سوال بالاترینیها از اوباما

یکی از خبرنگاران وبسایت مشهور هافینگتون پست در تماسی با ما اعلام کرده است که می‌خواهد سوالات و پیشنهادات ایرانیها را جمع بکند و فردا ظهر در واشنگتون از باراک حسین اوباما بپرسد. نام خبرنگار وبسایت هافینگتون پست، نیکو پیتنی است و در چند روز اخیر پوشش بسیار خوبی از وقایع ایران در وبسایتشان داده است و لحظه به لحظه اتفاقات ایران را در وبسایتشان گزارش می‌کرده‌است. فردا هم بعنوان نماینده شما از رییس‌جمهور آمریکا سوال خواهد کرد. قرار شد که ما این درخواست را در بالاترین اعلام کنیم. اینهم اعلام این موضوع توسط او در تویتر.

ask obama a question

ask obama a question

سوالاتتان را ترجیحا در وبسایتهای دیگر بنویسید و از بالاترین لینک کنید. لطفا در زمان ایجاد لینک به آنها برچسب اوباما بزنید. این لینکها به یک موضوع داغ مربوط به این موضوع اضافه می‌شوند. به آن موضوع داغ بروید و به سوالات و پیشنهاداتی که خوشتان می آید رای مثبت بدهید. ما ده سوال پرامتیاز را پس از ترجمه به نیکو پیتنی می‌فرستیم و او فردا ظهر یکی از سوالات را از اوباما خواهد پرسید.

زمان سخنرانی ساعت ۱۲:۳۰ بوقت شرق آمریکا و ۸ شب به وقت ایران خواهد بود. مهلت ارسال مطلب و رای دادن تا ساعت ۱۱ صبح به وقت ساحل شرقی آمریکا و ساعت ۶ شب ایران خواهد بود.

پ.ن. اگر از تویتر برای پرسیدن سوالهایتان استفاده می‌کنید از #iranelection #balatarin برای مشخص کردن سوالهایتان استفاده کنید.
پ.ن. در زمان لینک دادن در بالاترین در قسمت اول تیتر بنویسید«پرسش»

این هم متن ایمیل درخواست. البته بعدا قرار شد که بقیه سوالها را در وبسایتشان بگذارند.

Hi — This is Nico Pitney from the Huffington Post. I’m a reporter in the United States who has been writing extensively about Iran over the past week, trying to expose the government’s crackdown on Iranians who are demonstrating peacefully for a fair election. You can see my coverage here: http://bit.ly/15ROVX

Tomorrow, President Obama is holding a major press conference at the White House. I will be attending, and plan to ask the president a question. I want it to come directly from Iranians, so I asked Mehdi to post it directly to Balatarin. People have spent a lot of time debating how he should respond to the events in Iran — it is only fair that you get your voice heard directly by Obama.

Thank you,
Nico

یک دیدگاه

  1. mojgan

    Dear president obama would you please promiss us that for once US will NOT stick it’s nose in our business and leave us the hell alone ?

  2. بهرام

    سپاس از شما و این دوست خبرنگار
    من اگر در کنفرانس آقای اوباما حضور داشتم از ایشان می پرسیدم که آیا اگر حکومت اسلامی ایران ، به کشور دیگری حمله می کرد مثلن اسراییل و مردمش را این گونه به خاک و خون می کشید آیا بازهم ایشان و دستگاه تحت نظرشان همین برخورد منفعل را داشتند. آیا به گمان ایشان کشتن ایرانی ها در سرزمین خودشان به دلیل خواسته های دموکراتیک شان نقض آشکار حقوق بشر و دموکراسی نیست؟ ما به احساس آقای اوباما برای همدردی با ایرانی ها احترام می گذاریم اما به نظر ایشان وقتش نرسیده که در مقابل حکومت نامشروع ایران( مردم دیگر مشروعیتش را قبول ندارند) یک موضع کاملن شفاف سیاسی و اقتصادی بگیرند.

  3. امیر حسین

    با سلام به نظر من همچنان که آنها سعی در ازبین بردن مغز های متفکر اصلاحات میکنند ما هم باید مغز های متفکر سرکوب وکودتا را شناسایی واز بین ببریم ….به نظر من یکی از مغزهای متفکر و زبده کودتا وسرکوب دکتر غلامحسین الهام میباشد که از دوران خاتمی شروع به توطئه نمود.
    والان هم برجسته ترین نیروی احمدی نژاد که در همه جا حضور دارد و
    لحظه به لحظه برای مردم واصلاحات نقشه میکشد وتوطئه میکند ..شخص غلامحسین الهام است که هم در قوه قضائیه هم مجریه وهم شورای نگهبان است غلامحسین الهام و زن توطئه گرش
    فاطمه رجبی را بکشید ..بکشید تا مردم نفس بکشند

  4. afshin

    mr president you think see my people is good idea and this is helping iranian people?but i think you must see any basiji attack the white house and next you beleavie my people

  5. اشكان

    چرا براي آزادي ركسانا صابري حتي متوسل به تهديد نظامي شديد ولي الان كه مردم به خاك و خون كشيده مي شوند اينكارو نمي كنيد؟؟

    همچنين دولت انگليس براي آزادي ملوانان خود تهديد به حمله نظامي كرد ولي الان كه اينهمه خونريزي مي شود چنين تهديدي بكار نمي برن؟

  6. drfarbod

    آقای پرزیدنت
    برای اولین بار به نظر میرسه که واشنگتن ، سیاست درستی‌ رو در مورد حوادث ایران در پیش گرفته ، اگر چه کاملا روشنه که شما بر خلاف مرام حزب دمکرات ، سیاست محافظه کارانه ائ رو در مورد ایران در پیش گرفته ايد ، اما شما چه راهکاری رو در نظر دارین که از حقوق مردم ازادیخواه ایران هم حمایت کنین؟

  7. Iraj

    لطفا از آقای اوباما بپرسید بهای آزادی و دمکراسی در ایران خیلی‌ خیلی‌ سنگینتر از کشور شماست مردم ایران دارند با چنگ و دندان بهایش را میدهند ولی‌ گرگ صفتان امان نمیدهند آیا شما و کشورهای غربی که دمکراسی و آزادی در حال حاضر هیچ بهایی ندارد نمیخواهید به داد آن مردمی برسید که آرزوی آنها آرزوی ندا آقا سلطان آن فرشته پر پر شده ما هستش .

  8. جواد

    جناب آقای اوباما
    سلام
    کسی که با مردم خود چنین می کند وقتی به بمب اتم دستیابی پیدا کند پدر دنیا را در می آورد برای جلوگیری از ایجاد هیتلری جدید چه راه حلی دارید؟ شما برای مسائل کوچک دولتها را تهدید نظامی می کنید و نتیجه می گیرید به جای صحبت در انظار به طور خصوصی پیامی دهید که اگر سرکوب ادامه یابد به کلیه قرارگاههای سپاه و بسیج حمله می کنید مطمئن باشید مردم ایران با شما خواهند بود من تا دو هفته پیش با هر راه حل نظامی و حمله مخالف بودم ولی می بینم کشته ها و تلفات حمله با سلاحههای هوشمند از کشته های تظاهرات و اعدامهای متعاقب آن بیشتر است ضمن آنکه در هر حمله ای اکثرا از حکومتیان کشته می شوند نترسید اینجا عراق نیست اینجا همه از حکومتشان متنفرند. چرا حداقل تحریم کامل بین المللی ایران شامل تحریم خرید نفت و خرید و فروش هر چیزی را از ایران مد نظر قرار نمی دهید؟

  9. masoud

    آقاي رئيس جمهور براي شما مسئله حقوق بشر اولويت دارد يا مسئله هسته اي ؟

  10. amir

    dear president;if sombody tryto kill your familly you will watch and you will say nothing..because you are president of usa. what is your resposibility as a humanbeing and president of a greate country when you looking to NEDA eyes.

  11. Marjan

    Mr President, what do you think of a regim which rig the elections and crack down on its own people and use force to quiet millions of people who ask only for democracy, freedom and a better life? Don’t you think that such a regim would be able to attack any other country soon

  12. moon1

    من این سوال رو از اقای اوباما دارم که با توجه به سرکوب شدید ملت ازادی خواه ایران و دستگیری بسیاری از نویسندگان، شاعران، هنرمندان و روشنفکران سیاسی ایران کشتار مردم در خیابان ها که تنها گناهشان اینه که میگن «رای منو چیکار کردید؟» اقای اوباما و امریکا که مدعی پرچمداری حقوق بشر و دموکراسی در دنیا هستن چطور میخواهند که به ملت مظلوم و ازادیخواه ایران کمک کنند؟
    باتوجه به اینکه اقای بوش برای اوردن دموکراسی و جلوگیری از ساخت بمب های شیمیایی به عراق حمله کرد. همون شرایط تو ایران هست هم دموکراسی بشدت نقض میشه و هم ایران در اینده توانایی ساخت بمب اتم رو خواهد داشت. با توجه به اینکه دولت ایران ملت خودشو اینطوری میکنه ببین با ملت های بیگانه چیکار خواهد کرد؟
    پس لطفا اقای اوباما بفرماییند که چه تدبیری درباره ایران پیش خواهند گرفت.

    و مسله ی دیگر اینکه در دوران وزارت دکتر مصدق که نفت رو ملی کرده بود و خدمات خیلی زیادی برای ایران به ارمغان اورده بود و همچنین مدافع دموکراسی و حقوق بشر در ایران بود.
    در ان زمان دولت انگلیس و امریکا به انجام کودتا در ایران پرداختند تا یک نظام دموکراتیک و یک مرد بزرگ ایرانی رو از ملت ایران بگیرند. ایا امروز زمان این نرسیده که این اشتباه و ظلم وحشتناک خودشونو جبران کنند؟ و ملت ایران رو در راه رسیدن به ازادی و دموکراسی یاری کنند؟

    و لطفا حتما این سوال رو از اقای اوباما بکنید که ایا ندا (شهیدی که تیر خورد) رو دیده؟

  13. majid

    جناب رييس جمهور اوباما
    1) مايلم بدانم با توجه به رويدادهاي اخير ايران شما تصور مي كنيد كه اگر در ايران و با مليت ايراني زندگي مي كرديد مي توانستيد روزي به رياست جمهوري ايران برسيد؟
    در صورت جواب مثبت اوباما: پس با وجود موارد متعدد نقض حقوق بشر در ايران شما حكومت ايران را حكومتي آزاد مي‌دانيد؟
    در صورت جواب منفي اوباما: پس آيا به نظر شما هنوز سياست گفتگو با ايران براي هردو ملت نتيجه بخش خواهد بود؟
    2) شما چقدر به مثبت بودن نتايج گفتگو با حاكمي كه در مقابل ديدگان جهان مسووليت جان مخالفان نتايج انتخابات را به عهده خودشان مي داند خوشبين هستيد و در صورت وجود توافقات تا چه حد حاكمان ايران را به توافقات پايبند مي دانيد؟

  14. بهزاد

    میخوام بدونم با این وضعیت پیش امده در ایران آیا دولت امریکا همچنان مایل به مذاکره با یک رژیم دیکتاتور و سرکوبگر هست یا خیر؟ آیا دولت امریکا منافع ملی خود را انتخاب میکند یا اصولی همچون دموکراسی و حقوق بشر را که همواره بر انها تاکیید کرده؟

  15. moon1

    از اقای اوباما بپرسید ایا حاظره برای ندا (شهید مظلوم راه ازادی ایران) یک بنای یادبود در ورودی سازمان ملل درست کنه؟
    برای نمادینه شدن ایستادگی ملت ها در راه گفتن حق و گرفتن ازادی.

  16. يك صداي بي‌صدا

    آقاي رئيس‌جمهور

    آيا چشمان ندا را ديديد؟ آيا فرياد اعتراضي كه از چشمان ندا، از خونابه‌اي كه از دهان ندا بيرون مي‌ريخت را شنيديد؟
    از شما مي‌پرسم؛ منافع ملي ايالات متحده آمريكا و متحدانش در اين است كه چنين حكومتي در همسايگي عراق و افغانستان باشد يا ترجيح مي‌دهيد حكومتي آزاد و دموكرات، با روابطي مسالمت آميز و به دور از هر گونه ماجراجويي‌هاي مخاطره آميز بر مسند قدرت باشد تا در ضمن اينكه تأمين‌كننده منافع جهان آزاد است، در روند بازسازي و بهبود شرايط منطقه به آمريكا و متحدانش ياري رساند؟ اگر براي كمك به آزادي‌خواهان اين گوشه جهان، گوشه‌اي كه براي تمامي دنيا پر اهميت و راهبردي است، برنامه مشخصي داريد خواهشمند است اعلام فرماييد وگرنه همدردي زباني كمكي به اين برزخيان زمين نخواهد كرد.

  17. ah

    با اینکه هیچیک از افرادی شرکت کننده در عملیات 11 سپتامبر، ایرانی نبودند، علت سختگیری آمریکا به ایرانیها برای ورود به آمریکا چیست؟ بطوریکه امروز حتی مادربزرگهای ایرانی که برای دیدن فرزندانشان به آمریکا میروند مجبورند برای مصاحبه و انگشتنگاری ساعتها در فرودگاههای آمریکا منتظر بمانند. و یا داشجویان و متخصصینی که با ویزای تجصیلی و یا ویزای کار در آمریکا حضور دارند، اگر بخواهند از آمریکا خارج شوند، برای اینکه بتوانند به آمریکا برگردند باید دوباره به یکی از کنسولگریهای آمریکا رفته و درخواست ویزای جدید کنند.

  18. آزاديخواه ايراني

    رئيس جمهور محترم اقاي اوبا، احمدي را به عنوان رئيس جمهور ايران به رسميت نشناسيد

  19. عباس جلیلی

    آقای اوباما، با وجود شواهد متعددی که اخیرا بار علمی آن هم توسط دانشمندان جهان زیاد شده، در انتخابات ایران تقلب گسترده‌ای به شکل «عددسازی» صورت گرفته. چرا امریکا هنوز دودل است و اعلام صریحی در زمینه انتخابات نمی‌کند؟ این تردیدهای امریکا و انگلیس متاسفانه زیرپای شورای نگهبان و سلطه‌طلبان را سفت کرده است.

  20. عباس جلیلی

    آقای اوباما، امریکا در زمان دولت قیلی خود با محاسبات اشتباهش به‌جای حمایت از اصلاح‌طلبان به آن‌ها ضربه زد. نمونه‌اش زمانی بود که گروه‌های فشار به آتش زدن مغازه‌ها می‌پرداخت و به بانک‌ها حمله می‌کرد و امریکا به اشتباه می گفت این کارها را دانشجویان می‌کنند و باید از آن‌ها حمایت کرد!‍ آیا تضمینی وجود دارد که خرابکاری‌های گروه‌های فشار بار دیگر به حساب جنبش مدنی اخیر که بیشتر از قشر دانشجو و روشنفکر هستند گذاشته نشود؟ آیا امریکا این بار با دقت بیشتری مسائل را دنبال خواهد کرد؟

  21. Siamack

    Your Excellency
    The Islamic regime is under a severe pressure from inside because of the great fraud it has commited and because of harsh suppression of the ordinary people and citizens who have asked for a new election. This regime may give advantages to any other government only to get legitimacy in the international socxiety and to be able to strangulate all Iranian oppositional groups and people.So the criminal Islamic regime of Iran welcomes any negotiations. But my question is that Isnt it contrary to your values You as a democrat preesident of USA to dialogue with a bunch of murderers who have killed defenseless people in streets and who have tortured them severely in their prisons?

  22. علي سالاري

    Dear Mr. President, Iranian people expect the U.S President stand by them in their struggles for freedom and democracy. we expect the US President to condemn the election fraud and coupe by the supreme leader who wants to run the country by absolute power. Iranian demontrators expect the US president to publicly announce that the US as the most powerful democracy does not recognise Ahmadinejad as the legitmate president of Iran. and encourage all western democracy, as a matter of respecting their own democratic principles, to do so. we want the US authorities to ban and punish those companies that provide IT and softwere supports for the Iranian regime’s agencies filte intenet and sattelite. Mr. Present would you allow that wake president, Ahmadinejad, come back to the UN general assembly and make joke of democracy and democratic systems?

  23. Hamed

    Dear Mr. Obama,
    Before Iranian election your policy was based on opening dialogue with Iranian government and his leaders Namely Ayatola Khamenei, who felt to have a majority supporters among the people, but after election majorities of people showed that Ahmadinejad’s government and his supporter (khamenei) not having majority of Iranian people’s support, pls tell us now, what will be your policy toward Iranian people now? How do you support them? and what is your new policy for Ahmadinejad government who came up with fraud? Thanks. Hamed

  24. moon1

    من این سوال رو از اقای اوباما دارم که با توجه به سرکوب شدید ملت ازادی خواه ایران و دستگیری بسیاری از نویسندگان، شاعران، هنرمندان و روشنفکران سیاسی ایران کشتار مردم در خیابان ها که تنها گناهشان اینه که میگن «رای منو چیکار کردید؟» ، اقای اوباما و امریکا که مدعی پرچمداری حقوق بشر و دموکراسی در دنیا هستن چطور میخواهند که به ملت مظلوم و ازادیخواه ایران کمک کنند؟
    ایا دولت احمدی نژاد رو به رسمیت میشناسند؟
    چرا تا حالا از انتخابات ایران به عنوان تقلب یاد نکردند؟
    ایا حاضرند به همراه اروپا احمدی نژاد رو به رسمیت نشناسند و اونو تو کشورشون راه ندند؟

    باتوجه به اینکه اقای بوش برای اوردن دموکراسی و جلوگیری از ساخت بمب های شیمیایی به عراق حمله کرد. همون شرایط تو ایران هست هم دموکراسی بشدت نقض میشه و هم ایران در اینده توانایی ساخت بمب اتم رو خواهد داشت. با توجه به اینکه دولت ایران ملت خودشو اینطوری میکنه ببین با ملت های بیگانه چیکار خواهد کرد؟
    پس لطفا اقای اوباما بفرماییند که چه تدبیری درباره ایران پیش خواهند گرفت.

    و مسله ی دیگر اینکه در دوران وزارت دکتر مصدق که نفت رو ملی کرده بود و خدمات خیلی زیادی برای ایران به ارمغان اورده بود و همچنین مدافع دموکراسی و حقوق بشر در ایران بود.
    در ان زمان دولت انگلیس و امریکا به انجام کودتا در ایران پرداختند تا یک نظام دموکراتیک و یک مرد بزرگ ایرانی رو از ملت ایران بگیرند. ایا امروز زمان این نرسیده که این اشتباه و ظلم وحشتناک خودشونو جبران کنند؟ و ملت ایران رو در راه رسیدن به ازادی و دموکراسی یاری کنند؟

    و لطفا حتما این سوال رو از اقای اوباما بکنید که ایا ندا (شهیدی که تیر خورد) رو دیده؟
    از اقای اوباما بپرسید ایا حاظره برای ندا (شهید مظلوم راه ازادی ایران) یک بنای یادبود در ورودی سازمان ملل درست کنه؟
    برای نمادینه شدن ایستادگی ملت ها در راه گفتن حق و گرفتن ازادی.

  25. نوشین

    I am iranian and I do not have any right in my country,I iranian and I do not have any right in other countries,But I proudly anounce that I am iranian.

  26. علي سالاري

    Dear Mr. President, Iranian people expect the U.S President stand by them in their struggles for freedom and democracy. we expect the US President to condemn the election fraud and the coupe that led by the supreme leader who wants to run the country by absolute power. Iranian demontrators expect the US president to publicly announce that the US as the most powerful democracy does not recognise Ahmadinejad as the legitmate president of Iran. and encourage all western democracies, as a matter of respecting their own democratic principles, to do so. we want the US authorities to ban and punish those companies that provide IT and softwere supports to the Iranian regime’s agencies for filtering intenet and sattelite access inside Iran. Mr. President would you allow that fake president, Ahmadinejad, come back to the UN general assembly and make joke of democracy and democratic systems?

  27. فرشاد

    رئيس جمهور محترم اقاي اوباما
    شما در ملاقاتي با بنيامين نتا هياهو اعلام كرديد كه اگر تا پايان سال 2009 ميلادي مذاكرات بر سر مسائل هسته ايي با ايران بي نتيجه باشد ما در برخورد با ايران تغيير روش مي دهيم و مذاكرات براي هميشه ادامه نخواهد داشت.سئوال من از شما اين است اگر چنين حالتي پيش بيايد شما منظورتون از تغيير روش باز هم تحميل تحريمهاي اقتصادي وسيع و بي اثر همچون تحريم بنزين بر مردم ايران است كه جز وارد اوردن فشار به مردم هيچ سود و اثري ندارد يا بصورت جدي و با پشتوانه و عزم جدي مردمي كه در ايران براي عوض شدن اين حكومت وجود دارد با نيروي نظامي و بصورت بسيار جدي با حكومت ايران برخورد كرده و اين حكومت را سرنگون ميكنيد؟ يا در حالت سوم اين حالت نه مذاكره نه فشار واقعي به دولت ايران را تا سالهاي اينده ادامه مي دهيد؟

  28. Saeid

    Mr. President,

    How do you feel by supporting terrorist activities Iranian authorities are committing against foreign and their own people? Doesn’t supporting them mean supporting what they do?

  29. احمدی

    من سوالی از اوبا ندارم ولی خواهش می کنم از ایشان بخواهید هیچ دخالتی در امور ایران نکند زیر هر حرف اوباما ،چماقی می شود در دست جناح حاکم برای سرکوب مردم و به انحراف کشیدن ای اعتراضات عمومی. ما خودمان می دانیم که با این رژیم چگونه رفتار کنیم. دخالت خارجی پیشرفت را کند و گاه ناممکن می کند.برای این که تلفات مردم کم شود ،کشورهای خارجی نه تنها دخالت نکنند بلکه علیه معترضان،موضع منفی و مخالف بگیرند.

  30. اميرطاهر

    با سلام از آقاي اوباما سووال كنيد كه چرا نسبت به خفقان حكومت كره شمالي از خود واكنشي نشان نمي دهد اما نسبت به مسائل ايران اينقدر حساس هستند آيا نه اينكه آمريكا مي خواهد يوغ بندگي را به گردن ملت ايران بي اندازد ؟ آيا نه اينكه امريكا تنها به فكر تامين منافع خودش است ما چگونه مي توانيم باور كنيم كه يك كشور بيگانه به فكر تامين منافه ملت ياران باشد؟ چگونه مي توان باور كرد كه دوستي امريكا با ايران بدون چشم داشت و طمع باشد؟

  31. مهرزاد

    برای جبران عمل اشتباهی که در 28 مرداد 1332 کردید و خود دولت امریکا هم به آن معترف شده و این مملکت را حداقل 50 سال از دموکراسی و مردم سالاری عقب انداخته است چه راهکار عملی امروز میتوانید درجهت حمایت از مردم ایران در پیش گیرید تا حداقل جبران مافات کرده و نظر مثبت اکثریت مردم را بدست آورید

  32. پگاه رئیسی

    آقای اوباما، حکومتی که فرزندان معصوم خود را در مقابل یکدیگر صف آرایی کرده و دستور شلیک به قلب یک دختر بی گناه را صادر می کند، اگر صاحب قدرت و سلاح اتمی شود با دنیا و مردمان به خیال خود کافر آن چه می کند؟

    آقای اوباما، شما به عنوان قدرتمند ترین آدم سیاسی که دارای وجدان انسانی و اخلاق است غیر از تاسف خوردن و تاکید بر اتمام خشونتها کار دیگری از دستتان بر نمی آید؟ آیا با اضهار تاسف شما، ندای شهید ما زنده میشود؟ آیا دستها و پاهای معلول شده دانشجویان ما التیام می یابد؟ جای زخم متورم شدهء باتوم های برقی بر پشت آن پیرزن درمان میشود؟ آیا پدران و مادران داغدیده، فرزندانشان را دوباره در آغوش می گیرند، می بوسند، می بویند و بر کابوس دیشب خود می خندد؟

    آقای اوبامااین را بدانید هر نگاه شما، هر مصاحبه شما، هر جمله شما، هر کلمه شما پتکی است بر سر ما. دلیلی است برای سرکوب و کشتار بیشتر. دلیلی است بر فرون شدن خشم دژخیمان این کشور.

    آقای اوباما من از سیاست هیچ نمیدانم. با سیاست کشورهای آمریکا و اسرائیل و هیچ کشوری کاری ندارم. با خود شما هستم. حرف من و تمام جوانان این کشور این است. اگر ذره ای با ما هستید، اگر ذره ای به ما فکر میکنید، فقط ما به شما میگوییم:( فقط عمل ).
    با احترام

  33. Siamack

    Your Excellency
    The Islamic regime is the biggest liar in the world. They may give you many promises but they wont abide by what they have said. How can you expect a regime which kills its own defenseless subjects, to treat «peacefully» with other nations? if they get to nuclear weapon they will make the world a hell. then it will be too late for being sorry

  34. حمید رضا

    با سلام
    به عنوان یک سئوال از آقای اوباما این مورد برای من جای پرسش است که آیا ایشان فکر میکنند در صورتی که از مردم ایران حمایت کنند رفتار حکومت در برخورد با این جریان تغییر خواهد کرد؟
    آیا ایشان به دنبال ارزیابی در این رابطه هستند که کفه کدام جریان سنگینتر است که به نفع آن موضع بگیرند؟ آیا ایشان به این موضوع فکر کرده اند که آینده این کشور در دستان جوانان امروز است و آنها به دقت رفتار حکومت امریکا را در این مورد به نقد خواهند کشید و آیا ایشان فکر نمیکنند که این بی اعتمادی که در ذهن نسل جوان نسبت به رفتار کنونی آمریکا ایجاد میشود در آینده به نفع منافع آمریکا نخواهد بود؟
    متشکرم

  35. Siamack

    Mr. President
    I just add one point: Your responsibility is equal to your power. at the moment you are the president of the most powerful country in the world and it seems that your responsibility toward prevention of political crimes in Iran, is more than other people

  36. MrSharif

    این همه سوال در مورد ایران یکی نیست یه سوال در مورد افغانستان هم بپرسه

    سلام دوستان خیلی علاقه دارم این سوال از اقای اوباما سوال کنم که بگم شمایی که میگی حمایت کننده مردم هستی و در افغانستان به مردمش کمک میکنی ایا به فکر مردمی که در ایران مهاجر هستن و به طور قانونی اقامت دارن هستی؟ ایا میدونی که اینها حتی اجازه درس خوندن و همچنین از ارایه سرویس های بهداشتی و بیمه ای از وقتی احمدی نژاد اومده محروم هستن!!
    و آواره در شهر های ایران هستن بدون کمک از طرف سازمان ملل و یا سازمان های دیگر
    ایا میدونی مسجد های اهل سنت رو در اهواز و شهر های نظیر این بستن و اجازه اقامه نماز رو در روز های عادی و یا حتی در عید ها نمی دهند
    شما که از حمایت میکنید مردم رو ایا به این آوارگان نباید کمکی شود به مدت 3 سال هست که اجازه درس خواندن ندارن
    شریف از اهواز

  37. بهمن

    کمک شما خيلی ساده می تواند باشد، به ايران بنزين و گازوئيل نفروشيد و از ايران نفت نخريد تا ديکتاتورها پولی برای اجير کردن لباس شخصيها نداشته باشند و اگر هم نگران تهمت دخالت در امور داخلی هستيد اين کار را در پوشش همان قطعنامه ها و تحريمهای قبلی برای مسئله هسته ای انجام دهيد و چند ناو هم جهت تضمين اين تحريم اعزام کنيد.
    پس از آن ملت خودش ادامه کار را بلد است. چرا اين کار را نمی کنيد؟ ما را دارند با امکانات خودمان له می کنند، چرا به آنها کمک کی کنيد؟ خيال خامی داريد که اين آخوندها تن پروری و درآمد مفت را که با حمايت و باجدهی به روسيه بدست آورده اند رها کرده و با شما مذاکرهمی کنند، از کومونيستهای اسلامی چيزی نصيب منافع ملی شما نخواهد شد.

  38. احمد

    مشکل اساسی در دولت آمریکا درک غلط از شرایط عینی و ذهنی در وقایعی است که هز از چندگاه در ایران رخ می دهند بخش عمده ای ناشی از نفوذ طیفی از لابی هوادار اسراییل و وابستگان دولت شاهنشاهی در نهادهای دست اند کار سیاست خارجی امریکا در رابطه با یران است .عملا این درک غلط باعث تقویت و ماندگاری رزیم اسلامی در ایران و افزایش هزینه برای دولت آمریکا و سرکوب بیشتر مردم ایران شده است .مقامات دولت ایران بیش از مقامات آمریکا از سیاستهای آنها درک دارند و بخوبی شرایط بازی با آمریکا آنان از پیش طرح می کنند و عملا آمریکا در مواضع تدافعی برای مقابله تهدیدات ایران قرارگرفته است. علیرغم حضور جمعیت کثیر ایرانیان مقیم آمریکا این همطنان نتوانسته اند حداقل صاحب نظران غیر دولتی آمریکا از واقعیات ایران آگاه سازند

  39. رامینی

    به آقای اوباما بگویید آیا حاضر است تحریم بنزین بر دولت ایران را اعمال کند . شرایطی به وجود آمده که حتما دول اروپایی هم حمایت می کنند چون الان احتمال کاهش سطح روابط دیپلماتیک ایران و اروپا مطرح است . این تحریم می تواند کمک بزرگی به ملت معترض ایران باشد چون دولت به کلی فلج می شود و هزینه ای هم به معترضین وارد نمی شود – در مقایسه با اعتصاب و راهپیمایی- همین

  40. realsound

    بسم الله الرحمن الرحیم

    یک سوال از آقای اوباما

    انسان تا به کی زنده است و برای چه زندگی می کند؟
    یک مرد بزرگ تا به کی زنده است و بر حسب چه رفتاری به بزرگ ملقب می گردد؟

  41. Utna

    از این آقای اوباما بپرسید چرا امریکا نمیتونه هیچوقت یک سیاست متعادل و میانه رو رو در مورد ایران اتخاذ کنه. یا در اون سر طیف در ایران کودتا میکنه، یا در اوج تفریط به بهانه عدم دخالت در انتخابات ایران در مقابل اینهمه سرکوب و نقض حقوق بشر سکوت میکنه و عملن با این کار رفتارهای حکومت رو توجیه میکنه.

    و سوال دیگر اینکه أیا دولت امریکا از فروش تکنولوژیهای پیچیده سانسور، فیلترینگ و جاسوسی شهروندان به جمهوری اسلامی مطلع بوده؟ و اگر جواب مثبته آیا فقط از خطر حکومت برای دیگران میترسه و بلایی که حکومت بر سر شهروندان ایرانی میاره اهمیتی براش نداره؟

  42. kasra

    منظورت از این شعر که اوایل ریاست جهوریت گفتی چه بود
    بنی آدم اعضای یکدیگرند، که در آفرینش زیک گوهرند

  43. shahab2002

    سلام دوستان معذرت که اینجا درخواست میکنم ولی خب من یه خورده ناشی هستم مدتیه در به در دنبال دعوت نامه بالاترین هستم خواهشا دریغ نفرمائید با تشکرpershia_2031@yahoo.com

  44. ایمان

    در مورد شعری که اقای اوباما گفتند
    بنی آدم اعضای یکدیگرند، که در آفرینش زیک گوهرند
    چرا از درد اومدن ما عضو دیگه ای دردش نیومده … چرا هیچ کس هیچ کاری نمیکنه بابا اینجا دارن مارو قتل عام میکنن تورو خدا به دادمون برسید اینجا نسل کشی داره صورت میگیره

  45. ali

    سلام
    لطفا ار آقای اوباما سوال کنید که کی به ایران حمله می کند؟
    از ایشان از طرف مردم ایران خواهش کنید که به این کشور حمله کنند تا ملت ایران را از دست جمهوری اسلامی و آخوند ها نجات دهند

  46. realsound

    بسم الله الرحمن الرحیم

    متاسفانه نه می شه به بالاترین لینک داد و نه به لینکها رای و نه به موضوعات نظر. (البته این تجربه من هست). اگر راه حلی وجود داره که سوالات این وبلاگ را خودتون بنحوی در بالاترین بگذارید، لطفا این کار رو انجام بدید.

  47. ghasedak


    what would you do if Neda was your daughter,sister,or one of the people of yourcountry? why do you talk about human rights but now do nothing for iranian people who have nothing in their hands to protect themself against this gory government and take no action about Islamic Republic of Iran ?our people need help.they don’t need this government anymore .they want freedom .they dont want Khamenehei,Ahmadinejad,or other mollas. they want democracy.
    Pleeeeease for a moment think if your family were their !!!it is very terrifying that our family are their and we cannot do anything but we know you can .help our people please.Just think for a moment what kind of help whoud you wish to receive as support from other countries if you or any of your family or relative or people were in iran with this government ?

  48. ilistaa

    آقای اوباما شما در مقام ریاست جمهوری امریکا در اظهار نظر های خود در خصوص رویدادهای اخیر ایران از زبان نرم دیپلماسی استفاده نموده و با احتیاط سخن گفته اید.اگر چند لحظه ای مسولیت های سیاسی و موقعیت شغلی خود را کنار بگذارید،بعنوان انسانی آزاد و مستقل ، نظر شما در مورد انتخابات ایران،حق مردم در اعتراض به نتایج مخدوش و نوع رفتار حکومت ایران نسبت به شهروندانش چیست؟

  49. maryam

    به نظر من اوباما فقط هدفش اینه که با ایران گفتگو کنه یا رابطه برقرار کنه به هر قیمتی که شده.اون میخواد کاری رو بکنه که هیچ رییس جمهور دیگه ای تو این 30 سال نکرده و با این کار تو تاریخ بمونه به خاطر همین دوست داشت که احمدی نژاد پیروز بشه چون میدونه که رهبر ایران به احمدی نژاد کاری نداره .احمدی نژاد به رییس جمهور امریکا نامه نوشت و هیچ کس اعتراضی نکرد اگه خاتمی بود تصور کنید چه اتفاقی می افتاد؟
    اگه یادتون باشه چند روز قبل از انتخابات اوباما گفت میخواد با ایران رابطه بر قرار کنه که احمدی نژاد تو مناظره ازش استفاده کرد.
    اوباما اصلن آدمی نیست که صلح طلب باشه یا انسان دوست اون فقط یه ریا کاره

  50. عبدالرضا حسنی-

    اقای ریس جمهور .سلام-من از کرج با شما صحبت میکنم.میخوام بدونم با توجه به این که ریس جمهور (دوره قبل) احمدی نزاد در 4 سال قبل منافع بسیاری برای غرب بخصوص برای شرکتهای بزرگ اسلحه سازی وشرکتهای صاحب علوم هسته ای داشت. 0(در بی سخنان او و سیاست های وحشتناکی که در برابر کشورهای دیگر نشان داد)ایا شما واقعا از واقعیت های ایران حمایت می کنید .با توجه به بحران اقتصادی. اقتصاد برای شما در اولویت است یا حقوق بشر .سیاستی که ما همیشه در غرب با ان مواجه بودیم اقتصاد در همه هال ممکن بوده است .

    اقای اوباما همسایه گرامی لطفا به ما کمک کنید .

  51. samadghazi

    باطو م نمی خورد/ ضد گلوله است /دستگیر نمی شود /زندانی وشکنجه نمیشود /بدون هزینه است / همه کس با توان کم قادر به انجام انست / مداوم و همیشه قابل تکرارست / سراسری واپید میک است / تا پیروزی کامل محور وحدت مبارزه است / برای حاکمان ونیروهای سرکوب ان وحشت وجدایی اورست / و….انکه در تاریخ مبارزات وجنبش های ازادیخواهانه کاملا بی سابقه است و ان چیزی جز/// بمب خرده کاغذ //// نیست ….تصورش را بکنید ..همین امشب و وهمه شب کاغذ های ریز ریز شده با قیچی را از پشت بام ها به دست باد بدهید و…

  52. samadghazi

    درکی ازهنر های یک استراتژ// تاکتیک محوری ما چیست؟؟//
    گذشته ازبحث درباره ی دامنه ی بس وسیع علم استراتژی وتاکتیک ها نکات زیر قابل یاداوری است……
    پس از تعیین نیروهای اصلی در یک جنبش وضد جنبش جایگاه نیروهای میانی ارزش فوق العاده استراتژیک دارد./ یعنی همان اقشار متوسط وملاحظه کاری که ما بالتفاوت ان را میتوان از 3 ملیون تظاهرات کننده به هزار و…. دید / این امر بدیهی است / هنر یک استراتژ اتخاذ یک تاکتیک صحیح کم هزینه وقوی ومستمرو کم خطر در طول یک استراتژیست./ روی کم هزینه وکم خطر تاکید داریم./ تنها تحت لوا وپیشبرد این تاکتیک هست که اقشار متوسط حاضرند به میدان مبارزه امده وانرا تداوم بخشند واین همان تاکتیک محوری است که بمانند رودخانه ای متداوما در جنبش جریان داشته دوست را سیراب وقوی ودشمن را خفیف وضعیف و…. میسازد.// این تاکتیک در انقلاب 57 همان الله اکبر گفتن شبانه بود.// اما این تاکتیک بادورژیم متفاوت دراین شرایط اگر چه لازم اما ناکافی وناقص است و باید انرا با تاکتیک بمب کاغذی تکمیل کرد /که تمامی خصوصیات محوری بودن یعنی( کم هزینه. مستمر . سهولت اجرا . بیخطر وبویژه قابل اجرا در شهرستان ودرروستا ها) رادارد .// تمرکزیک استراتژ صرفا به اکسیونهای مختلف بدون ارایه تاکتیک محوری یک خطای استراتژک است وحداقل زیان ان به هدر دادن نیروهای پیشرو ودلسردی وخانه نشینی اقشار میانه است .// حتی میتوان از این تاکتیک بعنوان اعتراض مردم تا ازادی کامل زندانیان سیاسی ( که متاسفانه تا

  53. neda lovely

    You be the judge,

    It was in today’s news that Iranian authorities have arrested several local employees of the British Embassy in Tehran. The world is watching what is happening to our beloved country since beginning of June of 2009. Innocent people are getting killed and the diplomatic relations of Iran with other countries is being destroyed. The lives and future of over 70 million people are in the hands of one selfish person Ayatollah Khamenei (the supreme leader of Iran) for the stupid reason that he wants his son to be his successor. You be the judge and ask yourself is it really worth it?

    حجت الاسلام خامنه ای

    کيهان، 20 اسفند 1357

    شاه گناهش همین بود که

    میگفت آنچه من می گویم،

    نه آنچه ملت می خواهد.

    امروز هر کس این منش را

    تکرار کند، کاری مطرود و

    محکوم را انجام داده است.

  54. mohammad

    این درو زمونه ایرانی یعنی بی غیرت ما ایرانیها به جایی که درباره تمدن ایران فیلم درست کنیم میریم درباره ی تمدن کشور مصر درست میکنیم اخه بی غیرتی تا چقدر کیر تو روح خمینی