امکانات محدود بالاترین

همانطور که می‌دانید بالاترین سایتی است که با امکاناتی محدود اداره می‌شود. تیم اجرایی بالاترین از گروه اندکی افراد متخصص تشکیل شده که بیشتر به خاطر علاقه و وابستگی فردی به بالاترین کمک می‌کنند. این تعداد افراد معدود و انگشت‌شمار با وجود صرف وقت و هزینه فراوان، تنها قادر به برآورده کردن امکانات روزمره بالاترین هستند.

با توجه به محدودیت منابع اطلاع‌رسانی و رسانه آزاد و بی‌طرف در ایران، هدف اصلی و اساسی بالاترین کمک به گردش آزاد اطلاعات است. عده زیادی از ایرانیان برای آگاهی یافتن از مسائل روزمره و عده زیادی از روز‌نامه‌نگاران و وبلاگ‌نویسان برای نشر اخبار و عقاید خود به بالاترین اعتماد کرده و به آن وابسته هستند. هدف غائی تیم بالاترین این است که در خدمت این دو دسته باشد. تیم بالاترین جهت‌گیری سیاسی خاصی ندارد و تنها درگیر مسائل تکنیکی. با این وجود اکثر گروه‌های سیاسی شناخته شده ایرانی در بالاترین فعالیت دارند. این که در زمان‌های مختلف به نظر می‌رسد بالاترین به عقاید سیاسی خاصی متمایل‌تر بوده به خاطر فعالیت بیشتر کاربران با این گرایشات سیاسی و یا به طور کل تمایل کلی جامعه به این باورها بوده است. ما هیچ دخالتی در جهت‌گیری محتوای سیاسی بالاترین نداشته و نخواهیم داشت.

قوانین بالاترین اکثرا برای بهبود همین هدف، یعنی کیفیت اطلاع‌رسانی تنظیم شده‌اند. هر چندگاه یک بار نیز با در نظر گرفتن مشکلات و نیازهای اجرایی، نیروی انسانی و مالی و حتی نیازهای فعالین اجتماعی، بخش‌های جدیدی به قوانین و امکانات اضافه می‌شود. این قوانین جدید با در نظر گرفتن کل مسائل و مشکلات موجود است.

متاسفانه مدتی است شاهد هستیم هر گاه تیم بالاترین تغییری هر چند کوچک در مسائل اجرایی سایت داده است باید منتظر جدل‌های فراوان نیز باشد. اگر به اتفاقات دو ساله اخیر مراجعه کنید می‌بینید هر بار در بالاترین ایجاد شده است، میزان بسیار بالایی از انرژی تیم بالاترین صرف جدل‌ها و جنگ‌ها و تهدیدهای عده‌ای از کاربران به خاطر مخالفت با طرح جدید شده است. هر تغییر ناچیزی از تغییر حد نصاب، ایجاد شناسه‌های با هویت تایید شده، بازگرداندن لینک‌های حذف شده و اخیرا نیز طرح یک ماهه حذف لینک‌های رکیک و توهین‌آمیز همواره با هیاهویی فراوان همراه بوده است. هر یک از این مباحث میزان بالایی از امکانات و نیروی انسانی اندک بالاترین را به خود اختصاص داده است. نیرویی که قرار بوده صرف بهبود کیفیت بالاترین شود هفته‌های متمادی درگیر بحث‌های کشدار و فرسایشی می‌شود. حتی به نظر می‌رسد در بازه‌هایی از زمان بالاترین از هدف اولیه خود فاصله بسیاری می‌گیرد و صحنه جنگ‌های فردی یا قومی می‌شود. برای عده‌ای نیز این جدل‌ها به نوعی بازی و سرگرمی یا حتی گروکشی و انتقام‌گیری تبدیل می‌شود. این جدل‌ها امکاناتی را مصرف می‌کند که قرار بوده صرف اطلاع‌رسانی و محتواسازی شود.

کلاس درسی را در نظر بگیرید که تمام وقت و توان معلم به جای تدریس، صرف ساکت کردن و پاسخگویی به دو شاگرد شود. در این حالت وقت و انرژی و منابعِ در صد بالایی از دانش‌آموزان هدر می‌رود تا معلم تمام روز آن دو نفر را آرام کند. در این حالت، معقول و منطقی است که برای رسیدن به هدف اصلی یعنی تبادل اطلاعات، دو شاگرد از کلاس اخراج شوند تا باقی دانش‌آموزان بتوانند به هدف اصلی خود برسند. آیا این عادلانه است؟ مسلما نه. زیرا دو نفر از حق شرکت در کلاس محروم شده‌اند. اما این عمل منطقی است و با هر نوع توجیهی بازده علمی کلاس را بالا خواهد برد.

سیاست بالاترین بر این اساس است که امکانات و منابع اندک خود را به گروهی اختصاص دهد که قصد دارند در محیطی مسالمت‌آمیز به فعالیت خود ادامه دهند. متاسفانه پاسخگویی به کاربرانی که به طور دائم قصد پرداختن به مسائل حاشیه‌ای بالاترین را دارند، از حد توان تیم کوچک ما خارج است. ما هر بار در برابر سوالات کاربران سعی کردیم پاسخگو باشیم و تا جایی که در توان داریم کلیه کاربران را نسبت به سیاستهای سایت راضی نگاه داریم. اما توان و طاقت و بخصوص زمان کافی برای پاسخگویی مداوم به حاشیه‌های بالاترین را نداریم. وقت و سرمایه اندک ما مدتی است تنها صرف پاسخگویی به ایمیل‌ها و لینک‌های بی‌پایانی می‌شود که قوانین سایت را مورد نقد قرار می‌دهند. با توجه به همین موضوع، لینک‌های با موضوع بالاترین که بر اساس تشخیص تیم بالاترین، منتج به هیاهو و جنجال و به حاشیه‌راندن اهداف اصلی ما باشند توسط تیم بالاترین حذف می‌شوند. این امر شامل موضوعات داغ با همین محتوا نیز خواهند بود.

تصمیمات فنی و قوانین بالاترین بر اساس نظر تیم اجرا می‌شود. ما تلاش می‌کنیم به روشهای متداول مدیریتی، از فیدبک‌ کاربران در مورد این تصمیمات استفاده کنیم. پذیرای پیشنهاداتی که به روش‌های معمول و معقول یا در بخش پشتیبانی مطرح شود یا به صورت ایمیل به دست ما برسد نیز خواهیم بود. اما بحث‌های طولانی و فرسایشی، تلف کردن منابع اجرایی و بخصوص اندک نیروی انسانی سیستم بالاترین است. متاسفانه ما نیز با توجه به محدودیت‌هایی که یک سایت خصوصی دارد مجبوریم افراد یا موضوعاتی که فراتر از حد معمول وقت و انرژی سیستم را به خود اختصاص بدهند حذف کنیم.

این قوانینی است که ما تحت آنها می‌توانیم بالاترین را برپا نگه ‌داریم. هر آنچه باعث افزایش بار سیستم شود از طاقت ما خارج است و باعث شکستن این نهال نوپا می‌شود پس در برخی موارد مجبوریم بارهای اضافی را بر زمین بگذاریم. نهادهای بسیار قوی‌تر و قدیمی‌تر از بالاترین با امکانات نامحدود مالی و نیروی انسانی نظیر گوگل و یاهو نیز هیچگاه این مقدار وقت و انرژی صرف مباحث داخلی و مخالفت با خود نمی‌کنند.

تا کنون مقایسه‌های زیادی در مورد بالاترین و جامعه شده است. ما درک می‌کنیم که این از مهربانی و محبت شما به بالاترین است که آن را به جامعه واقعی تشبیه می‌کنید. اما این قیاس غیرمنطقی، باعث بروز برخی سوتفاهم‌ها نیز می‌شود. در جامعه واقعی، حیات و حضور، حق هر فرد است. در جامعه یا یک کشور، باید قوانین بر اساس اصول دموکراسی و به انتخاب افراد و یا نمایندگان آنان باشد. اما بالاترین یک کشور یا یک جامعه نیست و نمی‌توان قوانین اجتماعی را در آن پیاده کرد. بالاترین امکانی است اندک و محدود برای کسانی که قصد بهره‌برداری از آن را دارند. همراهانی که در طول این سالها در کنار ما ماندند، گاهی از کمبودها رنجیدند، انتقاد کردند خشمگین شدند، ما را خشمگین کردند اما سرانجام دوستانه دست یکدیگر را فشردیم و هدف اصلی را پی گرفتیم.

ما منزل خود را با امکانات شخصی و حداکثر توان برای شما آراسته‌ایم که مهمان ما باشید، ساعتها خرید کرده‌ایم و حداکثر سلیقه خود را به کار برده‌ایم تا غذایی در خور طبع حساس مهمانان‌مان فراهم کنیم. منتی بر کسی نداریم که همه از روی محبت بوده و شادی ما را نیز به همراه داشته است. از شما استدعا داریم برای رعایت حال سایر مهمانان و نیز این میزبان کم‌توان، به خانه ما ژولیده و خشن وارد نشوید. بگذارید این میهمانی به خاطره‌ای خوش برای همه مهمانان تبدیل شود.

یک دیدگاه

  1. امین مهاجر

    تمام این توضیحات روش کودتایی دو روز گذشته اتان را توجیه نمی کند. شما مانع جریان انتقال آزاد اطلاعات و گفتگو شدید و این گناهی نابخشودنی است؛ آن را لای حرفهای قشنگ پنهان نکنید. شهامت داشته باشید و بگویید که حذف کردن لینک ها یکی پس از دیگری در آن روز، حذف دعوتنامه ها که از نظر من، کارمزد هر کاربر محسوب می شد و اندوخته ای داشت که می توانست آن را در اختیار دیگران بگذارد؛ و شما چون خود را صاحب بانک می دانستید این اندوخته را به سرقت بردید، فقط به این بهانه که مبادا در اختیار صدها کاربری که در یک روز حسابشان را مسدود کردید قرار گیرد. بیایید اینها را توضیح بدهید تا باور کنیم روش شما با جمهوری اسلامی فرق می کند که چون قدرت را و دولت را در دست دارد؛ قدرتی که از جانب مردم به وی تفویض شده می تواند هر کاری که دلش خواست بکند.

  2. NarimaN

    خسته نباشید…پولی که بابت ورودیه از مهمانانتان گرفته اید پس چی؟(منظورم پولی که بابت کلیک ها روی آگهی نصیبتان شده)…ایا این پول که بواسطه کاربران و لینکهایشان نصیب شما شده مسئولیتی بیشتر از میزبانی برای شما ایجاد نمیکند؟یکی دو سال قبل که به پول برای ارتقاء سایت احتیاج داشتید چه شد که بودن همین کاربران اخ بد و بی تربیت که کمک فراوانی به جمع اوری پول کردند خوب بود اما الان که به مرحله تثبیت رسیده اید همه را راندید؟ مطمئن باشید که هرچقدر رسیدن شما به این مرحله از اعتبار و آبرو در بین سایتهای ایرانی سخت بوده،باقی ماندن تان در این جایگاه سخت تر است…سایت شما اسمش رویش است،یک سایت کاربر محور…یعنی شما بودنتان به کاربرانتان وابسته است…این رفتار وقیحانه شما در برابر کاربرانتان خبر از دوران افول بالاترین میدهد…مهدی عزیز،این ره که تو می روی به…

  3. کاوه

    خوب به سلامتی همه چیز معلوم شد. عضویت شما در ارگان …. تبریک عرض می کنیم. زنده باد آزادی بیان من.

  4. الف. میتو سپهر ( آبنوس)

    بادرودی گرم……….. از آنجایی که هرجامعه ای هرچند کوچک نیاز به نظم وقانون دارد _ بنده با اجرای قانون دراین جامعه مجازی کاملا موافقم ……… خواهش من اینست که به گزارشات تخلف فورا رسیدگی ودست متخلفین را از این سایت آگاهی رسانی کوتاه کنید _ لینک از سایت های غیرموقق همچون سایت های رسمی وپوششی گروه تروریستی رجوی را مسدود نمائید و کاربران متخلف وضدقانون وتوهین کننده به کاربران دیگر و همچنین مسائلی را بهرصورت ودلیل برای جمعیت قابل توجهی از مردم مقدس است را بدون هیچ گذشتی از سایت اخراج کنید _ نظم وقانون یکی از اصول پایه ای یک اجتماع است ……. پس با قانون شکنان وقانون گریزان باهرنظر واندیشه برخورد فوری وجدی نمائید……..باتشکراز تلاش های مسئولین بالاترین

  5. senaps

    به نظر احمدی نژادی پاسخ دادید….
    اینجا چون یه سایت مردمیه و همه چیزش رو از کاربرانش داره،باعث میشه که همه ی تغییرات از نظر کاربران مهم به شمار بیاد….
    شما قرار شد که لینک های مذهبی رو حذف کنید!!
    چه چیزی تعیین میکرد که یک لینک،تویه نبه مذهب است؟! شما یا منفی های کاربران؟ اگر شما تعیین میکنید،چرا امکان منفی دادن به کاربران داده شده است؟!
    حساب کاربری من به همین نام،بدون هیچ دلیلی و در شرایطی بسته شد که من مطالب و نظریات سیاسی خودم رو منتشر میکردم توی این وبسایت!! نظراتی که با خط امامی ها نمیخوند!!
    وقتی نگاه میکنم به کاربرانی که حذف شده اند،و لینک هایشان را به یاد میاورم،کاملا واضح است که بالاترین،تمامی کاربرانی که خط فکری خاصی داشتن رو حذف کرده و البته چند نفر از کاربران محتوی سازی که کارشون چیز بجز لینک کردن مطالب از خبرگذاری ها بود و اسم و رسم داشتن و طرفدارانی رو هم همراهشون اخراج کردید!!!

    ***کاملا مشخصه که دلیل بسته شدن اکانت مثلا گمنامیان،نه محتوی لینک هایش،که اسمش در نزد سایر کاربران بود تا با کمک از اسم او،کاربرانی با خط فکری همچون من را که از سایت راندید را جبران کنید! برخی نیز مامور شده اند تا بصورت سیستماتیک به همه بگویند که حساب گمنامیان را ببیند،ایشون توهین و فحاش بودن و تمام کسانی که بسته شدن هم مثل اون بودن!!! در حقیقتکاربر گمنامیان و شاستیانی قربانی حضور کاربرانی همچون من شدند!!کاربرانی بی اسم و رسم که تک رای ما خط فکریمان را به رخ بالاترین میکشید!!***
    این رو قبول کنید و به جای دروغ گفتن و تهمت زدن،و استفاده ی بیجا و خجالت از کلمه ی ازادی و ازادی بیان،قبول کنید که کودتا کردید…بسته شدن حساب بیش از 250 کاربر و بسته شدن امکان دعوت نامه مشخصه که چه دلیلی داشته!!
    کاربرانی که در طول چند ماهه ی اخیر به سایت پیوستن امروز حامی شما هستند و بس!!

  6. senaps

    رامین هم در روزنامه ای که سردبیر و خبرنگارانش را به زندان فرستاده بود،از ازادی حرف میزد!!!
    حقا که شما از رامین هم پر رو ترید…به هر وصرت عاقبت رامین رفتن شد،همانگونه که دیر یا زود عاقبت بالاترین هم رفتن میشود!!!
    البته مشخصا رای دادن و کاربرانی که هنوز منت کشی میکنن برای دعوت نامه هستن که رای بدن و لینک ها رو داغ کنن! ولی کار عملیی صورت نمیگره…کسانی که محتوایی نمیسازن و فقط بلدن و یه خبر رو از صد جای مختلف لینک کنن!!! اینا کاربرایی هستن که هیچ کاربردی ندارن…
    هیچ نظری ندارن….دیدید و دیدیم که چگونه یه کاربر فحاش،با یه تیتر 100 تاشون رو گول زد و ننگی به بار اوردن که فقط با حذف اون لینک پاکش کردین!!!مثبت کیلویی هایی که حتی لینک رو باز نکرده بودن!! فقط به تیترش نمره داده بودند…ارزش بالاترین نزد وبلاگ ها و وبلاگ نویسان و خبرگذاری ها نه تعداد کلیک ها،که تعداد افراد ازاد اندیشش بود!!
    بالارتین ان را باخت! شاید ده کاربر جدید هم بدست اورده باشد

  7. مریم

    خانم و آقای مدیریت بالاترین!! رفتار اخیرتان واقعا شرم آور و غیر انسانیست، بطوریکه ما فکر کردیم که سایت بالاترین هک شده است!! من خودم از حامیان این سایت بودم و با یکی دو نفری که به این سایت توهین کردند برخورد کردم بدون اینکه ماهیت واقعی شما را بدانم. ولی حالا متاسفم که باید بگویم که شما واقعا به جنبش مردمی ایران خیانت کردید! شما اگر توانایی و انگیزه اداره یک سایت دموکراتیک را ندارید حق نداشتید از اول ژست آزادیخواهی در این سایت بگیرید و تعداد زیادی کاربر صادق و خواننده را به این سایت جلب کنید و از آنها درخواست کمک های مختلف مالی و غیره هم بکنید و حالا که مطرح شدید و پر وبال گرفتید آنها را اینطور سرکوب و ناراحت کنید. اگر میخواستید اینطور فاشیستی و ضد دموکراتیک عمل کنید پس آن نظر خواهی و نتیجه گیری به ظاهر دموکراتیکتان برای چه بود؟؟!! این را بدانید که مبارزه مردم ایران راه صحیح خود را خواهد رفت و نیازی به امثال شما ندارد. مردم ایران این توانایی را دارند که سایتی به مراتب بهتر از این سایت برای خودشان ایجاد کنند. شما هم با ادامه این روش و با این توجیهات مزورانه و عوامفریبانه مثل همه دیکتاتورهای کوتوله به زباله دان تاریخ می پیوندید. حالا احساس میکنم که شما ظاهرا هدفتان در این سایت صرفا انتفاعی و کسب درآمد است ولی اگر میخواهید به این روش ادامه دهید بهتر است که دنبال کسب و کار دیگری برای خودتان باشید و پارتی و مهمانی تان را هم برای هم پالکیهای خودتان برگزار کنید!

  8. علی

    عجب دروغهای قشنگی بودن. حيف كه هضمشون برای انسانها سنگين هست و فقط مناسب چهارپايان هست.

    توی بحث همين مطلب توی بالاترين ميترا خانم عنوان می‌كنن كه بحث توهين مذهبی تموم شده و از اول شروع نكنيد. خيلی جالبه كی‌ اين بحث تموم شد كه هنوز معلوم نيست معيار تشخيص توهين و مرز قرمز چی هست؟؟؟؟؟؟؟

    درضمن جايی كه با دست خودش به اعتبار خودش لطمه بزنه، از ديگران شكايت نكنه.
    اول گفتيد اين لينكها فقط از صفحه اول می‌ره. بعد خود لينكها دائمی حذف شد. مرحله بعدی فرستنده لينك هم حذف شد.
    حالا هم ادعا می‌كنيد كه به شما حمله شده و مظلوم هستيد؟

    يا باز توی همون بحثم ميترا خانم بطور وضوح با صدای بلند (حروف بولد) اعلام می‌كنه كه:
    «میگوییم بالاترین کشور نیست که قرار باشه دموکراسی داشته باشه. باز میگین شما دیکتاتور هستین.
    دیکتاتوری و دموکراسی مفاهیم جامعه‌شناسی هستند.
    این مفاهیم در مورد بالاترین صدق نمیکند
    در مورد بالاترین یک سری مقررات داخلی وجود دارد.
    یا آنها را می‌پذیریم و فعالیت میکنیم یا نمی‌پذیریم و فعالیت نمیکنیم»

    يا به زبان ساده خودتون رو برای دمكراسی و‌ آزادی توی بالاترين علاف نكنيد. اينجا هر كس پول بده، می‌تونه روی سبيل شاه (بلا نسبت منظورم آقا مهدی بود) نقاره بزنه.
    جالب هست كه هنوز كسانی اميد به بالاترين بسته‌اند.

  9. امیر

    با سلام و عرض ادب
    من کاربر جدیدی در بالاترین نیستم ولی لازمۀ فعالیت در یک فضای عمومی خواه اینکه مجازی باشد را رعایت قوانین و احترام به حقوق دیگران می دانم و با اینکه خود از منتقدین سرسخت دین و مذهب هستم ، اما فحاشی و توهین مستقیم به اعتقادات دیگران را بر نمی تابم. جناح بندی و باند بازی هم در بزرگترین و مهم ترین وبسایت حال حاضر ایران کار صحیحی نیست. موضوعی که اینجا به بحث پیرامون آن پرداختید کاملاً منطقی و قابل قبول بود و دوستان نباید فراموش کنند که در هر حال وقتی ما به عضویت گروه یا سایت یا … در می آییم باید به مدیران و گردانندگان آن احترام گذاشته و از ایشان در جهت بهبود منافع جمعی حمایت کنیم. من به نوبۀ خودم از تصمیم اخیر بالاترین تشکر می کنم و از اینکه این امکان میسر است که در محیطی به دور از دشمنی ها و جهت گیری های بیهوده فعالیت کنم سپاسگزارم.
    دوستانی که امروز به این برخورد اتنقاد دارند کسانی هستند که دیروز هر نوع تصمیمی را به دیگران تحمیل می کردند و بارها دیگر کاربران را مورد اهانت و سوء قصد قرار داده بودند.

    با مهر و احترام

  10. دانــا

    » …هدف اصلی و اساسی بالاترین کمک به گردش آزاد اطلاعات است.»

    دروغ ممـــنوع !

    هر کاری میکنید بکنید، اما لطفا در روز روشن دروغ نگویید.
    حساب بسیاری از کاربرانی مسدود شده که نه تنها از قوانین تخلف نکردند و هیچ قانونی را نقض نکردند، بلکه با محترمانه ترین شکل و متمدنانه ترین روش، بدنبال گفتن حرف و عقیده شخصی شان بودنده اند.
    این را یک کاربر پیشین بالاترین میگوید که در طول مدت فعالیتش بشدت پایبند به قوانین بالاترین بوده و از تشویق دیگران به این امر نیز کوتاهی نمی کرده است.
    و اما در اینجا لینکی است که حساب کاربری شخص من بخاطر آن مسدود شد. فکر میکنم اگر کسی بخواهد میزان صحت ادعای مطرح شده درباره فراهم آوردن گردش آزاد اطلاعات را بسنجد، میتواند با نگاه کردن به لینک زیر آنرا دریابد. در خود لینک چگونگی ماجرا شرح داده شده است:
    http://wisemanviews2.blogspot.com/2010/12/blog-post_20.html

    پ.ن : هدف اصلی از نوشتن این متن قانع کردن گردانندگان بالاترین نیست، بلکه ارجاع و در میان گذاشتن مسایل مطروحه با وجدان ها و افکار عمومی است. پس قضاوت مدعاهای بالا با خوانندگان منصف.

  11. محسن

    خسته نباشید، بعد از دو سه سال با کلی اهن و تروپ در نهایت بالاترین تبدیل شد به چیزی ما بین صبحانه و فروم های معمولی اینترنتی. خسته نباشید.

  12. محسن

    برازنده ترین اسم برای سایت در شرایط فعلی «صبحانه ترین» است امیدوارم صاحبان سایت سرنوشتی مشابه «حسین درخشانترین» نداشته باشند.

  13. سام

    از مديران سايت تشکر ميکنم که با اين کارشون سعي ميکنند بالاترين رو از يک سايت دست چندم به يک سايت حرفه اي و قابل مراجعه تبديل ميکنند . کُل سايتتون اين اواخر خيلي زننده شده بود جوري شده بودکه ما جرعت نميکرديم در حضور ديگران بازش کنيم.
    به نظر بنده بالاترين با اين کارش صف خودش رو از يه مشت بي تربيت و بي فرهنگ جدا کرد و اعتبار خودش رو افزايش داد. اميدوارم تحت تاثير تبليغات مسموم و لجن پراکني اين مافياي مزدور قرار نگيره

    • senaps

      شما لینک های ارسالی چند نفر از اون 270 کاربر بسته شده رو باز کردی که به اونها میگی بی تربیت؟!
      اصلا تو کی هستی که برای بی تربیت بودن یا نبودن اشخاص تصمیم بگیری؟!
      نکته ی مهم دیگه اینه که شمایی که از باز کردن یک سایت میترسی،چگونه میخواهی انقلاب کنی و فکر میکنی حضور تو بهتر است برای این سایت یا ماهایی که شماها از دیدنشان ترس دارید را به وجود اوردیم؟!!!
      ایمن ماها بودیم که با حضور در خیابون ها و تظاهرات ها حدثه افریدیم و این شمایید که در خونه نشیستید و ترسیدید که اگر روزی کسی سیستم شما را ببنید و متوجه بشود که شما در سایت فعالیت دارید که مخالف نظام حرکت میکند،ممکن است چه عواقبی داشته باشد!!
      به ظنرم باز کردن دعوت نامه ها،بزرگترین اشتباه بالاترین بود!! عده ای کاربر ترسو که فقط اسم بالاترین رو شنیده بودن به یک باره وارد سایت شدن و این سایت رو بدست گرفتن!!
      این لینک های احساسی کاربران ترسویی همچون شما بود که عاشورا و قدس و 22خرداد امسال ور افرید!! و این ماها بودیم که عاشورا و قدس و 22خرداد و 25 خرداد پارسال رو افریدیم!!!

  14. کتایون

    در مجموع توجیهی کم منطق و بی ربط با رخدادهای اخیر است. اما دو نکته:

    «کلاس درسی را در نظر بگیرید که تمام وقت و توان معلم به جای تدریس، صرف ساکت کردن و پاسخگویی به دو شاگرد شود.»
    گمان نمی کنم اگر می دانستم شاگرد ابله وشیطان کلاس خدایان بالاترین فرض می شوم از روز نخست پا به این جا می گذاشتم. من گمان می کرد جمعی دوستانه است و کسی خود را داناتر و آموزگار دیگران نمی داند!

    «ما منزل خود را با امکانات شخصی و حداکثر توان برای شما آراسته‌ایم که مهمان ما باشید، ساعتها خرید کرده‌ایم و حداکثر سلیقه خود را به کار برده‌ایم تا غذایی در خور طبع حساس مهمانان‌مان فراهم کنیم.»
    کمک مالی بزرگی که سال گذشته به بالاترین شد برای هزینه های مالی (نه وقت صرف شده) ماه ها کافی بود و البته تبلیغات هم مقداری از آن را بر دوش می کشند. اگر نیاز مالی بیشترس هم باشد کاربران همواره آماده کمک بوده اند. اگر هم غذای تهیه شده و زمان صرف شده منظور زمانی است که مدیزان در مدیریت سایت صرف می کنند که ای کاش از بیخ و بن چنین نمی کردند. چرا که درصد ناچیزی از زمان مدیران صرف امور فنی و مابقی صرف کنترل محتوا می شود.

  15. فرهاد

    پایبندی به قانون و تلاش برای ایجاد فضایی قانونمند که پذیرای سلایق مختلف باشد امری است پسندیده و مثبت ولی آیا حذف شناسه کاربری به صورت چکشی و بدون هیچ توضیحی برخوردی است قانونی ؟
    از این تعداد کاربر ( که حقیقتا من هیچ کدامشان را نمیشناسم ) آیا همه شایسته این برخورد بوده اند ؟
    غالب کاربران بالاترین با این سایت زندگی میکنند ، شاید بیش از نیمی از آنها به داشتن این شناسه کاربری افتخار کنند و برای پیشرفت و بهبود سایت از هیچ تلاسی مضایقه نکنند ، چنانچه زمانی که نیاز مالی برای بهبود سایت داشتید شاهد بودید ! آیا اخراج یک کاربر که نمیتوان از حسن نیت یا سو نیت وی اطمینن حاصل کرد همانند اخراج دانش آموزی است که کلاس را از نظم خارج میکند و آیا چنین مقایسه ای صحیح است ؟
    اقدام شما را در روشنگری برای حذف لینک های توهین آمیز ستودم و اینک حذف کاربران را اقدامی بدور از منطق و شایسته تامل بیشتر میدانم !
    بالاترین جامعه ایست مجازی که کاربران در آن تمرین دموکراسی میکنند و بینندگانش از مباحث آن می آموزند ؛ شما را به صبوری بیشتر و برخوردی میبرانه تر دعوت میکنم .
    آیا نقش مدیریت توانا در اخراج دانش آموز مایان میشود یا در جهت دادن و استفاده از توان نیروی سرکش دانش آموزان بی نظم ؟
    از طولانی شدن مطلب پوزش میطلبم

  16. کاربافو

    از تمامی شما دست اندر کاران بالاترین،برای تمامی زحماتی که میکشید و خواهید کشید کمال تشکر را دارم واز تصمیمات اخیر مدیریت بالاترین – در جهت آرامش بخشیدن به این آشفته بازاری که ایجاد شده بود – نیز حمایت میکنم. اگرچه بسته شدن فله ا ی، بدون توضیح قانع کننده اکانت ها- که شاید ناشی از عدم شفافیت قوانین میباشد – کاری ناپسند و غیر قابل قبول میباشدو بهتر است که بالاترین در این مورد تجدید نظر کند . شخصن پیشنهاد میکنم که با شفاف سازی بعضی از قوانین،راه سو استفاده از مفهوم آزادی بیان توسط عده معدودی که در خوشبینانه ترین حالت دنبال مطرح کردن خود میباشند، را بگیرید، و نگذارید که بالاترین از وظیفه اصلی خود که اطلاع رسانی میباشد به ورطه درگیریهای شخصی ، قومی، نژادی،مذهبی و.. بیفتد.

  17. حمید

    من هم به عنوان یه کاربر بالاترین با این تصمیم موافقم. انرژی خواننده ها هم داشت صرف بحثهای بیهوده میشد که کاملا از هدف اطلاع رسانی دور افتاده بود. بالاترین دوباره داره به روزهای خوب برمیگرده. ممنون و موفق باشین.

  18. rohollah

    سلام و درود
    لازمه خسته نباشيد بگم بهتون
    توضيحات بسيار منطقي و قانع كننده به نظر ميآد
    بحث دعواها و انتقاد از بالاترين ديگه خيلي كليشه اي شده بود و عده اي با هياهو و هوچيگري، عده اي ديگر رو دور و بر خودشون جمع كرده بودن و دايم بيآن ميكردن كه «ما» بالاترين را بالاترين كرديم!
    در حالي اين حرف رو ميزدند كه تعدادشون از دويست نفر تجاوز نميكرد،‌اين افراد فعاليت ديگر اعضاي بالاترين رو با خودخواهي ناديده ميگرفتند، همانطور كه در بيان نظرات نيز، براي ديگران اهميتي قايل نبودند
    راه شما منطقي است و اميدوارم در پيمودن مسيرتون دچار دودلي نگرديد
    به اميد پربار تر شدن بالاترين

    • senaps

      کاملا درسته! شما کاملا درست میگویید! بالاترین بالاترین بود و 250 کاربر فعال این سایت با اعتبارهای بالای 8000 در این سایت مشتی احمق بودن که شبانه روز توی این سایت فعالیت میکردن!!
      احمق هایی که وقتی خونشون داشت از زلزله میلرزید،به جای فرار از زلزله،داشتن لینک میزدن تو بالاترین که تهران زلزله اومد و بعد در میرفتن!!!
      همونهایی که وقتی رئیس جمهور کشوری داشت میمرد،لینکش رو توی بالاترین داغ شده میدیدم و خبرگذاری های دیگه میشستن بالاترین رو رفرش میکردن که ببینن صدها کاربر انلاین این سایت از کجا چه خبرهایی رو اوردن!!!
      بالارتین خودش بالاترین بود و مهدی و میترا خانوم میشستن لینک میکردن!!!!
      دوست من،به لینک ها نگاه کن و ببین در حقیقت چند لینک متفاوت توی بالاترین هست؟!
      همش یه خبر از منابع مختلف….
      بالاترین رو کاربرانش بالاترین کردن و حذف شدن 250 کاربر بالاترین،نتیجش مشخصه!!!

    • rohollah

      دوست عزيزم
      من نميگم اين 250 نفر سهمي در بالاتر كردن بالاترين نداشتن، ولي همه‌ي بالاترين نبودن
      بالاترين هزارها كاربر داره، خيلياي ديگه بودن كه بواسطه‌ي كارهاي گروهي و باندبازي و اينا، لينكهاشون به صفحه‌ي نخست نميرسيده و …
      در يك كارگروهي، هيچ‌كس نبايد وجود ديگران رو نفي كنه… اين كاربران بايد خود رو بخش كوچكي از جامعه‌ي بالاترين بدونن، نه همه‌ي آن

    • senaps

      مشکل اینجاست که کسانی که بن شدن،امکان دفاع از خود رو ندارن…الان همه فکر میکنن که ماها همه فحاش بودیم و وحشی و باند و اینا….دوستان اگه پروفایل های رو ببنند،میبینن که مثلا شخص بنده!
      من لینک هام از هر ده تاش یکیش داغ میشد کلا!! و به بالاترین گفتم که این روند پاک کردن لینک ها بهش اسیب میرسونه که دیدم در اولین گروه بسته شدن حساب ها حساب من رو هم بسته!!
      کسی ادعا نکرده که بالاترین یعنی این!! ماها ادعا میکنیم که بالاترین با کاربرانش بالا اومده و باید به کاربرانش حق انتخاب بده!! متاسفانه درست داره مثل حکومت رفتار میشه….کسانی که بن شدن، 300 نفری میشن الان و بدون اینکه امکان پاسخ دادن به سوالات رو داشته باشن،توی سایت دارن توسط جریانی فحاش و احمق و ضد دین معرفی میشن!!!هرچند من دین دار نبودم،ولی هیچوقت توهینی نکردم!!!اگر دربراه ی دین نوشتم،سوال بوده نه توهین!!

  19. پارسا

    اگر هم میخواهید بگویید که باید گام به گام جلو رفت. این گام و گام بعدی را چه کسی قرار است معلوم کند؟ این باز به دیکتاتوری می‌انجامد چون کسی باید گامها را مشخص نماید. همان که به آن دیکتاتور صالح میگویند، که هیچ اعتمادی نیست که واقعا صالح باشد یا صالح بماند. نکته دوم این است که بالاترین غول اطلاعاتی مردم ایران نیست که زیاد آنرا تمیز بخواهید. قرار نیست که بالاترین سرنوشت ایران را عوض کند که اشکالات آن مصیبت بیافریند. جایی هست برای عقده گشایی بخشی از مردم بدبخت ایران که سالها دهنشان را بسته‌اند و وقتی جایی برای اظهار وجود پیدا میکنند، راه و رسمش را نمیدانند (من هم همینطورم مثل بقیه. اینجا الان دارم آرام صحبت میکنم ولی جاهای بسیار دشنام هم داده‌ام، توهین هم کرده‌ام). نباید زیاد سخت بگیرید و میگرفتید. باید راه آموزش ما مردم آزادی ندیده را در پیش میگفتید و هزینه‌های آزادی را میدادید.

  20. پارسا

    کلا دو روش متفاوت را ببینید:

    -پلیس لندن یا در هاید پارک امنیت تظاهر کنندگان را تامین میکند تا هر چه میخواهند بگویند حتا فحش. فقط اگر شیشه شکستند آنها را باز داشت میکند.

    -پلیس ایران از ریشه جلو تظاهرات را میگیرد چون آنها به مقدسات دشنام میدهند و غیره. ایرانی هم میرود شیشه میشکند!

    کار شما شبیه رژیمهای ایران بود. ولی باز میدانم کهشباهت کامل نیست چون شما کسانی چون ما هستید که سطح تحملی دارند و بالاترین هم ایران نیست و ملک عمومی نیست.

  21. chinchilla

    دوستان گرامی بالاترين ،
    با درود وتشکر از زحمات شبانه روزی شما
    نوشته بوديد بالاترين کشور نيست پس اطلاق ديکتاتوری به آن مصداق ندارد.
    اگر با خوش بينی برهان شما را مغلطه » استنتاج حق از باطل » برداشت نکنيم
    آيا جامعه بالاترين مشمول قوانين و راهکارهايی که خود وضع مينمايد ميشود يا خير؟
    قوانين برای ما بسيار محترم هست، کاربر خاطی ميبايست تذکر داده شود،
    ما از معلم خود ياد ميگيريم ! امروز رای گيری ميکند فردا ما را بخاطر اعتراض کلا از مدرسه اخراج ميکند !
    آيا اين رفتار دوگانه معلم ما نشانه چيست ؟ خود شما بگوييد ما اسمش را چه بگذاريم.
    آيا ديدگاه هاي کاربران اين جامعه مجازی برای شما ارزشمند هست يا نيست ؟
    ما مدرسه بالاترين را بسيار دوست داريم، بان اعتماد داريم و خوشحاليم که
    ثبت نام ما اينجا پذيرفته شد، جايی حرف دلمان را ميزنيم.اما بعنوان عضوی از اين خانواده شديدا گله مند هستيم.
    خواهش ميکنم دوستان به اشتباه اخراج شده را دوباره به مدرسه دعوت کنيد و
    با احترام
    ژاله

  22. NO.ONE

    عمل شجاعانه و مدبرانه تیم بالاترین در حذف برخی کاربران که بالاترین رو به جولانگاه خودشون تبدیل کرده بودند و با ایجاد گروه های دوستی، لینک های مورد نظرشون رو داغ و لینک های مخالف رو حذف می کردند، واقعا قابل تقدیره.
    به عنوان کسی که از ابتدای شروع به کار سایت بالاترین به عنوان خواننده در روز بیش از دو یا سه بار به سایت سر می زنم، باید اذعان کنم که طی یک سال اخیر، کیفیت سایت به شدت افت کرده بود و هر از گاهی لینکهایی بی محتوا با به کارگیری سخیف ترین و هجوآمیز ترین عبارات و کنایات در کوبیدن افراد و اعتقادات کاربران فضای سایت رو در بر می گرفت و بحث و جدل های بی نتیجه و طاقت فرسایی رو به همراه داشت.
    لینکهایی که تنها هدفشان رنجاندن و فراری دادن گروهی از کاربران بالاترین و تنزل دادن وجهه و مقبولیت عام بالاترین بود، هر چند که در ظاهر برچسب روشنفکری و روشنگری بر خود داشتند.
    طی دو روز اخیر، پس از اعمال تغییرات جدید و پاکسازی، فضای بالاترین کاملا مشابه روزهای اوج خود گردیده و مسائلی که در سایت مطرح می شود و لینک هایی که فرستاده می شود، دغدغه ها و مباحث و حوادث روز کشور را در بر می گیرند و حاشیه های بسیار کمتری در سایت را شاهد هستیم.

  23. هاتف علیدوستی

    این کمترین از همین تریبون به مدیریت بالاترین درود می فرستم. خدا قوت
    کشاورز زحمتکشی از منطقه ورامین

  24. ali

    با این کارتان موافقم .. امیدوارم پیگیر اجرای قوانین باشید تا بالاترین که در چند ماه اخیر به جولانگاه ارتش سایبری و تعدادی کاربر خودخواه شده بود به جایگاه اصلی خودش برگردد …

  25. ab

    به نظرم من سایت بالاترین یک سایت اجتماعی هست.. کاربران اون رو دارند اداره می کنند و محتوای اون هم از همین کاربران هست… بهتر سایت سیستمی رو برای دریافت کمک های مالی کاربران طراحی کنه..
    مثلا از طریق آنلاین هر مقدار مبغلی که دوست دارند برای کمک به سایت ارسال کنند..
    البته من که عضو سایت نیستم.. اگه یک حساب پی پال هم بزازید من هم می توم گاهی مبلغی رو هرچند ناچیز ماهانه کمک کنم.. 🙂

  26. haneef

    دوستاني كه بن شده اندبايدبه اين نكته اذعان كنندكه بالاترين سعي زيادي دراقناع اين دسته ازكاربران بااستفاده ازروشهاي دموكراتيك داشته است.اما عده اي ازدوستان نخواستندباوركنندبايدبه معدل خواسته هاي مردم ايران احترام بگذارند.اين عده بايدمتوجه باشندكه آقا يحيي نژادبايدبتواندبه مسئوليت پاسخگويي رسمي خويش عمل نمايدحال بااين فضاي آكنده ازنفرت وتوهين وتحقيرايشان چطورمي تواندجوابگوي انگهايي باشد كه كيهاني ها وبي منطقان حاكم به موجوديت اين سايت مي زنندباوجودكاربرانيكه به شكل معناداري درراستاي خواسته هاي پنهان دستگاههاي امنيتي عمل ميكردند.

  27. haneef

    اگرخواسته مااين است كه مردم ايران بيشترباشبكه هاي اجتماعي مانوس شوندواخبارراازمنابع دست اول بگيرندوخواسته هاي مسالمت آميزخودرادراين فضاي مجازي فريادبزنندبايدفضايي فراهم كنيم كه توده مردمي كه حساسيتهاي ديني چه درست وچه غلط دارندودرصدبزرگي ازايرانيان سبزرانيزدربرمي گيرندبتوانندبدون دغدغه وارداين سايت شوندومحتواي خودرادراختياراين سايت گذاشته ياازمحتواي آن استفاده كنند.بايدبگوييم كه حياي كلامي دراين چندمدت ازبالاترين رخت بربسته بودوعده اي آنراباچاله ميدان اشتباه گرفته بودندوياآنرادرحدمحفل اتيست ها پايين آورده بودند.اقدام اخيرمديران سايت مي توانددرتلطيف اين جايگاه وكمك به دفاع ازحقانيت بالاترين بعنوان تاثيرگذارترين شبكه اجتماعي فارسي زبان نقش بسزايي داشته باشد.البته اميدوارم اگراشتباهي دربستن اكانت برخي ازكاربران رخ داده است بااندكي تساهل وتسامح ازجانب مديريت محترم سايت امكان بازگشت اين افرادفراهم شود.

  28. r_s

    به این میگند دیکتاتوری
    فکر میکنید بالاترین جامعه نیست در حالی که اقشاری با دیدگاههای مختلف جامعه محتوی ساز این سایت هستند و این سایت را افکار آنها شکل داده است. حتما فکر میکنید که بالاترین روزنامه هست و مهدی یحیی سردبیر و مدیر مسئولش هست.
    باشه اینگونه فکر کنید
    هیچ اعتراضی را هم دیگر بر نتابید
    راهی که هر دیکتاتوری طی کرده است طی کنید
    پیشنهاد میکنم قوانین هم اصلاح کنید که بالاترین هیچ نقشی در محتوا ندارد و محتوی آزاد است
    روش شما مانند جمهوری اسلامی است که انتقاد در آن به همه کشورها جایز است اما به خودش خیر
    باشد، به این راه ادامه دهید..
    ولی بدانید که این راه که میروید به ترکستان است
    برای آقای یحیی نژاد متاسفم که اینگونه زحمات چند ساله اش را تنها برای اینکه حس ریاست و مدیریت و مالکیتش را به رخ بقیه بکشد، نابود کرد و بیشتر از اینکه عصبانی باشم دلم برایش میسوزد که به زودی همه چیز را از دست رفته خواهد یافت
    متاسفم

  29. saed.h

    اين رفتار ديکتاتور مابانه و ضد آزادی بيان مديريت بالاترين شرم آوره.

    واقعا مديريت بالاترين يک شبه آبروی خودش را بر باد داد.

  30. shervin

    رفتارتان خیلی تاسف آوره!!صد رحمت به گردانندگان سایت والاترین که با دست باز حرکت میکنند و خودشان را مثل شما پشت نقاب روشنفکری مخفی نمیکنند و از طرفی مثل شما از پشت به روشنفکران خنجر نمیزنند! کاربران مخالف را حسابشان را میبندید و نظر اکثر خوانندگان مخالف را هم تا ابد چشم براه پذیرش میگذارید و سعی میکنید که تا میتوانید نظر موافقان معدود خودتان را منعکس کنید.

  31. محسن کردی

    بعنوان یک فرد سیاسی بالاترین را یکی از آزاد ترین سایتهای ایرانی میدانم. در این سایت با رعایت نرمهای آزادی بیان معمول کشورهای آزاد جهان میتوان همه حرفی را زد. آنچه مخالفان طلب میکنند بسیار فراتر از نرم های آزادی بیان است. متاسفانه ایرانی همه چیز را یا سیاه و یا سفید می بیند. دوستی که پیام گذاشته بودند که در هاید پارک پلیس مراقب است که مردم در هایدپارک حتا اگر بخواهند فحش هم بدهند یک نمونه چنین ایرانی است که از یک رسانه انتظار دارند که محیط هاید پارک در اینجا باشد. در هیچ رسانه ای در کشورهای آزاد نمی بینید که آزادی هاید پارک برقرار باشد. نه در تلویزیونها و نه در سایتهای مطرح سیاسی انگلیس کسی نمی آید فحش و فضاحت را منعکس کند. من بعنوان یک مخالف دخالت مذهب در سیاست و نیز بعنوان یک برانداز نظام جمهوری اسلامی تایید میکنم که در اینجا میتوانم نظراتم را بنویسم و تاید میکنم که برای مبارزه با دیدن و نظام اسلامی نیازی به بیش از آنچه که این سایت در اختیار میگذارد نیست.

  32. Zohreh

    بسیاری از ما مطمئن هستیم که شما اگر بر طبق تصمیمات صحیح و کارسازی که بعد از نظرسنجی گرفتید عمل می کردید خیلی زود بسیاری از مشکلات حل و نظر شما و همچنین نظر اکثریت قریب به اتفاق کاربرها وخوانندگان تامین میشد. معلوم نیست چرا بطور ناگهانی دست به چنین عملیات انتحاری زدید؟!! شاید اگر با صداقت و حسن نیت عمل شود هنوزهم برای بازگشت و تجدید نظر دیر نشده باشد.

  33. خشايار

    من فردي هستم که از اولين روزهاي شکل گيري اين سايت از ان براي کسب خبر دسته اول و مورد اعتماد در مورد وقايع ايران و جهان استفاده ميکردم بدون انکه عضو باشم.چون وقت زيادي براي وبگردي ندارم و بالاترين را بدليل نحوه اداره و قوانين عضو محورش قابل اعتماد مييافتم .بعبارتي يک ناظر بيطرف چند چند ساله .در مورد وقايع اخير تنها ميتوانم بگويم متاسفم .بقول يکي ما ايرانيها استاد اين هستيم که دستاورد هاي خودمون رو به فنا بديم.بالاترين به خودي خود مزيت يا ويزگي خاصي نداشت يک کپي بدون ويرايش از سايت هاي اجتماعي خارجي بود که تنها مزيتش اول بودن در زمان شکل گيري در جامعه ايراني بود که باعث جذب کاربران فهميده و کاردان شد و بالا رفت و در واقع بالا بردندش چون کاربر محور بود و سانسور مديريتي نداشت اگر سانسور ميشد جامعه کاربران بدليل در اقليت قرار گرفتن سانسور و يا حذفش ميکرد. اما اقايان قدر ندانستند و حال که کاربران به اينجا رساندندشان سليقه شخصي اعمال کن شده اند و حس مالک و صاحب بودن در شان تحريک شده.قطعا نتيجه اش را خواهند ديد هرچند که شخصا بسيار متاسفم و حيفم ميايد که چنين با دست خود خودشان را نابود ميکنند پشت پرده چه باشد ما نميدانيم و مهم هم نيست که بدانيم مهم اين است که انچه نبايد ميشد شد.من که ديگه اعتمادم از اين سايت رفته و ديگه باهاش خداحافظي ميکنم اخبار را در جاهاي ديگر هم ميتوانم بيابم اما افسوس است که دستاوردي اينچنين زايل شود.بدرود بالاترين

  34. شاگردک

    از توضیح بالاترین در رابطه با حذف تعداد زیادی از کاربران سپاسگزارم و خوشحالم از اینکه مدیران سایت همچنان کاربران را در جریان دلایل تصمیمات خود قرار می دهند.
    توضیحات بالاترین در این مورد منطقی و قابل درک است؛ و من شخصن موافق کارهایی هستم که بالاترین را از حاشیه دور می کند و به متن می برد. این روزها به لطف همان باند معروف حاشیه در بالاترین بیداد می کرد و آنچنان که در توضیح بالاترین آورده شده ما را از کار اصلی مان، یعنی خبررسانی دور نگاه می داشت.
    اما به عنوان یک کاربر بالاترین، نقدی بر نحوه ی انجام این کار دارم: امکانات بالاترین محدود و حاشیه سازی نامقبول. اما آیا پسندیده این نیست که دلایل روشن بسته شدن هر شناسه ای با شفافیت نوضیح داده شود؟ شوربختانه حرکت اخیر بالاترین، با اینکه در راستای اعتلای سایت انجام گرفته، کمک به همان باند است برای ایجاد شاعبه ی «عدم آزادی بیان» در بالاترین.
    پیشنهادم به مدیریت سایت این است که با شفافیت کامل، دلایل حذف هر کاربر را به روشنی توضیح داده و شرایط دسترسی عموم به مستندات این تصمیمات را فراهم کنند (به عبارت دیگر لینک ها و نظرات حذف شده را در معرض دید و داوری عموم قرار دهند.)
    با وحود اینکه این کار می تواند بسیار خسته کننده و فرسایشی برای مدیران سایت باشد، اما در عین حال می تواند مولفه ی بسیار مهمی باشد در جهت بازگشت اطمینان کاربرانی که اعتماد سابق را به بالاترین ندارند و از جزئیات و روند این حرکت ناآگاهند.
    باز هم تاکید می کنم، کلیات حرکت اخیر بالاترین بسیار بایسته و شایسته بود؛ اما شوربختانه طریقه ی انجام این کار بسیار ابهام آور و عجولانه می نماید.

    با امید آن روز که دست در دست هم، و به دور از جنجال و حاشیه گام در راه پیشرفت و آزادی ایران برداریم.
    V

  35. صمد

    خوشحالم که بالاترین قدم دیگری در جهت حرفه‌ای شدن برداشته است. اما با بخشی از گفته‌هایتان که بالاترین را همانند جامعه ایران ندانسته‌اید کمی مخالفم. بالاترین نمونه کوچکی است از یک جامعه ایرانی. با همه خوبی‌ها و بدی‌هایش. همان گونه که ایرانیان قانون گریزند، کاربران اینجا هم آن را برنمی‌تابند. در واقع خیلی از آنها تصور می‌کنند که آن قانونی ضامن بقای آزادی است، که خود آن را نوشته باشند و کاملاً با عقاید آنها سازگار باشد. شاید مفهوم آزادی کمی ناشناخته است برایشان اما چه می‌شود کرد که تا کنون آن را هیچ‌گاه نیازموده‌اند.
    باز هم تشکر می‌کنم که با این تصمیم‌تان کمی به گسترش مردمسالاری کمک کرده‌اید.

  36. مبارز

    ادمایی که بهدین مردم توهین میکنند درواقع کثیفترین ادمای روی زمینند جالبه که این اشغالا انقدر پرروان که میخوان به میلیاردها ادم توهین کنند اما کسی بشون نگه بالای چشت…..رو که نیست //////////////

  37. Green.Xantio

    با سلام
    از تیم مدیریت بالاترین سپاسگذارم که اقدام مناسبی را انجام دادند. چند ماه گذشته، فضای وحشتناکی بر این سایت حاکم شده بود. عده ای زیر نقاب روشنفکری و تحت لوای «آزاد کردن مردم جاهل از زیر یوغ خرافات»، موفق به تخریب وجهه مخالفان رژیم شده بودند و عده بیشتری ناآگاهانه به آنها کمک میکردند. ترجیع بند هیاهوی همگی نیز آزادی بیان بود.
    هم جهت بودن عده ذکر شده با منافع رژیم نکته پنهانی نیست، هرچند که احتمال میدهم از میان آنها، تعداد اندکی عامل رژیم بودند و باقی دچار هیجان و تب زدگی و «ویروس» عده اول شده بودند. در هر صورت، حرکات مجموع این افراد، بیشترین بهره را به رژیم میرساند (هرچند که به آن هم فحاشی میکردند) و بیشترین ضرر را متوجه افرادی میکرد که با استفاده از امکانات بالاترین، برای آزادی و آگاهی فعالیت میکردند.
    سرشاخه ها و هدایت کنندگان این مباحث اختلاف آفرین که در حقیقت فعالیتی نداشتند مگر در جهت ایجاد اختلاف بین مخالفان رژیم (که از تمامی گروه ها، اعم از مذهبی، نیمه مذهبی، کم مذهبی، بی مذهبی، ضد مذهبی و… تشکیل میشوند) و نیز تلاش برای جلوگیری از پیوستن افراد دودل و مردد (طیف وسیعی از مردم که مابین آزادیخواهان و رژیم قرار میگیرند و درصد بالائی از آنها نسبت به مقوله مذهب، دیدگاه مثبتی دارند) به آزادیخواهان و همچنین انحراف انرژی آزادیخواهان تا به جای مبارزه با رژیم و تلاش در راه آزادی، صرف بگومگوی بین خود و اتلاف آن شود؛ از مسدود شدن حساب کاربری آنها خوشحال هستم، اما در این میان عده ای تنها به دلیل جوزدگی و عدم درک با آنها همداستان شدند و حسابشان مسدود گردید که ای کاش اینطور نمیشد
    دستتان درد نکند که کار درستی انجام دادید و خود و خوانندگان را از حاشیه های فرسایشگر روح و روان، و حاشیه سازها و فرسایندگان روح و روان رهایی بخشیدید.

  38. على

    قوه مقننه: بالاترين
    قوه قضائيه: بالاترين
    قوه مجريه: بالاترين
    فكر مى كنيد نتيجه خوبى مى دهد؟

  39. علیرضا

    کار درستی کردید. گرفتن چنین تصمیمی شجاعت زیادی می خواست. من وقتی روز بعد از این اقدام دیدم که لینکها به زحمت داغ می شوند ترسیدم و احتمال دادم که شما از تصمیمتان برگردید. خوشحالم که اینکار را نکردید. از شما متشکرم که با امکانات شخصی کاری کرده اید کارستان. فقط یک پیشنهاد دارم. لطفا بجای سیستم دعوتنامه برای جذب کاربران جدید، روشی را انتخاب کنید که هم جلوی زاپاس بازی را بگیرد و هم انتخاب تصادفی ای از کلیه سلیقه های گوناگون باشد. پیشنهاد من انتخاب تصادفی کاربران جدید بر حسب نیاز از میان کاربران فیس بوک است.

  40. rsis_god

    حساب من رو در اعتراض به شکل منفی ها اون هم در کامنت ها بستید

    ولی به حرف بالای 100 نفر رسیدیگی نکردید سر این مسائل