پر شور دو ماه قبل؟

  27. zabanesabz

    به نظر من به چند نكته ي مهم كمتر توجه كردين :
    1. بالاترين در وضعيت قبلي موفق بود . با تمام مشكلات توانسته بود در ميان سايت هاي مشابه يك سرو گردن بالاتر باشد . تغيير در بالاترين « ريسك بزرگي » است چون مي تواند بر اين موفقيت تاثير بگذارد .
    2. گمان مي كنم شما براي تقويت هويت بالاترين و سالم سازي محيط آن ، فراموش كرده ايد كه « انگيـــــــــــــزه » مهمترين عامل مشاركت در اين گونه سايت هاست . كاربري كه نتواند بر لينك ارسالي « اثــر » بگذارد ، انگيزه ي بسيار كمتري براي راي دادن خواهد داشت . كم شدن انگيزه ي راي ، به كم شدن انگيزه ي ارسال راي مي انجامد و ريشه اصلي فعاليت و نقطه ي قوت بالاترين را تضعيف خواهد كرد . با اين استدلال ، پيش بيني مي كنم شاهد افت بالاترين باشيم .
    3. انتقام ، توهين ، لجبازي ، حسادت ، رقابت منفي ، ايدئولو‍ژي و… موضوعاتي از اين دست ، اگرچه نوعي ناهنجاري محسوب مي شوند و منشاء بداخلاقي و بي اخلاقي هم مي شوند ، اما عناصر مهم در« ايجاد انگيزه » به حساب مي ايند . كاهش رفتاري كه از اين مولفه ها تاثير نگيرد ، با ناديده گرفتن آنها ممكن نخواهد شد اما انگيزه ي حضور را از بين مي برد .مثلا كاربري كه نتواند حسادت خود را در خصوص كاربر و يا موضوعي به نوعي نشان دهد ، سعي مي كند كه از آن جامعه بگريزد . فراموش كرده ايد كه بالاترين قرار است نوعي جامعه ي مجازي باشد .
    4. بالاترين با تمام حواشي كه داشت ، موفق بود . حواشي بالاترين حواشي جامعه ي ايراني است . نمي شود حواشي را گرفت و به وجود جامعه ي آن اميدوار بود . شكي ندارم با تغييرات اعمال شده در بالاترين ، بخصوص بي تاثيري راي منفي اين جامعه كاهش مي يابد .

    مجموعا بگويم : بسيار نگـــــــــــــــــــــــــران بالاتـــــــــــــــــــرين هستم .

    اما پيشنهــــــــاد :
    1. راي گيري منفي را به حالت اول برگردانيد .
    2. آي دي كاربران متخلف حذف شده را به آنان بر گردانيد اما از انان تعهدي بگيريد كه تخلف نكنند
    3. عضو گيري با دعوت نامه را فعال كنيد اما ما به ازاي هر دعوت نام، از انرژي يا همان اعتبار فرد بكاهيد تا در ارسال دعوت نامه ملاحظه داشته باشند .
    4. در يك كلام : بالا ترين سايت موفقي بود . به جاي تغيير در ماهيت آن ، خدماتش را توسعه دهيد تا جمعيت آن به ارامي خودش را بيابد .

    موفق باشيد .

  28. فواد2429

    مدیریت محترم سایت بالاترین
    همکارانسایت بالاترین
    با درود و احترام
    مراتب قدردانی و سپاسگزاری خود را از باز نمودن مجدد حساب کاربری خود و پاسخگویی شما به درخواست های خود را اعلام می دارم.
    پاینده و سربلند باشید و همواره بدون خستگی به ادامه راه امیدوارتر از همیشه.
    با احترام مجدد
    فواد2429

  29. اخراجی

    بالاترین ناگهانی تغییرات ایجاد میکنه بعد چن روز و هفته یادش میاد در مورد تغییراتی که داده بد نیست یه مطلب هم بنویسه و کاربرها متوجه بشن که تغییراتی اعمال شده
    از اون طرف انتظار داره کاربرها ناگهان با این اوضاع جدید کنار بیان و چیزی نگن همه چیز به خوبی و خوشی تموم بشه.
    تصمیمات یهویی

  30. ایمان

    اگر رأی منفی را بی‌تأثیر در امتیاز لینک می‌کنید، لازم است که در کنار امتیاز لینک تعداد رأی‌های منفی را هم نشان دهید تا مخاطب هم تعداد رأی‌های مثبت را بداند و هم تعداد رأی‌های منفی را.

  31. tahlil.gar

    دوستان محترم مدیریت بالاترین
    خسته نباشید
    آیا علاقه ای به شنیدن طرح من برای منفی ها، وجود داره؟

    با توجه به اینکه جوابی به نوشته م ندادید، گفتم حتما میلی به شنیدنش ندارید.
    فکر می کنم طرح خوبی باشه و موافقت اکثریت کاربران رو کسب کنه.اگه خونده میشه طرحم، بگید تا مطرح کنم
    ممنون

  32. america

    جناب آقا یا خانم تحلیلگر
    متملق آن کسی هست که حساب کاربری اش را به دلیل تخلف و تخطی از مقررات و قوانین سایت بالاترین بسته اند اما همانگونه که همگان ملاحظه می کنند، در وبلاگ بالاترین جل و پلاس شده است و یک خط در میان در وصف چشم و ابروی سایت بالاترین کامنت نویسی می کند و با گریه و زاری و التماس دعا ، تمنا دارد که حساب بسته شده اش را باز کنند و از همه جالبتر اینکه خودش به خودش دلداری و امیدواری می دهد که اخراجی های عزیز بزودی به آغوش! بالاترین باز می گردند.
    بقول توماس ادیسون : ارواح عمه ام!
    (:

  33. tahlil.gar

    آقای تحلیلگر صداکن متملق عزیز
    :d
    شمایه نگاه به لینکات بنداز
    حال آدم بد میشه از بس خود شیرینی فرمودین !
    البته تابلوئه که بیشتر میخواستی بچه ها رو بسوزونی، که خب یکی یکی داره آی دی هاشون باز میشه و همون جوری که گفتم؛ تو می مونی و حوضت !!!
    اما در مورد خودم
    من اگه میخواستم سه سوت یه یوزر دیگه میساختم و میومدم، به همین راحتی
    یوزر من رو چندماهه که بستن، اون موقع هم دعوتنامه ها برداشته نشده بود.
    اما من نخواستم کوچکترین بی قانونی ای بکنم و یا از اعتماد بالاترین کوچکترین سواستفاده ای کرده باشم، حتی با اینکه شروع از صفر در بالاترین مشکل قانونی هم نداره، ولی بازهم صبر کردم تا یوزری که چند ماه بود با هماهنگی بالاترین، کارم رو باش شروع کرده بودم، باز بشه.
    من احتیاجی به تملق بالاترین ندارم. شما یه سرچ بزن «شهروند-تحلیلگر» رو، به راحتی می تونی بفهمی که یکی از سرشناس ترین وبلاگ های ورزشی بوده یا نه.
    خیلی از لینک های من، بلافاصله از چندین جا روی خروجی ها فرستاده شده، از وبلاگ های معمولی بگیر، تا خبرگزاری های بسیار معتبر مثل دویچه وله و یا خبرگزاری تابناک …
    اعتبار من از قدرت کلامم میاد و این قدرت کلام من و از هر تملقی بی نیاز کرده.
    همین الان برم دنباله، قوم بهت میدم که یک ماه نشده یکی از سرشناس ترین کاربرهای اونجا میشم و جو رو هم به شدت ورزشی می کنم. کاری که تو بالاترین کردم و الان این مدت که نبودم، میتونی خیلی راحت تاثیرم رو توی کم شدن حضور ورزش و بخصوص فوتبال تو بالاترین حس کنی.
    آره عزیز من نیازی به تملق و پاچه خواری و کارای دیگه ای که امثال جنابعالی می کنن ندارم، اما من به چیزی به نام «قدر شناسی» عمیقا اعتقاد دارم.
    من اگه به جایی رسیدم که مطالبم رو سرتاسر دنیا میشناسن و میخونن اونم تو یه وبلاگ ساده ی ساده، و اگه به این درجه از شناخته شدگی رسیدم که مطالبم به راحتی قدرت موج سازی رسانه ای پیدا کرده، اینا همش به لطف رسانه ی رسای بالاترین و فرصتی که برای دیده شدن در اختیارم قرار می داد بوده.
    من هرگز و هرگز این مسئله رو فراموش نمی کنم. کسی لیاقت پیشرفت های بیشتر و رسیدن به جاهای بزرگتر رو داره که اولا انسان باشه و دوما قدرشناس باشه و یادش نره که چه کسایی و چه جاهایی موقعیت پیشرفت رو براش فراهم کردن.
    من تو هرجایی که بنویسم به راحتی موفق می شم، این و توش هیچ شکی ندارم، ولی هیچ جا مثل بالاترین نمی تونست اینجوری من و مطرح کنه. این و باید همیشه به یاد داشته باشم.این قدر شناسی من اونم در شرایطی که به شدت بابت بی گناه بسته شدن اکانتم و بازنشدنش تو این مدت ازشون دلگیرم، باعث میشه که بالاترینی ها انرژی مثبتی بابت کار و وقتی که گذاشتن بگیرن. یه وقتایی دیدن انسانیت و معرفت، خیلی خیلی از موفقیت های مادی با ارزش تره.
    شما الان در حال به به و چه چه و تملقی، الان که اوضاع بر وفق مرادته، ولی باید دید اگه یه روز اکانتت بدون دلیل و فقط به خاطر گفتن مثلا یه «عرب ملخ خور» ساده تو نظراتت لینکت، بسته شد؛ اون وقت هم میای از بالاترین تعریف کنی؟
    یا نه اون موقع میای و همین حرف ها که درباره دوستانی که باهاشون مشکل داشتی و جزیی از هویت بالاترین هستن و تو با توهین به اونا در واقع داری به بالاترین توهین می کنی رو ، بازم این بار به خود بالاترین میزنی
    آره آمریکای عزیز، اون وقت رو باید دید و قضاوت کرد.
    من الان چند ماهه که بسته شدم، خیلی راحت می تونستم همون موقع یه یوزر تازه بسازم، کلا سه هزار و پونصد امتیاز هم بیشتر نداشت یوزرم. چیزی و از دست نمی دادم. اگه اهل بال بال زدن بودم ، یه روز هم نمیذاشتم طول بکشه فدات شم.
    ولی من دوست داشتم وقتی بالاترین اجازه بهم داد که با حفظ یوزر قبلیم و بی استفاده نگه داشتنش، یه یوزر تازه بسازم و فعالیت کنم. من هم حرمت این اعتماد رو نگه دارم و بعد از بسته شدن این یوزر از اون یوزر استفاده ای نکنم ، همینطور از دیگر دوستام هم دعوت نامه نگیرم و صبر کنم تا بالاترین همین یوزرم رو باز کنه .
    برای حفظ اخلاق باید هزینه داد، من هم دادم و میدم این هزینه رو . چند ماه بی صدایی هزینه ی موندن روی اصول انسانی و حفظ حرمت اعتماده.
    عجله ای هم ندارم، اسم به قد کافی در کردم که دیگه برام مهم نباشه دیر و زود شدنش.
    اگه جام ملت های آسیا در پیش نبود، بازم صبر می کردم همچنان.
    شهروند تحلیلگر و لینک های ورزشیش، فقط با همین یوزر کار میشه.دیر و زودش هم مهم نیست.
    بالاترین رو دوست دارم ، چون بهش احساس دین می کنم. و همین دوست داشتن باعث میشه که به مدیراش بگم که یه جاهایی دارید با بچه ها«نامهربون» رفتار می کنید.
    هم بالاترین مدیون کاربراشه و هم کاربرا مدیون بالاترین. این یه مهر دو طرفه بوده همیشه. این روزا متاسفانه نه کاربرا – بخش ناراضی -قدر بالاترین و می دونن و حرمت این همه با هم بودن و نگه میدارن و نه بالاترین نسبت به کاربرا.
    چون بالاترین رو دوست دارم بهشون میگم که از اوج تا سقوط فاصله ی خیلی کمی هست. دل شکستن و توهین آمیز رفتار کردن و خورد کردن غرور انسان ها، به راحتی قدرتمند ترین آدم ها و سیستم ها رو هم به زوال کشونده.حس می کنم گرفتار غرور شدید و این غرور بهتون حق داده که با کاربرها مثل برده رفتار کنین.
    امیدوارم که در رفتارتون تجدید نظر کنید.
    البته حساب کاربرهای هتاک ضد دین و تجزیه طلب جداست.همینجا بازم از جلوگیری از لینک های ضد دین واعتقادات پاک مردم و همینطور لینکای تجزیه طلبانه ، حمایت می کنم.
    ولی بعضی از دوستانی که حذف شدن، اصلا ضد دین و ضد ایران نبودن.
    مثلا سیخونک، نقطه و …
    امیدوارم که همه ی دوستانی که قانون رو قبول دارن، با رعایت احترام کامل، به بالاترین برگردونین. این کار رو «میترا» خانم بااون ادبیات خوب و مهربونش به راحتی می تونه انجام بده.
    من و هم باز نکردین، نکردین، ولی لطفا بقیه بچه ها رو برگدونین.
    ممنون از همه
    آمریکا جان ببخش اگه جواب تو رو هم تند دادم، تو هم یه هموطن هستی و من باید تورو هم دوست داشته باشم.مجبور به اینجوری جواب دادنم کردی. هر چی خواستی تند جواب بده ، ولی از من دلگیر نباش. اصلا دوست ندارم دل کسی رو بشکنم. حلال کن عزیز